Författare Ämne: Livet i Nakhon Si Thammarath  (läst 146684 gånger)

Inloggad Ledarn

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 6570
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
SV: Livet i Nakhon Si Thammarath
« Svar #2040 skrivet: juni 26, 2018, 12:33 »
Håller med dig helt, bra att din fru lyckades lugna dig. Inget gott kommer ju ut utav att en falang klappar till en mesig liten thai.

Risken är ju att, oavsett vad dom andra thai tycker om sin idiot-thai, så gaddar dom ihop sig, om en falang sopar till en thai och dom älskar ju att jaga i flock fega som dom är....

Ha det gött..
legolas

Finns ju ingenting annat som liknar myror runt en sockerbit som Thai och bråk...
Dom kommer ju från alla håll och kanter för att få ut sin egna inneboende ilska...
Står där då en falang i mitten blir det extra fart på pöbeln..
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #2041 skrivet: juni 27, 2018, 01:28 »
Onsdag 27 juni.

Jag vill börja dagens kapitel med att skicka en stor kram och ett jäkla stort tack till Anette ”kastrullhäxan” Edlund, som varje gång hon åker till Thailand gör sig besväret att köpa snus till mig, som hon dessutom måste skicka med det Thailändska postverket. Jag tycker att det är beundransvärt och jag hoppas att jag kan återgälda henne på något sätt.

Som vanligt vaknade jag kl. 06.00. Det första jag gör är att släppa ut hundarna och även öppna grinden så att de kan springa av sig lite, vilket de verkligen gör också. De rusar iväg som raketer nedåt gatan.

Trump lyckas ju krångla sig in i de små springor som finns i yttergrinden. Tyvärr så är det inte bara vår grind han forcerar. Han går in i andra hus och stjäl skor, mycket pinsamt för oss.
Han är lite speciell den käre Trump. När vi/jag kommer hem så måste han alltid hitta något att ha i munnen. Ella vill bara kela och bli klappad i 15 minuter. I dag hittade han en liten knapp, såg ganska löjligt ut.

Efter att hundarna har kommit ut, dags för kaffe, bara det. Ca 2 timmar senare brukar jag ta en macka och ett glas mjölk. I dag stekte jag ägg att lägga på mackan. Brukar steka upp några stycken så att jag har i några dagar.

Sedan sopar jag och plockar lite här hemma, diskar, tvättar ibland. Men redan kl. 08.00 är jag klar. I dag stack jag till Soon och hälsade på henne på marknaden, som ligger på vägen till golfklubben.

Vi börjar golfa kl. 10.00 tisdagar och torsdagar, om jag ensam fick bestämma så skulle vi gå ut senast åtta. Dels kan jag ju inte sova på morgonen, ett annat skäl är att vädret är så mycket behagligare tidigt på morgonen.

Jag hyrde en golfbil även i går, då min tå värker som tusan. Så att gå ett par kilometer är helt uteslutet.

Jag började dåligt men ryckte upp mig på slutet och hade 19 poäng på 9 hål, ett bättre än mitt handikapp. Men Ray spelade som i trance i dag, 26 poäng. Djäkla handikapp myglare. Ha ha ha.

Därefter var det dags för snooker, Mac och jag vann tre av tre möjliga. Mac spelade fantastiskt bra och jag lyckades undvika att göra misstag. (Tror jag gjorde två, men det är lite på tre matcher)

På torsdag blir det ingen golf, för Soon och jag ska åka till kommunen och ordna ett Thailändskt ID-kort samt en husbok till mig. Snooker hoppas jag dock att jag ska kunna spela.

Soon och jag skulle åka till hennes pappa för att leverera syrgasutrustning, så jag skyndade mig hem från Snookern, De andra ville spela ett parti till eftersom vi var extremt snabba i dag, men jag tackade nej.
När jag kom hem så var Soon inte hemma. Hon hade följt med mellandottern, Mint, för att sterilisera två katter. Vad det är för katter har jag ingen som helst aning om, men Mint läser ju till veterinär, så kanske de kommer från hennes skola.

Så visst hade jag kunnat spela ett parti till.

Fick ett tråkigt meddelande i dag från Mark, som kommer från USA och bor här. Han har strulat till det med sitt visa och har förmodligen stannat för länge utan att ansöka om fortsatt uppehållstillstånd. Så nu är han utvisad och får inte komma tillbaka till Thailand på ett år. Lite jobbigt då han jobbade som engelsklärare på helgerna, samt har en Thailändsk flickvän som bor på Koh Samui. Men det gäller att sköta sina papper här nere, annars är det tack och adjö direkt. Nu får han förlita sig på vänner i USA som kan härbärgera honom i 12 månader.

Vad han gjorde för fel har jag inte riktigt förstått, men uppenbart har han vistats här för länge utan att söka nytt Visa.

Jag skickade ju brev till Överläkaren på kirurgen i torsdags, han har inte svarat, jag har full förståelse för att han har viktigare saker att göra än att svara på mina mail, men han kan väl delegera det då. Skickade en fråga till Vårdguiden som garanterar svar inom 30 minuter i går, de har inte svarat heller. Så svensk sjukvård har nog börjat fallera. Lovar runt och håller tunt.

Vår kompis David som jag berättat om och som har lungcancer. Han befinner sig i Hat Yai och får den bästa behandling där.

Jag har en känsla av att han inte tänker riktigt klart nu. Han har fått för sig att åka hem till England när det återstår två månader av hans behandling, som dessutom är kostnadsfri.

Hoppas att han har bra skäl och att han verkligen vet vad han gör. Hans dotter är tillbaka här igen och ska resa hem med honom. Han fru Nit Noy ska också följa med till England, så hon stack i väg i dag med Tomas och hans fru till Surat Thani för att fixa pass. David är så pass dålig så vi kompisar undrar om något flygbolag verkligen vill låta honom gå ombord. Men vi får hoppas det. Han måste definitivt flyga minst business class då han måste ligga ner.

Jag kokade ett kilo räkor i går också, ungefär med samma ingredienser som vi har när vi kokar kräftor, utan krondill då, för det har jag fortfarande inte fått tag på. Nu har jag odlat egen dill så vi får se. Jag har däremot tagit med mig dillfrön från Sverige och dill finns det massor av här nere, dessutom otroligt billigt. Ett STORT knippe, ungefär 10 gånger så stort som det ni handlar i Sverige kostar ca 2,50. Jag provsmakade en nu som legat i sitt spad i 24 timmar. MMMMMMMMMMMMMMM. Jag tror att jag måste provsmaka en till faktiskt. Kanske en till för att vara säker. Varför inte en till, synd om de förgås.

Soon och Mint kom hem nyss, så snart sticker vi hem till hennes pappa. Återkommer.

Nu har vi varit där och levererat syrgasen och lite käk.

Jag var väldigt hungrig när vi åkte därifrån, så vi plockade upp Pim, (som glömt sina nyckel hemmal), på Central Plaza. Därefter åkte vi till en restaurang där vi varit två gånger tidigare, men det satt inte en enda människa därinne, så vi drog vidare till The Ugly Man. Restaurangen heter naturligtvis inte så, men de har två symboler som symboliserar Nakhon Si Thammarath. Två oerhört fula människor, men man vill med detta säga att även om du har ett fult yttre så kan du ha ett vackert inre, vilket dessa två personer tydligen har. Ska försöka hitta en bild på dem.

Samma sak med en restaurang som vi kallar det Big cock, Inga snuskiga tankar nu tack. Det finns två enormt stora tuppar på deras parkering, numer bara en. Vad restaurangen heter, vet jag inte.

Hemma så gjorde soon i ordning Katrinplommonte. Jag är ofta väldigt hård i magen här nere p.g.a. annorlunda mat antar jag. I går var det extra jobbigt, hade ont hela dagen och varje toabesök, ca 20 stycken i går mynnade knappt ut i någonting. Nu på morgonen är det en helt annan sak, eftersom Soon dricker samma te så höll jag på att få henne i knäet på toastolen i morse.

Vi ska kolla upp om vi kan åka till kommunkontoret i dag i stället för i morgon, så att jag kan golfa i morgon.

Ledsen över att det blev ett så långt kapitel i dag

Sawasdee krap

Jörgen

Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 9886
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2042 skrivet: juni 27, 2018, 01:57 »
Kul kapitel idag också Jörgen, heder till dig för den saken....

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Birger

• Antal inlägg: 1721
    • Visa profil
« Svar #2043 skrivet: juni 27, 2018, 02:37 »
Trump påminner lite om en jycke jag hade en gång, som vi kallade "Houdini", han kunde ta sig ut genom hål jag trodde knappt en mus skulle klarat och därefter jagade han i tre dagar och fick hämtas i Liared eller halvvägs till Alingsås. Energisk hund. Lite grand håller jag med Lego, Du kanske skulle koppelrasta lite innan du stryker koppel och tillåter "fritt lek", bara för att markera att dom fortfarande står under "befäl".

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #2044 skrivet: juni 27, 2018, 02:42 »
 I övrigt kan jag meddela att dina funderingar om räkor gett mig en ide. Min damm myllrar av små räkor, utmärkt goda men för små att göra nåt med! Men om man fiskade två kilo, kokte dom som svenska skaldjur och passerade dom i matmixern, stuvade räkmixen och serverade som "crepe Suzzete" till en framtida kräftskiva .. låter inte det gott? Dom smakar bra, nämligen.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2045 skrivet: juni 27, 2018, 03:48 »
I övrigt kan jag meddela att dina funderingar om räkor gett mig en ide. Min damm myllrar av små räkor, utmärkt goda men för små att göra nåt med! Men om man fiskade två kilo, kokte dom som svenska skaldjur och passerade dom i matmixern, stuvade räkmixen och serverade som "crepe Suzzete" till en framtida kräftskiva .. låter inte det gott? Dom smakar bra, nämligen.

Ja thaiarna gör ju så som du föreslår, alltså fångar dessa små räkor, krossar dom i morteln och lägger till chilli i mängd och äckliga löv......  Men i ditt fall då om du kan avhålla dig från att lägga dit thaiprylar oi den sörjan du får, bara salta, så kanske det kan bli med lite majonaise och citron och annat nåt som liknar Skagen eller Smögen-röra...

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #2046 skrivet: juni 27, 2018, 10:05 »
Ja thaiarna gör ju så som du föreslår, alltså fångar dessa små räkor, krossar dom i morteln och lägger till chilli i mängd och äckliga löv......  Men i ditt fall då om du kan avhålla dig från att lägga dit thaiprylar oi den sörjan du får, bara salta, så kanske det kan bli med lite majonaise och citron och annat nåt som liknar Skagen eller Smögen-röra...

legolas

Salt, dill. Kokt i rent vatten. Stuvat, lite peppar. Frugan får steka pannkakorna, hon får dom tunnare än jag. Serverat till kräftorna, om nån vill ha nånting lite matigare men fortfarande på skaldjurstema. Ost och rostat bröd måste ju också finnas... Det ser vi fram emot va? Men kräftuppfödningen tar sig, så det kommer med tiden.

Utloggad Jorgen

• Immigrant
    • Visa profil
« Svar #2047 skrivet: juni 27, 2018, 12:26 »

I morgon måste jag åka och köpa ståltråd för att förminska öppningen i grinden, det jag har i dag tar han sig igenom

Utloggad Jorgen

• Immigrant
    • Visa profil
« Svar #2048 skrivet: juni 29, 2018, 06:14 »
Torsdag 28 juni

Soon körde Mint till universitetet i morse och betalade samtidigt skolavgiften för en termin. 32 000 Bath. Men jag tycker att det är kanon att satsa på barnens utbildning, inte så många i Thailand har den möjligheten. Tilläggas kan att Soon gjorde detta även innan jag kom in hennes liv.

Hon jobbade sju dagar i veckan för att se till att barnen hamnade på rätt skolor och fick en universitetsutbildning. Hon är verkligen en fantastisk kvinna.

När hon kom hem så åkte vi till kommunkontoret med det översatta papper chefen där ville ha på mitt Visa och sedan skulle allt vara bra.
Tror ni att det räckte, nej alldeles rätt.

De vill ha en översättning från mitt personbevis också på mina föräldrars namn, som dessutom har varit döda i 9 respektive 10 år. Ok, tänkte jag, nu skiter jag i detta med husbok och ID-kort, låt oss åka härifrån.

Två timmar senare, lite drygt, åkte vi därifrån. Då hade chefen suttit med en tysk mans ansökan och långsamt försökt tolka in vad det stod där så att han kunde tolka informationen till min ansökan.

Jo, de var tvungna att ha ett foto på mig också, av en ren slump så hade jag stoppat ner ett foto bland alla hundra dokument, så det kunde vi bidra med.

Jag fattar inte hur Soon kan sitta där lugnt och le åt dessa inkompetenta människor som verkar göra allt för första gången. Jag satt med henne en bra stund, men hon såg väl att jag inte hade någon som helst avsikt att le. Så hon frågade om jag inte behövde gå på Toa eller något.

Jag svalde betet direkt och gick ut och satte mig utanför kommunkontoret i stället.

Så imorgon ska Soon fixa en översättning på mina föräldrars namn till Thai och nästa onsdag ska vi tillbaks till kommunkontoret. Något ID kan jag dock inte få, det är bara Thailändska medborgare som kan få det. Trots att jag vet att minst en svensk som bor uppe i nordöstra Thailand har fått ett ID-kort.

Det är ett stort problem här nere, lokala myndigheter, och även immigration, som är statligt, har olika krav och regler beroende på var du bor, men ifrågasätt aldrig deras ord. Du ska bara le och se glad ut, vilket inte alltid är så lätt. Jag lovar. Du kokar inombords och ska ändå le och se glad ut.

Detta är väl varför Thai kallas det leende folket. De undviker konfrontation så långt det bara går. Man vill ju inte tappa ansiktet.

Jag bad en f.d. Facebook vän att resa till ett varmare ställe i dag också, kanske inte så diplomatiskt som jag uttrycker mig här. Jag sa Stick och brinn. Och denna man har jag varit vänlig nog att låna ut mina golfklubbor till.

Han ansåg att Soon kunde skylla sig själv för den oerhört oförskämda behandling hon fick utstå i måndags. Parkerar man fel så förtjänar man att kallas för det värsta du kan säga här i Thailand, och det är Getmaeng, betyder ungefär. ”Gå hem och K-a din morsa och din farsa, människor här har blivit dödade för dessa ord
.
Det var dessutom hans f.d. ex som befann sig på marknaden tillsammans med Soon och försvann som en avlöning när mannen hoppade på Soon.

Att han har skrivit så mycket nedsättande ord om sitt ex på Facebook gjorde inte saken bättre precis. Så sent som i dag skrev han att hon bara ville ha honom för hans pengar. Men helt plötsligt försvarar han henne på min FB-sida och skriver skit om min fru. Hallå, där går gränsen.
.
Han har dessutom haft en förmåga att kritisera allt jag skriver, han vet allting bättre för han har bott här så mycket längre än mig.

Så det känns som att han jobbar stenhårt för att förringa det jag skriver. Jag är inte på något sätt expert på allt här nere, men jag skriver om mina upplevelser och mina erfarenheter. Jag vet inte om allt jag skriver är 100 % riktigt, men det är mina upplevelser till 100 %. Han bara kritiserar det jag skriver och anser sig veta så mycket bättre.

Men nu är han borta ur mitt liv och det känns fantastiskt skönt.

Han sa dessutom att släkten alltid går före vänner, och hon var släkt med idioten.

Jag håller inte med alls, mina vänner har jag valt, inte min släkt, och nu har jag valt bort honom och hans ex.

Familjen väljer du inte, bortsett från barn, barnbarn och hustru.

För dem skulle jag inte tveka att gå i döden. Men det finns så många otroligt korkade släktingar som jag absolut inte har något behov av. Några har jag bett att fara till samma ställe som min f.d. Facebook vän.

I går stack Soon iväg med övriga Farangfruar för att stötta Nit Noi, som är gift med Dave och som förmodligen åker hem till England inom kort. Hans dotter och syster har plockat ut alla pengar från hans konto. Vad som händer med hans fru som han varit gift med i 10 år vet jag inte.

Detta kan väl vara ett litet inlägg kring att älska sin släkt. När arvspengarna ska fördelas så finns inte minsta lilla känsla för familj. JAG SKA HA.

Detta hände mig för nio år sedan och jag sket fullständigt i pengarna, andra gjorde det inte. Men en bror var på min sida tack och lov och vi har sedan dess haft en fantastiskt bra relation.

Soon beklagar sig över sin vikt varje dag, så i går gjorde jag en sallad med räkor och massor med sallader.

Hon är fortfarande borta och stöttar Nit Noy när jag skriver detta, men jag hoppas att hon kommer att gilla den när hon kommer hem.

Jodå, hon åt med ganska god aptit, men jag vet att hon vill ha något mycket starkare, då hade jag ändå skurit ner fem röda chili i salladen istället för paprika

I går fick vi äntligen kommunalt vatten inkopplat, tidigare har vattnet fakturerats av husprojektet och räkningarna har varit så höga så att Soon vägrat betala dem. Chefen för bygget har då vädjat om att vi ska betala 50 %, NEJ, har Soon sagt och vi har inte fått några påminnelser heller. Men i dag så snurrade vattenmätaren trots att vi inte använde något vatten så Soon kontaktade de som kopplat in det. De kom snabbt och tittade, men problemet är inte löst.
Kan säga att samma ska hände i grannens hus, mätaren snurrade trots att ingen var hemma. Gott att ha en hustru som inte ger sig utan strid.

Vi får se var detta slutar, ni kommer att få veta, det lovar jag.

Jag tror att jag förvirrar er ibland med i går och i dag, Det beror på att det mesta av detta avsnitt skrev jag i går, onsdag. Sedan om det händer något mer på kvällen så fyller jag på. Hoppas att ni har överseende med det.

•   Och fortfarande inget svar från läkaren på Ryhov menfrån Vårdguiden, se nedan
•   
•   Hej!

Vi kan via den här tjänsten inte förmedla frågor/recept till övrig vård.
Kontakta din behandlande läkare via telefon eller logga in på "mina sidor på 1177.se

Med vänlig hälsning
Ingrid O
Vi kan inte besvara din fråga. Vi ger endast råd i sjukvårdsfrågor. Läs gärna villkoren för sjukvårdsrådgivning.

Ingrid
2018-06-25”

Alltså ett ickesvar, så jag är inte sjuk m.a.o., har ju bara prostatacancer.

Om jag orkar hålla mig vaken ska jag kolla på Mexico – Sverige också, Matchen börjar kl. 21.00 här nere, och då brukar jag sova så sött.

Soon och jag har bettat 200 Bath var, hon fick välja först och tror att Sverige vinner, jag fick ta Mexico, HOPPAS att jag förlorar pengarna!!!!!

Vilken match, jag förlorade 200 bath och är överlycklig. De spelade fantastiskt bra och vann gruppen, vem hade trott det?

I dag, GOLF OCH SNOOKER. Är ni överraskade????
Eventuellt ska vi åka till en läkare som får titta på min tå, det är inte bara tån som är svullen, hela vänster fot är det en bit upp på smalbenet
Sawasdee Krap

Jörgen

Utloggad Jorgen

• Immigrant
    • Visa profil
« Svar #2049 skrivet: juni 29, 2018, 06:15 »
Och så dagens avsnitt

Fredag 29 juni

Detta avsnitt är faktiskt i sin helhet skrivet just i dag fredag, så nu gäller det bara att minnas vad som hände i går, men jag ska göra ett försök.

Jag åkte till golfbanan och snookerhallen. Soon skulle hämta två katter hos veterinären som blivit steriliserade och sedan köra ner dessa två damer till Mint på Universitetet. Ni förstår att vår bil rullar rejält med alla dessa resor. Tror att den har gått över 40 000 km på ett år, men man har ju bil för att den ska användas.

Golfen ok, 17 poäng, snookern ok även om jag förlorade de två matcher som jag spelade ensam mot Mac och Tony. Men de har ju sådan tur, ha ha ha ha. Att åka hem med motorcykeln efter tre omgångar var inte att tänka på. Det var ett skyfall som kan liknas vid ett vattenfall, så det blev en extra omgång snooker. Men sedan avtog regnet i stort sett helt och jag kunde åka hem.

Soon skulle också åka in med mitt personbevis för att göra en översättning på mina föräldrars namn. Hon skickade ett SMS där det kort och gott stod 2 500! Jag frågade, För översättningen? Yes, svarade hon. Avbryt operation översättning omedelbart skrev jag omedelbart tillbaka. 2 500 är en hyfsad veckolön för en person i Thailand. Jag åkte in till översättningsbyrån på vägen hem från snookern för att hämta mitt personbevis. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att kommentera det löjligt höga priset för att översätta två namn.

Då började den oundvikliga diskussionen, nej, 2 500 Bath är för hela dokumentet tre sidor, jo, men jag vill bara att ni översätter mina föräldrars namn från dokumentet. Ja, då kostar det 500 Bath plus 50 Bath för vi måste översätta det till engelska först, ” ja men det är ju redan på engelska svarade jag. Jo, men eftersom de gör ett utdrag ur ett dokument så måste de skriva utdraget på ett papper först som de sedan översätter till Thai. Ok sa jag. Översätt. Jag fick väl sitta i en halv timma och uttala mitt och mina föräldrars namn, vilket jag förstår då de ska skrivas med Thailändska bokstäver.

Soon åkte dessutom till Krungsri bank för att kolla var min olycksfallsförsäkring gällde någonstans med tanke på min sönderslagna tå, tecknade en hos dem för 1 900 Bath per år. Vi kunde åka till vilket sjukhus vi ville. Vi valde Nakarin, ett privat sjukhus med fantastisk personal och snabb behandling. Vi kom dit 17,30, skrev in mig i receptionen, kollade vikt, temp och blodtryck. Sedan in till läkaren som skickade mig till röntgen och däreter tillbaka till läkaren. Allt detta gick på ca 30 minuter. Sedan tog det lika lång tid att få mediciner, men det berodde på att de inte hade stavat mitt namn på samma sätt på kortet från Krungsri som det namn jag uppgivit på sjukhuset, där jag varit två gånger tidigare. De har skrivit namn som följer. Jorgen Ider Fjell, efternamnet uppdelat på två ord. Men när det var utrett så fick jag tre mediciner, två olika värktabletter, varav jag endast kommer att ta en sort, dessutom fick jag något för att dämpa inflammationen, Keflex, och dessa ska jag äta fyra om dagen. Tån är svullen och väldigt varm, inte bara tån utan hela foten.
Röntgenbilderna visade att alla ben satt där de skulle, så inget är brutet vilket är skönt att veta.

Notan gick på 2 450 Bath, men jag betalade ingenting utan det gick på försäkringen.

Soon lärde mig en ny rätt när vi kom hem, brännande het. Massor med svartpeppar, chilipasta, kokosmjölk, kyckling mm. Den var i Hetaste laget, som Marilyn Monroe skulle ha sagt.
Men jag har inga som helst problem med stark mat, jag vet att mina vänner i Sverige säkert skulle avlidit om de hade fått i sig en tesked.

I dag ska jag åka och hämta mitt översatta dokument kl 15.00, 19.00 middag på Rock 99. I övrigt finns inget inbokat.

Jag ska förstärka rymningsskyddet på grinden ut också. Trump lyckas förstöra det som sitter där nu, så i går var jag och köpte ståltråd. Det får bli mitt morgonuppdrag.

Nu när jag har skrivit detta är klockan 07.00 fredag morgon

Sawasdee Krap

Jörgen

Utloggad Naja

• Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • *
  • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
« Svar #2050 skrivet: juli 05, 2018, 18:09 »
Längesen du skrev något Jörgen, gillar att läsa dina alster! Hoppas allt är ok i södern!

Utloggad Hangnam

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 738
    • Visa profil
« Svar #2051 skrivet: juli 15, 2018, 04:31 »
Vad hände med Jörgen? Olycksfall,hjärtinfarkt eller helt enkelt ledsnat på att skriva här? A  (&!#)

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2052 skrivet: juli 15, 2018, 04:51 »
Han gillade alltid facebook bättre, mer respons där...

legolas
www.glegolo.com