Författare Ämne: PadthaiFalang flyttar till Thailand  (läst 3569 gånger)

PadthaiFalang

• Gäst
PadthaiFalang flyttar till Thailand
« skrivet: februari 28, 2016, 02:30 »
Nu efter några års halvtids och korttidsboende i Thailand och Sverige, så är det dags att dra iväg och lämna sorger och köld och kalla människor bakom sig. Men i stort har det varit ganska OK i Sverige, men det känns så meninglöst bara att bo  i Sverige. Jag fyller 67 år nu, är pigg som en jäkla mört, och inte rädd att ordna till mitt liv de sista åren...

Har några kompisar i Thailand som bor hyggligt nära, speciellt nu när jag bytt bostadsort till Non Saton. Jag höll tidigare till i Khorat ute i ödebygden där...

Jag har nu bokat in datum med legolas och låter honom ta hand om min transport, se det blir kanon, och tisdagen den 15 mars, så blir det hämtning här hemma utav mina 2 pallar med mitt närmaste och käraste bohag... Skall försöka att hålla Er ajour med hur det går och funkar... 

Utloggad Birger

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1760
    • Visa profil
SV: PadthaiFalang flyttar till Thailand
« Svar #1 skrivet: februari 28, 2016, 09:04 »
Nu efter några års halvtids och korttidsboende i Thailand och Sverige, så är det dags att dra iväg och lämna sorger och köld och kalla människor bakom sig. Men i stort har det varit ganska OK i Sverige, men det känns så meninglöst bara att bo  i Sverige. Jag fyller 67 år nu, är pigg som en jäkla mört, och inte rädd att ordna till mitt liv de sista åren...

Har några kompisar i Thailand som bor hyggligt nära, speciellt nu när jag bytt bostadsort till Baan Khai (Chaiyaphum-provinsen). Jag höll tidigare till i Khorat ute i ödebygden där...

Jag har nu bokat in datum med legolas och låter honom ta hand om min transport, se det blir kanon, och tisdagen den 15 mars, så blir det hämtning här hemma utav mina 2 pallar med mitt närmaste och käraste bohag... Skall försöka att hålla Er ajour med hur det går och funkar...

Det låter bra! Jag är 66 och tycker också att det är precis lagom nu så jag följer snart efter. Vi lär nog ses i Chayaphum.

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 10022
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2 skrivet: februari 28, 2016, 09:09 »
Fan också, måste vi det? Då riskerar ju jag att det skall kallas för "kund-träff", och jag måste pröjsa....
 :> :> :> :> :>

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

krisiisaan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: februari 28, 2016, 09:11 »
Har inga problem heller då att ta mig dit, och då blir det ännu dyrare för dig, hahahaha,
Vi ses......
 () () () () () ()

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #4 skrivet: februari 28, 2016, 12:20 »
Fan också, måste vi det? Då riskerar ju jag att det skall kallas för "kund-träff", och jag måste pröjsa....
 :> :> :> :> :>

legolas

Nä, representation är ju avdragsgillt. Om man betalar skatt.

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6645
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: februari 28, 2016, 12:23 »

:> :> :> :> (") (")
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #6 skrivet: februari 28, 2016, 12:32 »

S I N K
 () () () () ()

legolas
www.glegolo.com

PadthaiFalang

• Gäst
« Svar #7 skrivet: mars 01, 2016, 12:47 »
Jag undrar bara? Är det normalt att vara nervös i min ålder bara för att man skall bryta upp och flytta utomlands.... Men det känns ändå bra, som typ en go och bra nervositet...

Utloggad Birger

• Visa profil
« Svar #8 skrivet: mars 02, 2016, 09:17 »
Jag undrar bara? Är det normalt att vara nervös i min ålder bara för att man skall bryta upp och flytta utomlands.... Men det känns ändå bra, som typ en go och bra nervositet...

Det är klart det är nervöst! Det innebär ju att bryta upp från allt som är invant och välbekant och flytta till något som i bästa fall är ytligt bekant. Nytt folk, nytt land, ny kultur, nytt språk, nya lagar och regler, nytt nästan allt. Och inte tror jag det hjälper väldigt mycket att man försökt förbereda sig, det mesta kan man nog inte förbereda sig på! Det är nog bara att försöka vara en kameleont och anpassa sig så mycket man tycker man behöver.
Själv har jag förberett mig i tio år, men känner mig ändå nervös och lite ängslig. Men också fullt övertygad om att jag kommer att klara det galant, även om första året säkert kommer att bli lite rörigt. Hela saken känns oerhört spännande.
 Det kommer nog att gå bra för Dig också!

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: mars 02, 2016, 09:44 »
Jag har planer på att flytta ner nästa höst, men jag är faktiskt inte alls nervös, känns bara bra.

Jörgen
Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #10 skrivet: maj 19, 2016, 03:44 »
Har inte hört av dig på länge, allt bra?

legolas
www.glegolo.com

PadthaiFalang

• Gäst
« Svar #11 skrivet: maj 19, 2016, 03:47 »
Ja sorry för det, tack för lunchen frugan och jag blev proppmätta. Alltid kul att prata med nya människor... Har haft lite att stå i nu här i början, men det tar fart med det mesta.... Jag brukar gå in varje dag här på forumet och läsa, men har inte kommit mig för att skriva, men det kommer nog i takt med att tristessen sätter in...

Vi hörs och håller kontakten via Skype mail och telefon .... Ha det bra, och igen tack för en bra genomförd transport....

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #12 skrivet: augusti 25, 2017, 12:28 »
Hoppas att allting föll på plats med ditt boende här i Thailand...

legolas
www.glegolo.com