Författare Ämne: Thai vs. Intl Körkort...  (läst 11127 gånger)

Utloggad Idealen

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1354
  • Gör det i dag för i morgon kan det vara förbjudet.
    • Visa profil
SV: Thai vs. Intl Körkort...
« Svar #30 skrivet: januari 19, 2015, 00:34 »
Det ska enligt uppgifter i bla Bangkokpost ha blivit svårare att ta körkort efter den 1 Jan 2015 med nya regler.Eftersom jag själv ska förnya mitt bilkörkort nu så återkommer jag med om vad som gäller efter min resa till Pranburi 25 km söderut där jag brukar göra det.
Jag önskar att mina pengar kunde ha sex i min plånbok och föröka sig.

Utloggad legolas

• Antal inlägg: 10097
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #31 skrivet: januari 19, 2015, 00:48 »
Imponerande att du redan är uppe, pigg och glad..... Trodde jag var den ende..

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6686
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: januari 19, 2015, 05:29 »
Det ska enligt uppgifter i bla Bangkokpost ha blivit svårare att ta körkort efter den 1 Jan 2015 med nya regler.Eftersom jag själv ska förnya mitt bilkörkort nu så återkommer jag med om vad som gäller efter min resa till Pranburi 25 km söderut där jag brukar göra det.

Härligt med nya regler....  (") (") (!)
Bra och veta hur det funkar nu för tiden....

Men jag tar nog och fixar ett Intl här hemma....
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

pontiac61

• Gäst
« Svar #33 skrivet: januari 19, 2015, 06:22 »
Vad jag förstått så har det blivit svårare att ta körkort för dem som inget har, bla betydligt fler frågor på teori provet.
Men att byta ut sitt gamla mot ett nytt är väl samma som förut eller har jag missat något här?

erik94

• Gäst
« Svar #34 skrivet: januari 19, 2015, 06:40 »
Vad jag förstått så har det blivit svårare att ta körkort för dem som inget har, bla betydligt fler frågor på teori provet.
Men att byta ut sitt gamla mot ett nytt är väl samma som förut eller har jag missat något här?

Det stämmer nog... jag hade inga problem att förlänga mitt 1 åriga temporära kk...lätt som en plätt! () () ()

Utloggad Ledarn

• Visa profil
« Svar #35 skrivet: januari 19, 2015, 08:33 »
Det stämmer nog... jag hade inga problem att förlänga mitt 1 åriga temporära kk...lätt som en plätt! () () ()

Och det har du gjort nu efter 1:a Januari....??
Då dom nya reglerna infördes...
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Antal inlägg: 10097
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #36 skrivet: januari 19, 2015, 09:20 »
Och det har du gjort nu efter 1:a Januari....??
Då dom nya reglerna infördes...

Nä det har han inte gjort... Men du gällde inte dom nya reglerna krav på de som skall ta sina körkort.. alltså krav på körförmåga och krav på att kunna teori...... Eller har jag fel??

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

erik94

• Gäst
« Svar #37 skrivet: januari 19, 2015, 10:32 »
Ta körkort för första gången har blivit något svårare för den som inte haft förut.
Ändå är det alldeles för lätt att skaffa ett KK för thailändarna och det syns ju ute i trafiken

Skaffa thaikört när man har ett svenskt KK tillsammans med det internationella KK är lika enkelt/krångligt som tidigare.

Jag förnyade två KK den 9 januari och det gick lätt, mest krångel och väntan på Immigration för adressintyget.

Alltså ingen skillnad före och efter nyår. Men det kan ju naturligtvis vara skillnad från provins till provins.
Här i Korat Town har jag inte stött på några problem med myndigheterna över huvud taget.

Så även av den anledningen lever man väl här i Korat!

erik94

• Gäst
« Svar #38 skrivet: januari 19, 2015, 17:59 »
Frågorna i teoriprovet har visst blivit fler, men det påverkar inte förnyelse, bara det första körkortet för de som aldrig haft KK

Dessutom skulle det nog vara bra om det skulle ingå ett praktiskt körprov också, åtminstone för bil kk.
Det kommer säkerligen så småningom. utvecklingen går ju framåt även här i Thailand trots allt.

Minns bara hur det var innan man införde tvång om ljus på på Mc av olika slag. även dagtid. Det var ju rena rama ryska rolletten förut ute i trafiken. Kanske det kommer att införa ljustvång  för bilar och andra motorfordon också på dagtid.

Om man lever väl kanske man får uppleva den dagen!

Jkon

• Gäst
« Svar #39 skrivet: januari 25, 2015, 20:13 »
Har hittat ett ganska billigt sätt att fixa Passfoto via nätet...

Gå in på denna hemsida och ladda upp en bild du har på datan..
http://www.fotoautomaten.se/

Spara bilden på datan och gå sedan in på denna sida..
http://www.photobox.se/

Ladda upp bilden du sparade och beställ bilden för 0,99:- plus frakt på 39:-...

Så då kostar 8 passfoton endast 40:-...  (") (")
Jag körde på http://www.fotoautomaten.se/ hoppas kunna använda till både Int KK och visa (fast Thaiambassaden skriver inga hemtagna foton, men dessa är ju proffsfoton.

Den länken var ju toppen!  (") Spar tid och  ($$$)

Utloggad Ledarn

• Visa profil
« Svar #40 skrivet: januari 25, 2015, 20:56 »
Jag körde på http://www.fotoautomaten.se/ hoppas kunna använda till både Int KK och visa (fast Thaiambassaden skriver inga hemtagna foton, men dessa är ju proffsfoton.

Den länken var ju toppen!  (") Spar tid och  ($$$)

Jag fick mitt ark med 8 foton efter 3 dagar...
Dessutom ett ark extra med något mindre bilder i formatet men lär funka även dom...  (")

Idioten

• Gäst
« Svar #41 skrivet: februari 04, 2015, 03:11 »
Dessutom skulle det nog vara bra om det skulle ingå ett praktiskt körprov också, åtminstone för bil kk.
Det kommer säkerligen så småningom. utvecklingen går ju framåt även här i Thailand trots allt.

Minns bara hur det var innan man införde tvång om ljus på på Mc av olika slag. även dagtid. Det var ju rena rama ryska rolletten förut ute i trafiken. Kanske det kommer att införa ljustvång  för bilar och andra motorfordon också på dagtid.

Om man lever väl kanske man får uppleva den dagen!

Det finns redan ett enkelt praktiskt prov som man skall göra, men det är så löjligt enkelt så det är nog det samma som inget.Man skall kunna köra mellan några koner och backa in i en ficka bl.a.