Författare Ämne: Är det kris i Isaan?  (läst 3185 gånger)

krisiisaan

• Gäst
Är det kris i Isaan?
« skrivet: maj 19, 2016, 03:40 »
Hejsan, jag har flyttat till Thailand, transporten tog legolas hand om, och det gick som på räls tycker jag, inget att klaga på. Jag fick nervsammanbrott borta i Khorat där i byn, hela familjen bodde i knäna på oss, jag fick min fru att gå med på att flytta därifrån. Hon berättade att hon hade en go faster borta i Bang Khai cirka 10 km från staden Chaiyaphum.

Vi drog dit hastigt och ganska lustigt, fann oss mycket väl tillrätta, thai-delen av familjen respekterar väldigt bra vårt hem, och dräller inte hit ständigt och jämt... Så jag har det gött.... Jag har min motorbike och har utforskat området, och jag har sett säkert 4-5 olika falanger runt här, 2 st är t.om. svenskar...

Jag var nere på Bens Bar några gånger, och ta mig sjutton, träffade legolas utanför,, trevlig kille, vi skall luncha hemma hos honom nästa vecka, skall bli skitkul.. Jag blev lovad potatis sås och en go köttabit, medans frun skulle få ta del av hans frus fantastiska beredning av rötter, löv, grenar och andra saker som han uttryckte det.

Utloggad Birger

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1789
    • Visa profil
SV: Är det kris i Isaan?
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2016, 03:50 »
Hejsan, jag har flyttat till Thailand, transporten tog legolas hand om, och det gick som på räls tycker jag, inget att klaga på. Jag fick nervsammanbrott borta i Khorat där i byn, hela familjen bodde i knäna på oss, jag fick min fru att gå med på att flytta därifrån. Hon berättade att hon hade en go faster borta i Bang Khai cirka 10 km från staden Chaiyaphum.

Vi drog dit hastigt och ganska lustigt, fann oss mycket väl tillrätta, thai-delen av familjen respekterar väldigt bra vårt hem, och dräller inte hit ständigt och jämt... Så jag har det gött.... Jag har min motorbike och har utforskat området, och jag har sett säkert 4-5 olika falanger runt här, 2 st är t.om. svenskar...

Jag var nere på Bens Bar några gånger, och ta mig sjutton, träffade legolas utanför,, trevlig kille, vi skall luncha hemma hos honom nästa vecka, skall bli skitkul.. Jag blev lovad potatis sås och en go köttabit, medans frun skulle få ta del av hans frus fantastiska beredning av rötter, löv, grenar och andra saker som han uttryckte det.

Trevligt! Vi kommer säkert att ses. Jag är också nyinflyttad.

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 10186
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2 skrivet: maj 19, 2016, 17:29 »
off topic inlägg raderade på trådstartens önskemål. Marex fortsätter du på den inslagna vägen med att förfölja medlemmar här på forumet, så kommer vi att tvingas stänga av dig.

Ta detta som en varning! Har du inget vettigt att tillföra, så avhåll dig från att posta...

legolas
(moderator)
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2016, 21:01 »
Marex tillför inte ett skit. Stäng av honom. Jag har inget emot konstruktiv kritik, men bara elakheter och gnäll tillför inget
Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

PadthaiFalang

• Gäst
« Svar #4 skrivet: maj 20, 2016, 01:39 »
Håller med föregående talare..... Sådana människor skall bara bort utan krus eller dus. Han tillför absolut noll och ingenting. Han lever och frodas tack vare att demokratin finns, annars vore han borta fullständigt.

Ändrar han sig inte omgående..... bort med honom...
Tack för mig, ett i övrig mycket trevligt forum at läsa i, uppskattar det mycket även om jag inte ännu kommit igång med mitt egna skrivande...

PTF

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 10186
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #5 skrivet: augusti 25, 2017, 12:27 »
Ja det verkar ju inte vara Krisiisaan i alla fall så mycket längre....

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com