Författare Ämne: TM 47 - 90 dagars-rapportering via internet?  (läst 33406 gånger)

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10022
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: TM 47 - 90 dagars-rapportering via internet?
« Svar #30 skrivet: april 07, 2015, 12:43 »
Har sett ett flertal rapporter om människor som varit framgångsrika nu sedan 1 april 2015, och fått in sina 90 dagars-rapporter via internet till Immigration. De har fått en bekräftelse.. men enbart bekräftat att "sändningen" lyckades.

Ingen har ännu fått svaret som vi alla väntar på, nämligen att 90 dagars rapporten skall vara "pending", alltså under behandling. Jag antar att detta betyder att det jobbas på att få detta att funka, men att Immigration inte riktigt ännu är "framme".

Vi får avvakta ytterligare lite grand.

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #31 skrivet: april 07, 2015, 13:33 »
Ja jag har nog läst runt 11 rapporter om olika Immigration-kontor som hävdar detta. Men sanningen är att dessa gubbs antagligen inget vet om det hela, och bara hasplar ur sig något för att slippa tappa ansiktet.

Ingen endaste rapport ännu om att Immigration bekräftat mottagen rapport, och att den är under behandling!!

legolas
ps. Frank, kan inte jag också en endaste gång få en tumme upp ifrån dig då!! :D :D :D :D :D
www.glegolo.com

Gusse

• Gäst
« Svar #32 skrivet: april 07, 2015, 14:52 »
Har sett ett flertal rapporter om människor som varit framgångsrika nu sedan 1 april 2015, och fått in sina 90 dagars-rapporter via internet till Immigration. De har fått en bekräftelse.. men enbart bekräftat att "sändningen" lyckades.

Ingen har ännu fått svaret som vi alla väntar på, nämligen att 90 dagars rapporten skall vara "pending", alltså under behandling. Jag antar att detta betyder att det jobbas på att få detta att funka, men att Immigration inte riktigt ännu är "framme".

Vi får avvakta ytterligare lite grand.

legolas
Jag skall rapportera 18: april. Jag funderar på en sak dom vill ha numret på mitt arrivalcard men jag har bara ett departurecard.Är det samma nummer?

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #33 skrivet: april 07, 2015, 15:16 »
Jag skall rapportera 18: april. Jag funderar på en sak dom vill ha numret på mitt arrivalcard men jag har bara ett departurecard.Är det samma nummer?

Det heter egentligen departure-card.. så ge dom numret på departure-cardet så blir det bra

Ville också fråga dig.. Använder du Internet Explorer,, om inte... gör det för säkerhets skull!!

legolas
www.glegolo.com

Gusse

• Gäst
« Svar #34 skrivet: april 07, 2015, 15:54 »
Det heter egentligen departure-card.. så ge dom numret på departure-cardet så blir det bra

Ville också fråga dig.. Använder du Internet Explorer,, om inte... gör det för säkerhets skull!!

legolas
Jag använder Internet explorer 11. Misstänker att det kan vara något strul med explorer.Gör ett nytt försök i morgon

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #35 skrivet: april 09, 2015, 16:14 »
Gusse gjorde du något nytt försök eller?

legolas
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #36 skrivet: april 09, 2015, 16:17 »
Så har äntligen då den första rapporten kommit in som glatt meddelar att falang nummer 1 har lyckats fullt ut med sin internet-rapportering av sin 90 dagars-rapport.

Han gjorde sin rapportering redan den 2 april, och nu idag den 9 april så kom äntligen bekräftelsen och kvittot på att hans rapportering hade godkänts och att han kunde kolla sin egna "status" inne på Immigrations hemsida. Det stod nåt liknande detta i svaret till killen ifrån Immigration;

ผลการแจ้งที่พักอาศัยเกิน 90 วัน ของท่าน มีการ อนุมัติ กรุณาตรวจสอบการ อนุมัติ ได้ที่ www.immigration.go.th
Notification 90 days is Approved. You can check status by visit www.immigration.go.th

Så nu är det inget som hindrar oss andra att vara positiva till deta,,,,,

legolas
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #37 skrivet: april 10, 2015, 02:01 »
Alltfler ansluter sig nu och berättar att deras rapportering via internet lyckats. Det verkar dock i nuläget finnas ett sammanhängande och gemensamt rött "snöre" för dessa rapporteringar.:

a - Dom alla rapporterar till sitt kontor i Bangkok
b - Dom alla påpekar att dom gjorde det via Internet explorer..

Så lycka till de av Er som berörs... kör IE... besvära Er inte med de andra webläsarna, om man nu inte är proffs förstås som ett par av killarna här på forumet.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #38 skrivet: april 10, 2015, 04:03 »
Jag använder Internet explorer 11. Misstänker att det kan vara något strul med explorer.Gör ett nytt försök i morgon

Gusse gjorde du något nytt försök eller?

legolas

Gusse läser nu att allt fler har samma problem som du har, trots att du försöker med IE. Jag skall luska och hålla ögonen öppna, tills lösningen kommer. Under tiden bra om du svarar på min fråga, så jag inte hjälper dig förgäves....

legolas
Ps. Det är inte så att du missat att klicka i och acceptera denna passus på hemsidan;
*I have read and fully understand the above terms and agree to accept them
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #39 skrivet: april 10, 2015, 06:27 »
Gusse sista gången då eftersom du verkar ha dött fullständigt!! Det jag skrev ovan om att kryssa i och acceptera
villkoren är ett krav.

Klev själv in på skoj på hemsidan via länken;

( http://extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do ),

och det första du får upp är en sida som ber dig att downloada USEGUIDE... gör det.....längst ner där så ser du texten:

*I have read and fully understand the above terms and agree to accept them ...

Bocka i rutan med ACCEPT, och du kommer till en sida med 3 alternativ... den blå rutan är det första alternativet, klicka på den, och formuläret du skall fylla i kommer då upp på rutan.

lycka till
legolas
www.glegolo.com

chaba

• Gäst
« Svar #40 skrivet: april 10, 2015, 09:20 »
Händer ibland att man får ett samtal från någon som vill ha lite datasupport, ber man dem då berätta vilket internetsida som dom har problem med och man får svaret "http://www...." så vet man att detta kommer att ta tid.......  ;(

Gusse

• Gäst
« Svar #41 skrivet: april 10, 2015, 10:26 »
Gusse sista gången då eftersom du verkar ha dött fullständigt!! Det jag skrev ovan om att kryssa i och acceptera
villkoren är ett krav.

Klev själv in på skoj på hemsidan via länken;

( http://extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do ),

och det första du får upp är en sida som ber dig att downloada USEGUIDE... gör det.....längst ner där så ser du texten:

*I have read and fully understand the above terms and agree to accept them ...

Bocka i rutan med ACCEPT, och du kommer till en sida med 3 alternativ... den blå rutan är det första alternativet, klicka på den, och formuläret du skall fylla i kommer då upp på rutan.

lycka till
legolas
Jag har fortfarande inte lyckats.Har ominstallerat windows på min dator.Har kryssat i rutan med accept.Kmmer till sidan personlig information och fyller i denna sedan trycker på submit och då kommer en ruta upp För vidare informaion kontakta ditt närmaste immigrationskontor.Jag börjar tro att dom har fått för många rapporteringar så systemet klarar inte av anstormningen

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #42 skrivet: april 10, 2015, 14:28 »
Gusse, detta är mina "gissningar, så ta det bara för vad det är värt... Jag är av den åsikten att någonting med ditt pass är oklart i Immigrations datasystem. Det brukar vara antingen; ditt namn, ditt passnummer eller ditt födelsedatum.

Kanske denna gång att du skall rapportera personligen, så att kanske deras system blir korrekt uppdaterat. Jag utgår ifrån att du dubbel och trippelkollat allting, så att allting du skrivit i och fyllt i formuläret, stämmer exakt till 100%, med vad som står i ditt pass!!!

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6645
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: april 10, 2015, 15:47 »
Jag har fortfarande inte lyckats.Har ominstallerat windows på min dator.Har kryssat i rutan med accept.Kmmer till sidan personlig information och fyller i denna sedan trycker på submit och då kommer en ruta upp För vidare informaion kontakta ditt närmaste immigrationskontor.Jag börjar tro att dom har fått för många rapporteringar så systemet klarar inte av anstormningen

Om du har en nyinstallerad Windows bör det inte hänga på "Cookies"...
Annars kan det vara läge att rensa datan på temporära filer och "Kakor"....
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Gusse

• Gäst
« Svar #44 skrivet: april 10, 2015, 15:54 »
Gusse, detta är mina "gissningar, så ta det bara för vad det är värt... Jag är av den åsikten att någonting med ditt pass är oklart i Immigrations datasystem. Det brukar vara antingen; ditt namn, ditt passnummer eller ditt födelsedatum.

Kanske denna gång att du skall rapportera personligen, så att kanske deras system blir korrekt uppdaterat. Jag utgår ifrån att du dubbel och trippelkollat allting, så att allting du skrivit i och fyllt i formuläret, stämmer exakt till 100%, med vad som står i ditt pass!!!

legolas
Jag skall gå dit på fredag och höra vad dom säger