Författare Ämne: Beslutet!  (läst 36550 gånger)

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10270
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: Beslutet!
« Svar #15 skrivet: januari 12, 2016, 15:57 »
Idag har jag passerat ännu en slutpunkt; jag har skinnlagt de absolut sista kundarbetena, två mufflonhuvuden. Dom skall bogmonteras. Nu återstår bara en stor hög med viltskinn som ligger i beredning. Jag tror vi är klara i slutet på månaden, helt enligt plan.  Vore det inte så jäkla snöigt och halt så kunde jag gå upp på stege och ta ner skylten nu!

Hahaha undrar hur dina planer kommer att fungera nere i byn, kommer du att bli skogstokig, eller är du en lugn filur som alltid får din vilja fram ändå?? :D :D :D :D

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Birger

• Antal inlägg: 1797
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: januari 13, 2016, 07:11 »
Hahaha undrar hur dina planer kommer att fungera nere i byn, kommer du att bli skogstokig, eller är du en lugn filur som alltid får din vilja fram ändå?? :D :D :D :D

legolas

Nejdå, jag blir inte skogstokig i byn. Hade jag varit av det slaget hade jag inte flyttat dit men då hade jag nog inte kunnat bo som jag gör nu heller. Mitt hem ligger rätt ödsligt, jämfört med byn är det en isolerad vildmark. Och får jag lappsjuka tar jag bussen till Chayaphum.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #17 skrivet: januari 13, 2016, 07:35 »
Bra det Birger,,, här finns kultur skall du veta.
Jag kan erbjuda dig när du kommer; 1 bok av Jack London och en Baccardi/coke......

legolas
www.glegolo.com

Jkon

• Gäst
« Svar #18 skrivet: januari 13, 2016, 08:39 »
Jag kan erbjuda dig när du kommer; 1 bok av Jack London och en Baccardi/coke......

legolas
Men nu dricker ju inte Birger groggvirket ... bjud på riktig kultur ... den lille ...

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #19 skrivet: januari 13, 2016, 09:54 »

legolas

Boken har jag förmodligen läst, men jag skall ha med mig några lådor så Du kan låna av mig om Du vill. Coke används bäst som rostlösningsmedel! Du kan vara kultiverad och jag kan dricka laukau.....

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #20 skrivet: januari 13, 2016, 10:46 »
Du kan dricka Laokhaoo och jag dricker baccardi, så eldar vi med Jack London,
vad sägs om det mötet, bättre så va..
 :> :> :> :> :>

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #21 skrivet: januari 21, 2016, 06:57 »
Idag är det äntligen den dag jag väntat på i decennier och drömt om i åratal - sista arbetsdagen! I dag har jag två mufflonhuvuden (bogmontage) att montera och så skall jag snickra två snygga plattor att montera dom på. Dessutom skall jag mjuklejdra ett vildsvin och packa det med den kundens övriga skinn och därmed är det klart. Nästan fyrtio år som konservator, garvare och företagare är äntligen över.

På måndag kommer två käcka gossar från Norrland för att lasta maskiner och utrustning, det tar nog ett par dar så vi hinner ta ett järn och grundligt förtala resten av yrkeskåren. Det blir kul, men det betyder också att jag bränner de sista broarna och sänker det sista skeppet - därefter finns det ingen återvändo. Men tidsplanen har hållit väl, nu har vi sex veckor på oss att renovera bort alla spår av firman innan kåken skall säljas och avträdandet  förberedas.

Frugan är hysterisk av lycka, hon har äntligen fattat att det är allvar nu, blodigt allvar.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #22 skrivet: januari 21, 2016, 07:23 »
Det verkar ju gå som en klocka ju,,, lycka till.... Lycka för dig att det finns många skinn i Thailand att bereda om du så vill.... Kanske hjälpa bönderna med slakt av gris och kossor, du vet nog var att börja dra av pälsen på rät ställe tror jag..
 :> :> :>

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: januari 21, 2016, 08:11 »
Lycka till Birger, jag är dig hack i häl
Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #24 skrivet: januari 21, 2016, 19:42 »
Det verkar ju gå som en klocka ju,,, lycka till.... Lycka för dig att det finns många skinn i Thailand att bereda om du så vill.... Kanske hjälpa bönderna med slakt av gris och kossor, du vet nog var att börja dra av pälsen på rät ställe tror jag..
 :> :> :>

legolas

Jajjemen, i Thailand finns det många pälsar att pälsa och pälsmackor att, nåja... Montaget känner jag igen, det är av en dansk tjej som jag inte minns namnet på men som jag var ytterst nära att lägga till meritlistan på nittiotalet. Det vann ett EM i Norge på nittiotalet, hon är förjävligt duktig. I övrigt: yeas box, allwright! Det går planenligt.

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #25 skrivet: januari 21, 2016, 19:46 »
Lycka till Birger, jag är dig hack i häl

Vi kanske borde ses här i Sverige och prata lite skit? Du bor ju inte långt bort. Skicka ett PM om Du har lust!

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: januari 21, 2016, 21:13 »
Jag kan titta ut till dig när jag är klar med sjukhuseleändet. Är inlagd igen p.g.a. en infektion.

Jag tror jag vet ganska exakt var du bor Birger

Jörgen
Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #27 skrivet: januari 22, 2016, 07:05 »
Jag kan titta ut till dig när jag är klar med sjukhuseleändet. Är inlagd igen p.g.a. en infektion.

Jag tror jag vet ganska exakt var du bor Birger

Jörgen

Ja, gör det. Du är välkommen. Krya på Dig!

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #28 skrivet: januari 26, 2016, 08:27 »
Idag har två av mina kollegor varit här och hämtat maskiner och utrustning. Lokalerna är i stort sett utröjda, det mesta av inredningen brinner utomhus och jag har alltså bränt de sista av mina broar och sänkt mitt sista skepp. Härifrån finns det ingen återvändo, nu måste jag sälja och avflytta.
Det känns ganska skönt.

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6783
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: januari 26, 2016, 08:35 »
Idag har två av mina kollegor varit här och hämtat maskiner och utrustning. Lokalerna är i stort sett utröjda, det mesta av inredningen brinner utomhus och jag har alltså bränt de sista av mina broar och sänkt mitt sista skepp. Härifrån finns det ingen återvändo, nu måste jag sälja och avflytta.
Det känns ganska skönt.

Tycker mig märka att du inte riktigt själv kommit in i tanken till 100%...??
Men har man bott och verkat på ett ställe i 40 år tar det nog tid att vänja sig till 100%..  (!) (!)
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.