Författare Ämne: Hyra hus  (läst 11908 gånger)

Nakonsawan

• Gäst
SV: Hyra hus
« Svar #15 skrivet: december 02, 2014, 19:19 »
Bra tips om det cafét där, dom kan kanske tipsa om hus för uthyrning. Har lite bekanta thailändare och även någon farang där nere som jag kan fråga också eller så kan de kolla med det cafét åt mig när det blir dags. Lättare om dom kollar på plats åt mig kanske.

Ja krabi är fantastiskt på sitt sätt, vackert, god mat och jag gillar människorna där nere i södern. Både muslimerna och buddisterna. Vi hade flera muslimska thaitjejer som jobbade med mat, städ osv på dyk och turbåtarna jag jobbat på tidigare. De bar slöja och heltäckande kläder i värmen, men när kunderna var ute på utflykt osv så slängde de av sig slöjor och kläderna och hoppade i vattnet i bara badkläder för att snorkla precis som vem som helst. Inte så strikta som i vissa andra länder alltså. När gästerna kom tillbaka till båten satt de i sina slöjor och såg ordentliga ut igen :) lätta att prata och skoja med var dom också. Såg faktiskt ytterst få skillnader på dessa muslimska tjejer jämfört med de buddistiska förutom just klädseln då...

Jkon

• Gäst
« Svar #16 skrivet: december 02, 2014, 20:47 »
Både muslimerna och buddisterna. Vi hade flera muslimska thaitjejer som jobbade med mat, städ osv på dyk och turbåtarna jag jobbat på tidigare. De bar slöja och heltäckande kläder i värmen, men när kunderna var ute på utflykt osv så slängde de av sig slöjor och kläderna och hoppade i vattnet i bara badkläder för att snorkla precis som vem som helst. Inte så strikta som i vissa andra länder alltså. När gästerna kom tillbaka till båten satt de i sina slöjor och såg ordentliga ut igen :) lätta att prata och skoja med var dom också. Såg faktiskt ytterst få skillnader på dessa muslimska tjejer jämfört med de buddistiska förutom just klädseln då...
I de flesta fall syns ju inte regionen utanpå eller ens i beteende utan kanske mer inombords. Sen är det ju skillnad på fundamentalister, frågan är ju bara hur man ser skillnaderna   (!)

Tidaholm

• Gäst
« Svar #17 skrivet: december 02, 2014, 22:56 »
Det finns ingen barflickor i Krabi med dollartecken i ögonen .
Men det finns många fina flickor som är lätt att komma i
kontakt med . Har värd i Krabi 4 turer i 2010 och 2011.
Och Krabi är en av de bättre stader i Thailand .

Inloggad legolas

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10270
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #18 skrivet: december 03, 2014, 02:00 »
Det finns ingen barflickor i Krabi med dollartecken i ögonen .
Men det finns många fina flickor som är lätt att komma i
kontakt med . Har värd i Krabi 4 turer i 2010 och 2011.
Och Krabi är en av de bättre stader i Thailand .

Tidaholm, ett tips i all välmening! Låt inte din kärlek till din fru och/eller din familj, grumla din kunskap om Thailand, och i detta fall Krabi!

Det FINNS barflickor i Krabi, Ao Nang m.fl. ställen, och dom alla har "dollartecken i ögonen". Va fan tror vi dom jobbar falang för? Bara för att vi är så snygga, unga, virila, och ger dom sin livs resa i sängen....... ;D ;D ;D ;D

Att förnedra sig och prostituera sig gör man för pengar, inget annat....

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Tidaholm

• Gäst
« Svar #19 skrivet: december 03, 2014, 04:47 »
Det FINNS barflickor i Krabi, Ao Nang m.fl. ställen, och dom alla har "dollartecken i ögonen". Va fan tror vi dom jobbar falang för? Bara för att vi är så snygga, unga, virila, och ger dom sin livs resa i sängen....... ;D ;D ;D ;D

Till Legolas
Barflickor är de som är anställda för att ta hand om gästar .
Det är cirka 10 Restauranger i sentrum av Krabi stad , jag
såg ingen barflickor där för 3 år sedan , om det har förändras
i dag vet jag inte .

Inloggad legolas

• Antal inlägg: 10270
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #20 skrivet: december 03, 2014, 05:05 »

Till Legolas
i dag vet jag inte .

Krabi town sägs vara en liten håla, som ingen stannar till vid alls, kanske inte ens bardamerna. Turisterna vill ju vidare till andra vackra ställen som Ao Nang med många fler. Så med det sagt Krabi är ju en provins som jag fattar det i alla fall, med massor av fina öar och massor av stränder, och här finns det "ladys of the night" i massor och med dollartecken i ögona...

Det är ju som att säga att det finns inga nattfjärilar i Askim, Göteborg, när resten av staden är fylld av dom...

legolas

Ps  G O D  J U L.........................

[bifogad fil raderad av administratör]
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

erik94

• Gäst
« Svar #21 skrivet: december 03, 2014, 05:27 »

Till Legolas
i dag vet jag inte .

"Det är med hjärtat man ser vad som är rätt. Det som är viktigt är osynligt för ögat!

Citat från försättsbladet till min handbok som jag skrev i början av 2000-talet.

lev väl och var rädd om hjärtat som "ser"!

Tidaholm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: december 03, 2014, 07:13 »
Jag tänkte på Krabi Town , inte Provinsen Krabi.
I Krabi Town fins det bara 25.000 invånare .
Och här är det bara cirka 15 restauranger.

Tidaholm

• Gäst
« Svar #23 skrivet: december 03, 2014, 07:30 »
Här är foto av Krabi Town som jag googla

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6783
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: december 03, 2014, 07:45 »
Krabi town är definitivt inte något nöjes ställe.
Det är endast för transit vidare ut på öarna.
Nästan bara biljettförsäljare där.
Har ju inte varit där sen 2004 så det kan ha förändrats ??
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Nakonsawan

• Gäst
« Svar #25 skrivet: december 05, 2014, 00:00 »
Det är precis samma som phuket och phuket town väll? Både ö, provins och stad om man bara säger phuket. Man bör precisera med town, provins eller island. I krabi provins finns gott om barflickor det vet jag, särskilt i ao nang :) Men i krabi stad är det ganska tråkigt och turister är mest där för transit eller för shopping. Enda staden att göra lite shopping om man bor i kustområdena där runt krabi som lanta, ao nang eller klong muang m.m

Flera charterturister brukar hamna där på anordnade shoppingresor från hotellen för att handla "genuint thailändskt" haha

Idioten

• Gäst
« Svar #26 skrivet: december 09, 2014, 15:22 »

Håller fullständigt med dig Tidaholm. Krabi och dess omgivningar är fantastiska.
Det enda jag inte gillar i området är de muslimska thai som bor där. Dom är lika opålitliga som andra muslimer jag träffat på, tyvärr!

I övrigt lever man väl där, fantastiska öar och laguner!

Klart att dom inte gillar, alla som kommer dit.Det är deras "land" som alla vi inkräktar på.Dom har levt på sitt fiske i alla dessa århundraden, men nnu är det fullt av vita konstiga människor i stället.

Blanda inte ihop Krabi med AOH NANG,det är 2 vilt skilda ställen.Kordan är min favorit ö där utanför.
Ni som skall dit glöm Pippi, det är inget att ha nu för tiden,Sunamin sopade rent. Återuppbyggnaden går sakta, bara dåliga sunkiga hotell, ta endagstur om ni vill se den.

erik94

• Gäst
« Svar #27 skrivet: december 10, 2014, 06:32 »
Klart att dom inte gillar, alla som kommer dit.Det är deras "land" som alla vi inkräktar på.Dom har levt på sitt fiske i alla dessa århundraden, men nnu är det fullt av vita konstiga människor i stället.

Blanda inte ihop Krabi med AOH NANG,det är 2 vilt skilda ställen.Kordan är min favorit ö där utanför.
Ni som skall dit glöm Pippi, det är inget att ha nu för tiden,Sunamin sopade rent. Återuppbyggnaden går sakta, bara dåliga sunkiga hotell, ta endagstur om ni vill se den.

Jag vet och glömde att förtydliga mig. Jag avsåg Ao Nang, där de flesta thai i området försöker leva på turismen. så min erfarenhet av thai där i det området var negativ. Men trots detta så är området fantastiskt i sin natur för att inte tala om öarna runt omkring.

Där levde jag väl under mina besök!