Författare Ämne: Visa  (läst 2612 gånger)

Arne

• Gäst
Visa
« skrivet: februari 11, 2016, 04:19 »
Jag ska bjuda in min tjej till Sverige och undrar om det räcker med att fylla i formuläret på svenska?

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 9886
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: Visa
« Svar #1 skrivet: februari 11, 2016, 06:36 »
Hejsan, gjorde detta med min frfu 2013, och kommer inte ihåg exakt. Men en sak är lätt att veta, och det är att om du tittar på blanketten,,,, så kan du se på rubrikerna och i texten, om det är skrivet på svenska thai eller engelska.
Använd det språk som står i blanketten...... Det är mitt tips i alla fall.

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Arne

• Gäst
« Svar #2 skrivet: februari 11, 2016, 10:29 »
Tack

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6570
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 11, 2016, 10:52 »
Använd dig av någon av firmorna som har sina kontor vid Ambassaden...
För i mina ögon små pengar slipper du allt med blanketter, kopior, fotografier, försäkringar och allt...

Dom fixar ALLT medans du själv tar en bira och slappnar av...  (") (")
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: februari 11, 2016, 11:28 »
Jag ska bjuda in min tjej till Sverige och undrar om det räcker med att fylla i formuläret på svenska?

Du måste bifoga foton på er båda och även visa på att ni har haft konversation via nät eller telefon, bifoga samtalsregistreringar. Kopia på ditt pass mm.
Du fyller i allt på svenska och skickar till din fru, om du inte redan är på plats i Thailand. Sedan har de nordiska länderna ett gemensamt kontor, dit hon måste gå med alla dokument. Jag tror att det kostar ca 3000 Bath. Det brukar vara enormt mycket folk där, så se till att vara på plats tidigt på morgonen. Om allt fungerar så kommer visat hem med posten.

Jag har sparat allt i min dator, så om du mailar mig på jorgen@jobbfokus.se så ska jag se om jag kan skicka all information till dig

Jörgen
Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

Utloggad Kjell T

• Jag kan inte mera.. (Kanske jag inte vill heller ??)
  • **
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: maj 31, 2018, 21:00 »
Har aldrig behövt foto för visa, endast då jag sökt ettårs i Thailand. Inbjudan och ekonomisk redogörelse så ska det vara klart samt fota på ditt pass