Författare Ämne: TM 47 - 90 dagars-rapportering via internet?  (läst 36101 gånger)

Utloggad Ledarn

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 6752
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
SV: TM 47 - 90 dagars-rapportering via internet?
« Svar #15 skrivet: april 01, 2015, 10:58 »
Svaret på frågan jag fick om Mac var följande mackes, pröva vet jag!

There has been a report of it working on a Mac. I think they were using Chrome as their browser.
For most browsers you can get an extension or add on that emulates Internet Explorer.
unquote

Skrev du om programkodningen då eller..??  :> :> :> :>
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 10206
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #16 skrivet: april 01, 2015, 11:22 »
Skrev du om programkodningen då eller..??  :> :> :> :>
Håll helst bort icke fakta inlägg härifrån..

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #17 skrivet: april 01, 2015, 12:08 »
mackes igen då!!! HUR GJORDE du,,, det är bra om du vill berätta lite grand så andra kan lära sig om självs gången. Klippte och klistrade du? Eller hur gjorde du för att det kunde fungera....

Förresten det där med IE kan man nog strunta i tror jag, bara passera den grejen....

legolas
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #18 skrivet: april 01, 2015, 13:32 »
Jag gick in på följande länk som jag sparat sedan tidigare: http://extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do
klickade sedan ok på meddelandet om Internet Explorer, scrollade ner i rutan som kommer upp till en kryssruta med röd text:
"*I have read and fully understand the above terms and agree to accept them". Bocka i den och tryck sedan Accept knappen
Välj sedan den översta blåa rutan "Notification of staying..."

Då kommer formuläret upp som du kan fylla i om du har minst 7 dagar kvar till ditt rapportdatum.

Vilken Browser kör du då????? När jag klickar på länken (chrome) du ger, så kommer jag INTE förbi meddelandet som poppar upp där dom säger att dom enbart stöder internet explorer..... Skall kämpa på

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Visa profil
« Svar #19 skrivet: april 01, 2015, 13:51 »

Förresten det där med IE kan man nog strunta i tror jag, bara passera den grejen....

legolas

Det är ju det som inte går.... Programkodningen är gjord för IE...
Därför så funkar det antagligen inte för dom som använder andra Webläsare....??

Så mitt inlägg tidigare är inte helt fel även fast det mer var tänkt som skoj...  :> :>
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #20 skrivet: april 01, 2015, 14:00 »
ledarn, väldigt många människor inklusive mig själv för en dryg vecka sedan, kunde kopiera, klippa, och sedan klistra in i ett nytt fönster och sedan funkade det med chrome.....konstigt nog,,

prövar nu,,, funkar inte... Fan jag tror att jag skall luta mig bakåt och vänta tills det kommer en manual ifrån någon som kan göra en stegvis instruktion så man vet exakt hur man skall göra med; windows + chrome eller windows plus IE

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Visa profil
« Svar #21 skrivet: april 01, 2015, 14:02 »
ledarn, väldigt många människor inklusive mig själv för en dryg vecka sedan, kunde kopiera, klippa, och sedan klistra in i ett nytt fönster och sedan funkade det med chrome.....konstigt nog,,

prövar nu,,, funkar inte... Fan jag tror att jag skall luta mig bakåt och vänta tills det kommer en manual ifrån någon som kan göra en stegvis instruktion så man vet exakt hur man skall göra med; windows + chrome eller windows plus IE

legolas

Det är ju massvis med både program och websidor som endast funkar med den Webläsaren den är byggd för...
Sen brukar dom flesta bygga på programmen så att dom funkar med flera webläsare...

Framförallt brukar ju myndigheter vara dom som är sämst och har långsam utbyggnad..??

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #22 skrivet: april 01, 2015, 14:17 »
OK mina vänner NU funkar det, och jag tänker göra som följer för att slippa trassla. Jag till att börja med struntar i att använda chrome då.

- Jag använder som dom vill INTERNET EXPLORER
- Jag klistrar in i adressfältet denna länk;    extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do
- Jag kommer då in på immigrations hemsida.
- Mitt på sidan så finns det en stor stor fyrkant med "regler" Scrolla ner till botten, och kryssa i rutan där. Vilken då säger att jag fullt ut fattar villkoren.
- Där under finns 2 st rutor med ACCEPT och DECLINE.. kryssa i ACCEPT  då förstås...
- Ni kommer nu då till en ny sida där ni kan välja mellan 3 alternativ, det översta det blå, handlar om 90 dagars rapporten
. Klicka då i den blå rutan
- Nu kommer formuläret fram, fyll i, och till sist klicka längst ned på SUBMIT.....

Nu kan ni bara vänta på att få ett kvitto ifrån Immigration.,

legolas
-
www.glegolo.com

Gusse

• Gäst
« Svar #23 skrivet: april 01, 2015, 14:55 »
OK mina vänner NU funkar det, och jag tänker göra som följer för att slippa trassla. Jag till att börja med struntar i att använda chrome då.

- Jag använder som dom vill INTERNET EXPLORER
- Jag klistrar in i adressfältet denna länk;    extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do
- Jag kommer då in på immigrations hemsida.
- Mitt på sidan så finns det en stor stor fyrkant med "regler" Scrolla ner till botten, och kryssa i rutan där. Vilken då säger att jag fullt ut fattar villkoren.
- Där under finns 2 st rutor med ACCEPT och DECLINE.. kryssa i ACCEPT  då förstås...
- Ni kommer nu då till en ny sida där ni kan välja mellan 3 alternativ, det översta det blå, handlar om 90 dagars rapporten
. Klicka då i den blå rutan
- Nu kommer formuläret fram, fyll i, och till sist klicka längst ned på SUBMIT.....

Nu kan ni bara vänta på att få ett kvitto ifrån Immigration.,

legolas
-
Behövs det inga kopior på passet?

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #24 skrivet: april 01, 2015, 17:04 »
Dom har redan antagligen kopior i de flesta fall av våra pass. Men jag förstår din fråga, och man kan ju som du gör, undra lite hur det är med nya gubbar, som kommer till Thailand, och direkt börjar rapportera via internet......

Jag vet inte Gusse faktiskt.... Men för dig och för mig som är gamla rävar, så har dom redan oss registrerade så det är lugnt... Bara kör på och rapportera. Om du stöter på problem, eller om du klarar det med glans, skriv gärna och berätta här, så vi alla lär oss av varandra!!

legolas
www.glegolo.com

Gusse

• Gäst
« Svar #25 skrivet: april 02, 2015, 05:07 »
Dom har redan antagligen kopior i de flesta fall av våra pass. Men jag förstår din fråga, och man kan ju som du gör, undra lite hur det är med nya gubbar, som kommer till Thailand, och direkt börjar rapportera via internet......

Jag vet inte Gusse faktiskt.... Men för dig och för mig som är gamla rävar, så har dom redan oss registrerade så det är lugnt... Bara kör på och rapportera. Om du stöter på problem, eller om du klarar det med glans, skriv gärna och berätta här, så vi alla lär oss av varandra!!

legolas
Nästa fråga:Rapporteringen skall göras 7 dagar före rapporteringstillfället,är det 7 vardagar eller räknas även söndagar, lördagar och helgdagar?

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #26 skrivet: april 02, 2015, 05:38 »
Tänkte på det om detta med rapporteringen som du frågade om i går också Gusse!! De flesta som rapporterar har väl någon typ av uppehållstillstånd (extension of stay), och då finns ju dina passkopior där eller hur.

DÄREMOT de som kommer och rapporterar internet, baserat på ett Non Immigrant O-A, behöver ju inte med nödvändighet ha lämnat passkopior tidigare eller? De har ju inte tidigare varit hos Immigration...

Så som sagt var, jag vet inte läget där. Men däremot så har dom ju redan scannat ditt pass vid ankomsten till Thailand, och då är ju den saken avklarad eller hur??? Vi får utgå ifrån att det är som jag beskriver faktiskt, det är ju det troligaste scenariot!!

Dagens fråga du ställer, måste jag omformulera. Du kan INTE rapportera via internet INNAN 15 dagar innan datumet (due date) som står på din slip du fick av Immigration.

Mackes lade sedan till att han visste att man INTE fick rapportera SENARE än 7 dagar innan........ lördagar, söndagar och helgdagar räknas in i dessa 90 dagar!!

legolas

www.glegolo.com

Gusse

• Gäst
« Svar #27 skrivet: april 02, 2015, 08:28 »
Återkommer med rapport när jag har fått rapporten godkänd.Avrapporteringsdatum 18 april

Gusse

• Gäst
« Svar #28 skrivet: april 07, 2015, 08:43 »
Försökte idag att göra min 90 dagars rapportering men det funkade inte.När jag fyllt i TM47 och skulle fortsätta kom det upp en ruta att jag skulle kontakta immigration för vidare information.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #29 skrivet: april 07, 2015, 12:40 »
Försökte idag att göra min 90 dagars rapportering men det funkade inte.När jag fyllt i TM47 och skulle fortsätta kom det upp en ruta att jag skulle kontakta immigration för vidare information.

Gusse, är du i "fönstret" mellan 15 till 7 dagar, innan ditt rapportdatum som står i slippen du fick förra gången??

legolas
www.glegolo.com