Författare Ämne: Idealens ocensuerade resor  (läst 29024 gånger)

Utloggad Idealen

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1343
  • Gör det i dag för i morgon kan det vara förbjudet.
    • Visa profil
SV: Idealens ocensuerade resor
« Svar #210 skrivet: juli 16, 2018, 10:27 »
Stannade till i Bangkok igår och det är alltid lika skönt att vara här i ett par dagar och passa på att äta lite godare maträtter och att handla på sig lite onödiga grejor.
Frukostbuffen på Monsoon Restaurang - Sukhumvit soi 8 är alltid en höjdare.
Passade på att gå till Robinson och Terminal 21 men börjar få nog av flygplatsmiljöer då detta shoppingmall är uppbyggt kring just detta tema.
Ikväll blir det lite god mat innan hemresan imorgon.
Från Manilla reste jag med 2 stora tomma resväskor och alla taxichaufförer och flygplatspersonal fick sig ett gott skratt men de visste ju inte att jag hade fyllt upp mina förråd i Manilla.
Nu är det vila på Hotellet som gäller så att man har lite krafter sparade till kvällens övningar.
Jag önskar att mina pengar kunde ha sex i min plånbok och föröka sig.

Utloggad Idealen

• Antal inlägg: 1343
  • Gör det i dag för i morgon kan det vara förbjudet.
    • Visa profil
« Svar #211 skrivet: juli 27, 2018, 09:05 »
Nu är jag inne på 3e dagen i Holland eller Nederländerna som de själva säger här.Mina 2 yngsta barn på 19 och 20 år är med på resan då dottern ska börja studera här i nästa Månad.Vi letar efter boende till henne men det är en svår uppgift som i alla studentstäder.Breda heter denna staden och är full med kanaler och gamla byggnader så en mycket trevlig stad som ligger en timma söder om Amsterdam.Vi har hyrt en bil för att kunna ta oss fram enklare men i efterhand hade nog cyklar varit bättre då det är svårt och dyrt att parkera och staden är byggd för cyklisterna känns det som.Mysiga Restauranger och barer finns det gott om men priserna i Euro känner man av då man är van med baht och peso numera.Vi bor i en central lägenhet 50 meter från järnvägsstationen så vi har nära till det mesta och lägenheten var ett klipp då den är mycket rymlig och ligger högst uppe så vi kan ha öppna fönster dygnet runt i värmen som råder här.Via airbnb hittade vi lägenheten.
Jag önskar att mina pengar kunde ha sex i min plånbok och föröka sig.

Inloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6570
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #212 skrivet: juli 27, 2018, 11:21 »
Pappa tog med STORA plånboken ser jag....  :> :> :> :>

Vänta tills ni kommer in i Amsterdam med bil om du tycker Breda är byggt för cyklar...
Om ni väljer att gå eller cykla i Amsterdam får du ett tips av mig..

Känner man att man tappar bort sig inne i stan och inte riktigt vet åt vilket håll man ska gå..??
Varje gata tycker man påminner om varandra hela tiden.. Så det är lätt att tappa bort sig..
Stega broarna helt enkelt..??

Dom blir kortare och kortare ju närmare centrum du kommer..  (") (")
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.