Författare Ämne: Jkons Thailandsresa  (läst 11374 gånger)

Jkon

• Gäst
SV: Jkons Thailandsresa
« Svar #15 skrivet: april 12, 2015, 10:34 »
Ja... Det där med att fotografera har avtagit ordentligt...??

Same, same liksom...  :> :>

Men att kolla är lika kul...

Sant

Jkon

• Gäst
« Svar #16 skrivet: april 12, 2015, 20:18 »
Efter Bangkok blev det Bang Saen i en vecka.

Vi tog en förbeställd fastpris taxi från BKK och betalade 1500, jag tyckte det var dyrt (iofs storbil, men kostade det 290 från flygplatsen med taxameter kändes det dyrt, men min fru tycker det är pinsamt att pruta och rädd att vi inte skulle hitta någon annan utan att leta. OK

Vi bodde vid Beach Road på ett resort som heter The Tide Resort. Det var stort fint och ganska dyrt. men hade pool och vi bodde på andra våning ovanför poolen. Det som var viktigt var stora rum då vi är fyra, barnen sover på varsin inköpt madrass på golvet, pool, barnpool, frukost och parkering. Vill minnas vi betalade 2000 baht per natt.

Första dagen kom svågern med bilen. Svägerskan och hennes man var med för att köra hem svågern. Vi satte oss på stranden (i stolar så klart, som det fanns på nästan hela stranden) och åt seafood och tog några öl. Vi satt några timmar till barnen ville till poolen. på kvällen åt vi alla mat på ett schysst ställe där walking street är på fredagar och lördagar.

Bang Saen är en lång strand med fin strandpromenad, ca nästan 5 km lång. De städade strandpromenaden varje dag med städbilar, men stranden och vattnet var skitigt. Mycket flöt i vattnet och dålig sikt i vattnet. Enda gången vi badat där hade alla fått rå olja på fötterna. Dotterns nya skor blev förstörda liksom hotellets ena handduk (vart ju helt omöjligt att tvätta bort, fick skrapa bort med handduken). Jag gillar pool mest, renare, inga vågor, lättare ha koll på barnen (sen får jag problem med ögonen i saltvatten).

En dag kände min fru att hon hade ont i rumpan, någon typ av hemorrojder. Hon åkte till statliga sjukhuset, tog halva dagen och tillbaks fick hon sex mediciner, men bara för trög mage, flytande avföring, värk etc ... jojo.

Vi han med besök längst ut på piren som heter Khao Sam Muk, där apor sprang fritt. Fint vid solnedgång. Besökte även akvariet som ligger nära universitetet. Sen blev det mest relaxning. Största äventyren var att hitta tvätteri och restauranger  :> :> :>

En vecka går fort när man har kul ...

chaba

• Gäst
« Svar #17 skrivet: april 12, 2015, 20:33 »
Hur kommer det sig att ni la en hel vecka av semestern i Bang Saen av alla ställen? Varför inte Ko Samed, Ko Chang eller nåt annat ställe med fina stränder och rent vatten?

Jkon

• Gäst
« Svar #18 skrivet: april 12, 2015, 21:12 »
Tanken var Koh Samui, men av någon anledning gillar inte min frun ön. Koh Samed tycker jag är lite tråkig, några dagar funkar. Koh Chang blir ganska lång resa, vi funderade på Phuket men jobbigt resa med så mycket packning.

Min fru ville testa Bang Saen då hon knappast aldrig varit där och jag bara en halvdag för flera år sedan.

Min fru vill bo i Bang Saen, jag känner mig tveksam!

chaba

• Gäst
« Svar #19 skrivet: april 13, 2015, 06:20 »
Tycker lite synd om dig då Jkon.
Bang Saen är inget paradis för falang att bo i precis. Men allt för husfriden eller? ;)

Jkon

• Gäst
« Svar #20 skrivet: april 13, 2015, 07:18 »
Tycker lite synd om dig då Jkon.
Bang Saen är inget paradis för falang att bo i precis. Men allt för husfriden eller? ;)
Nej tror inte det blir i bang Saen, hinner hända mycket på 10-15 år ... tror mer på söder om Pattaya ... men kanske blir någon annanstans. Kul ändå att skapa sig en egen uppfattning. Bang Saen är dock bättre än risbyn ;)

Utloggad Jonas

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1716
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: april 13, 2015, 12:23 »
Beror ju på vad man tänker sig som paradis. Tex kho sameth och koh chang, hade hellre bott i Isaan än på en av dom öarna.
Fina att besöka och åker gjärna dit och badar en dag eller 2 men gud så trist det blir sen finns ju verkligen inget att göra.

Då är ju Bang Saen bättre att bosätta sig och ta bilen ner och bada, för tror inte det är många som bor här som springer på stranden dagligen.

Och därifrån har man ju nära till både Bangkok och Pattaya med bil.

chaba

• Gäst
« Svar #22 skrivet: april 13, 2015, 21:36 »
Vem har sagt nåt om att bosätta sig på ko samed eller ko chang?

Utloggad Jonas

• Antal inlägg: 1716
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: april 14, 2015, 02:55 »
Ingen bara skrev att alla har olika syn på paradiset på jorden.

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 10206
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #24 skrivet: april 14, 2015, 03:17 »
Ja jag förstod ju vad Chaba skrev i sitt inlägg, men utanför det, så håller jag med "pöjken" om Koh Samet.... Fy fan för att BO DÄR....

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com