Författare Ämne: Thailand – framröstat som "Årets turistland" 2015  (läst 10370 gånger)

Inloggad legolas

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10270
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: Thailand – framröstat som "Årets turistland" 2015
« Svar #15 skrivet: oktober 16, 2015, 16:56 »
Det är bara fan, hur man än skriver så hamnar man i nåt jävla motsatsförhållande till någon annan. Jag skrev bara av Aftonbladet, inget annat!! Och det kallas för att googla..Och att skriva av SVD är också att googla. Om man nu inte har papperskopian av SVD i handen vill säga!!

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Jkon

• Gäst
« Svar #16 skrivet: oktober 16, 2015, 17:48 »
Det är bara fan, hur man än skriver så hamnar man i nåt jävla motsatsförhållande till någon annan. Jag skrev bara av Aftonbladet, inget annat!! Och det kallas för att googla..Och att skriva av SVD är också att googla. Om man nu inte har papperskopian av SVD i handen vill säga!!

legolas
:) Inget illa ment är ju fredag :)

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6783
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: oktober 16, 2015, 18:12 »
Anubaan refererar till en mätning hos ett resebolag.. (Ticket)
Lego refererar till en annan mätning...

Stor skillnad på resultatet så klart...
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Inloggad legolas

• Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #18 skrivet: oktober 17, 2015, 02:13 »
:) Inget illa ment är ju fredag :)

Men???????? jag skrev ju inte om dig Jkon......Jag skrev om Anubaans sista kommentar.. "men de har kanske fel". Som jag så klart naturligtvis tydde som att jag tjafsade emot hans siffror i hans inlägg.. Vilket jag för övrigt inte gjorde alls. Inte ett endaste ord... men jag missförstod säkert.... som vanligt...

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Anubaan

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 599
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: oktober 17, 2015, 03:47 »
För att travestera ett gammalt djungelordspråk -"När Legolas skriver står blixten stilla"  :> :> .

Visst missuppfattade du, men jag uttryckte mig kanske lite dimmigt. Frugans systrar var hemma hos oss och vi drack rödvin och åt ostkuber med oliver. Till det hade vi ostfondue, den plocke maten gör att vinglasen nästan på studs blir tomma och kräver påfyllning :> .

Det jag menade med att de kanske hade fel syftade på mitt första inlägg där jag skrev att vi som bor här ser en annan bild av turistströmmarna. Sen blev jag ju lite sne på att du som alltid tycker att kunskap man finner på internet är värdelös, därav förtydligandet med källa och källans källa!

Så tag det lugnt din gamle iller, det var inte menat att kritisera dig utan tvärtom hålla med dig i att turisterna verkar vara färre än tidigare.

Blev det tydligare nu när jag skriver på nykter kaluver?

/Anubaan
“People are like stained-glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in, their true beauty is revealed only if there is a light from within.”

Inloggad legolas

• Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #20 skrivet: oktober 17, 2015, 04:59 »
För att travestera ett gammalt djungelordspråk -"När Legolas skriver står blixten stilla"  :> :> .

Visst missuppfattade du, men jag uttryckte mig kanske lite dimmigt. Frugans systrar var hemma hos oss och vi drack rödvin och åt ostkuber med oliver. Till det hade vi ostfondue, den plocke maten gör att vinglasen nästan på studs blir tomma och kräver påfyllning :> .

Det jag menade med att de kanske hade fel syftade på mitt första inlägg där jag skrev att vi som bor här ser en annan bild av turistströmmarna. Sen blev jag ju lite sne på att du som alltid tycker att kunskap man finner på internet är värdelös, därav förtydligandet med källa och källans källa!

Så tag det lugnt din gamle iller, det var inte menat att kritisera dig utan tvärtom hålla med dig i att turisterna verkar vara färre än tidigare.

Blev det tydligare nu när jag skriver på nykter kaluver?

/Anubaan

Ja visst Anubaan, och som engelsmannen sade till dig - "Now you make sense"....

Så Anubaan nu har ni tagit min åsikt så långt åt vänster man faktiskt kan komma då, angående googlingen. jag tycker att jag har uttryckt min åsikt i mening efter mening, omgång efter omgång, så det borde väl klart visa att jag INTE tycker att googlad kunskap är värdelös. Har aldrig varken sagt eller menat det.

Nu skriver jag för tredje gången då!

Jag finner det vara fullständigt värdelöst att ha en dialog med människor som måste kolla på google varenda jävla gång som dom skall svara på ett inlägg på forumet. OK?????????????????????????

Jag spekulerar lite nu, men jag tror som jag sagt förut, att för mycket googlande, och alldeles för lite nyttjande av den egna tanke-verksamheten, nog säkert i längden gravt hämmar minnet, och gravt hämmar den verbala förmågan att uttrycka sig man mot man, eller kvinna emot man, eller kvinna emot kvinna.

Jag misstänker att google-akrobaterna till slut biter sig själva i tasken, om dom åtminstone inte stundtals kunde försöka att tänka själva, och basera åtminstone något litet svar på egna tankar, och egna kunskaper, lagrade i skallen på dom. Att låta den verksamheten falla i träda fullständigt kan bli fatalt, och det kan bli svårt att få tillbaka den senare, när man inser att man kanske glömt telefonen hemma under camping-trippen... eller nåt liknande.....

Så tycker jag..... Försök nu inte ni gubbar som älskar att förvanska, att förvanska det jag skrivit ovan.... Det är min åsikt baserad på tankar som finns i min skalle, och inte ute på google, så hav överseende jag kanske har hasplat ur mig nån siffra som ni kan googla fram ett fel på, väl vetandes att ni i samma stund har missat hela poängen med hela meningen!!

lev väl som en annan gubbe skrev en gång i tiden,

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6783
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: oktober 17, 2015, 06:57 »
Ja visst Anubaan, och som engelsmannen sade till dig - "Now you make sense"....

Så Anubaan nu har ni tagit min åsikt så långt åt vänster man faktiskt kan komma då, angående googlingen. jag tycker att jag har uttryckt min åsikt i mening efter mening, omgång efter omgång, så det borde väl klart visa att jag INTE tycker att googlad kunskap är värdelös. Har aldrig varken sagt eller menat det.

Nu skriver jag för tredje gången då!

Jag finner det vara fullständigt värdelöst att ha en dialog med människor som måste kolla på google varenda jävla gång som dom skall svara på ett inlägg på forumet. OK?????????????????????????

Jag spekulerar lite nu, men jag tror som jag sagt förut, att för mycket googlande, och alldeles för lite nyttjande av den egna tanke-verksamheten, nog säkert i längden gravt hämmar minnet, och gravt hämmar den verbala förmågan att uttrycka sig man mot man, eller kvinna emot man, eller kvinna emot kvinna.

Jag misstänker att google-akrobaterna till slut biter sig själva i tasken, om dom åtminstone inte stundtals kunde försöka att tänka själva, och basera åtminstone något litet svar på egna tankar, och egna kunskaper, lagrade i skallen på dom. Att låta den verksamheten falla i träda fullständigt kan bli fatalt, och det kan bli svårt att få tillbaka den senare, när man inser att man kanske glömt telefonen hemma under camping-trippen... eller nåt liknande.....

Så tycker jag..... Försök nu inte ni gubbar som älskar att förvanska, att förvanska det jag skrivit ovan.... Det är min åsikt baserad på tankar som finns i min skalle, och inte ute på google, så hav överseende jag kanske har hasplat ur mig nån siffra som ni kan googla fram ett fel på, väl vetandes att ni i samma stund har missat hela poängen med hela meningen!!

lev väl som en annan gubbe skrev en gång i tiden,

legolas

Visst fan spelar latheten in i detta....??

Varför ska man komma ihåg saker när man enkelt blir påmind av Google..
Så visst har du rätt i den saken Fablo...
Minnet försämras säkerligen av att inte behöva lagra information...??

Men som du också vet är det ju så här:

Riktiga män glömmer inte....
Dom skiter helt enkelt i att komma ihåg...
  :> :> :> :>
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Jkon

• Gäst
« Svar #22 skrivet: oktober 17, 2015, 07:18 »
För att gå tillbaks till statistiken så är det väl inte konstigt att två undersökningar,  som undersöker olika saker,  kommer fram till olika resultat?

Den ena vart svenskar reser under ett helt åt och den andra vart svenskar reser under vintern.

Anubaan för att bli OT,  ostfondue lät smaskigt. Det var säkert 30 år sedan sist för mig.

Inloggad legolas

• Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #23 skrivet: oktober 17, 2015, 12:15 »
Ja du Legolas, så kan man ju tycka. Jag vidhåller dock min åsikt att kontrollera fakta i sina åsikter bara höjer dialogen! Då slipper man alla fördomar som allmänt tyckande är så fullt av.

Javisst så kan man ju tycka också, Men ett samtal utan fördomar, är inget riktigt levande samtal i mitt tycke. Det är statiskt, ointressant, och som ett plastikopererat bröst, gött på utsidan, men insidan är fullt av ingenting speciellt.

legolas
www.glegolo.com