Författare Ämne: Thailand - ur min synvinkel  (läst 167563 gånger)

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 9791
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: Thailand - ur min synvinkel
« Svar #2655 skrivet: december 02, 2018, 06:32 »
Ja detta är nog "Guds svar på diet".....
 :> :> :> :> :> :>

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2656 skrivet: december 03, 2018, 01:16 »
Chaiyaphum MMMCDXXIX, Thailand
3 december 2018
87,9 kilo – 87,5 kilo (19 km) 1 timme 24 minuter
Första vikten är morgonvikten
Andra vikten är direkt efter cykelturen på dagen
ATM-kurs; 3,623 (uppåt)

Ju mindre du pratar,
desto bättre blir det!!

Idag söndag gjorde jag en smygare, jag har ju sagt till Yongyut och ungarna, att det är ju enbart korkat att försöka att ta sig till Robinson, det nya shopping-centrat här med bil, ty det kryllar fullständigt av människor inne i, utanför, och på väg till... Men idag, på min väg ned till Big C, så flög fan in i mig..

Jag fortsatte rakt fram, och körde min motorbike in på parkeringen, och det skall sägas, det var som att komma in i den värsta julrush ni sett hemma i Sverige, plus lite till... Det var inte bara köer för att parkera bilen, men när man väl köat och kommit in på området, så var det enligt uppgift helt jäkla lönlöst att ens få en parkeringsplats..

För motorbikarna, så var det lite bättre, men det gick oändligt sakta, där man fick med fara för livet, försöka att snirkla sig fram till moppe-parkeringen. Väl därinne så fick man köra till den bortersta änden av parkeringen, och sedan gå kanske 300 meter fram till dörrarna på shopping-cenret....

Pensionerad som jag är, så tog jag tid på mig, kom till slut in i själva byggnaden, och där inne var som väntat ett öronbedövande oväsen, med miljoner decibel musik, som skränade lite varstans ifrån de olika butikerna. De som inte hade musiken på, hade de vanliga tjatter-majjorna som snackade i mikrofoner exakt och precis hela tiden, oavbrutet....

Hela den grejen med musiken plus mikrofon-tjafset ifrån kanske 15-20 olika ställen, gjorde att jag helst ville fly ut blixtsnabbt. Men så tänkte jag att nu var jag ändå här, så då ville jag kolla in läget. Jag kikade först efter ett kaffe-ställe där man kunde sitta med gubbarna och fika i framtiden, kanske nästa vecka...

Såg priset, en sleten kopp kaffe kostade minst 60 baht.. alltså 20 baht mer än i resterande Chaiyaphum... Och betydligt mer än 1 middag på natt-marknaden.. Sedan kikade jag runt lite grand, bara lite löst,,, för musiken gick mig på nerverna gruvligt. Då såg jag till slut den andra grejen som jag letade efter, nämligen Tops Market... Falang-affären med falang-mat som finns lite överallt i Thailand.

Jag gick in, och det visade sig till min besvikelse, att det mest såg ut som en falang-affär som dom förvandlat till en thai-affär med mestadels thaimat och thaiprylar. De där speciella falang-prylarna som man ser i de andra städerna, lyste med sin frånvaro. Jag letade dock fram mjölet, ville kolla om de hade rye flour (Rågsikt), och det hade dom faktiskt.

Jag köpte 3 st paket, så att jag har lite grand till vörtbrödet. Jag har ju redan hemma lite grand plus att Håkan förhoppningsvis har med sig idag ifrån Pattaya till mig.... Måste ju baka i alla fall runt 5 limpor vörtbröd nu till julen för skinkan och osten.. Så himla gott, se det vattnas i käften bara jag skriver ordet Vörtbröd..

Efter detta så stack jag snabbt därifrån, fick på hemvägen hoppa in på Big C, och köpa smör till dagens pannkaks-middag. Där inne stötte jag på flera stycken falanger, varav flera var nya, och flera var riktigt pratglada, alltid kul att stöta på falanger som klarar av att prata i alla fall, utan att se alltför lidande och handfallna ut.

Handskak
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2657 skrivet: december 04, 2018, 01:29 »
Chaiyaphum MMMCDXXX (3.430), Thailand
4 december 2018
88,4 kilo – 87,6 kilo (32 km) 1 timme 54 minuter
ATM-kurs; 3,634 (uppåt)

Havet kan icke tömmas med ett kärl!!

Kolla in den goa ödlan på fotot ovan. Vi har ju utanför på husen 2 stycken sorters ödlor, som kryper och springer på väggarna. Dels då den lilla Gecko-ödlan som man lätt finner vara lite läbbig och äcklig. Ja de flesta gör det, men den är riktigt energisk när det kommer till att käka mygg och andra småkryp, som det ju finns miljoner av precis överallt.

Så innan man dödar dom, så skall man ju försöka tänka till lite, annars sitter man där med svärmar av mygg omkring sig i värsta fall... Dessa mindre Gecko finner man lika ofta inomhus på väggarna, vilket ju är riktigt bra. Många turister som kommer ner hit, känner ju också att de ser lite äckliga ut, och vill gärna döda dom, men tänk Er för innan ni drar sandalen i skallen på Ödlan.. 

Den större ödlan som ni finner på detta foto här ovan, ser goare ut, fin teckning på ryggen, och är rejält mycket större. Dessa krabater kan t.om. Försvara sig emot ormar om det skulle krävas, även om nog flera blir ett skrovmål för klätter-duktiga ormar. Dessa större ödlor heter Tokay.... Namnet kommer av det lätet dom avger, och kan du höra dom gapa detta läte på natten 7 gånger utan att sluta, så betyder det hiskerlig tur..

Annars idag en lugn måndag verkligen.... Efter cykelturen med Ingemar, så stannade vi till för en sedvanlig isglass. Ingemar inte mycket för isglass, den gubben drog i sig en bärs, en Leo. Va bra för den motionsrundan med en bärs i kistan efteråt... hahaha secka goa gubbar det finns här...

Jag stack sedan hem duschade, gjorde ett bankärende, och avslutade med ett spagetti-besök på Bens Bar. Han hade öppet idag måndag för ovanlighetens skull, ty han hade fått in en bokning av 22 stycken äldre gentlemen, som körde motorcyklar i fräna läderkläder. De åkte från Pattaya, via Udon Thani, upp till gränsen vid Nong Khai, och sedan nedåt via Loei och Chaiyaphum, där alla 22 drog i sig lunch..

Så det var ett herrans trevlig stämning där. Spagetti Bolognese, den satt fint ihop med en, hör och häpna i mitt fall, en San Miguel med lemonskiva däri.... jag stack sedan hem, och har sedan dess suttit vid datorn och knegat, med undantag för 10 minuters samtal med Dan, vi skall nämligen åka upp imorgon lunchtid, till en anläggning som har Mullbärsträd i massor och gror Mullbär.

Vi har beställt 5 kilo till Dan, och 3 kilo till mig. Jag skall pröva att göra Likör på det gamla vanliga sättet, med att trycka ned bären i sprit-flaskan, hälla i sockret, och fylla upp med Vodka däri, och sedan blir det till att lagra i nån månad eller två, får kolla in receptet.... Skall bli helkul att kolla om Mullbär blir lika gott, som min gamla favorit Slånbär...

Annars idag, så kom grannen Håkan tillbaka med 2 kompisar från Sverige, och de skall ju göra området och Chaiyaphum osäkert nu, för alla såta damer som har krokar ute... Skall bli kul att tjöta med dessa gubbar. Avslutar nu, så hörs vi imorgon om allt fungerar..

Handskak
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2658 skrivet: december 05, 2018, 01:02 »
Chaiyaphum MMMCDXXXI, Thailand
5 december 2018
88,4 kilo – 87,5 kilo (26 km) 1 timme 34 minuter
ATM-kurs; 3,634 (samma)

Alla politiker skulle tvingas till 2 perioder.,
1 period i tjänst, och 1 period i fängelse,

Så var vi framme vid dagen då vi skulle åka och hämta våra beställda Mullbär. Tillgången här i Thailand är ju inte glänsande precis, men åtgången verkar vara strykande, så Dans fru Amphorn tyckte vi skulle beställa innan vi åkte dit, så vi verkligen fick bär, och att dom var klara när vi kom dit till plantagen.

Vi stack i alla fall nu på förmiddagen, efter det att jag hade cyklat i ensamt majestät runt 32 kilometer i härlig värme med shorts, t-shirt, och badsandaler på fötterna, någon avundsjuk själ där hemma kanske, hahaha? Vi hade runt 4 mil dit, så det var väl ingen jätte-sträcka, men ändå gott att slippa cykla den sträckan....

Vi kom fram, detta ligger runt 7 kilometer norr om Nong Bua Rawe, eller är det söderut, vete skam, har svårt att hålla kläm på det hela...  Jag kollade precis på google maps nu, och det ligger ju för fasen rakt västerut. Ja snacka om att vara husvill vad det gäller väderstrecken.. 4 mil i alla fall DET vet jag...

Vi kom fram och det var en riktigt snygg och välvårdad anläggning, hade jag haft någon annan än Dan med mig, så hade jag gått ur bilen och traskat in i plantagen, men kunde se ifrån bilen att den var utomordentligt välskött. En fin grönska och grönt överallt, och massor av mullbärsträd.

Jag har ju aldrig sett sådana träd i mitt liv förut, men de ser i alla fall ut på detta sett, se fotot här ovan..  Som jag fattat det hela, så är mest bären från Mullbärsträdet en biprodukt för thailändarna. Ty det är ju i detta träd som man jobbar med silkesmaskarna, och låter dom härja där. Men kanske det blir renässans på bären nu i Thailand, med nya tider som kommer.. Vem vet?

Vi stövlade in på den lilla affär dom hade där. 2 små söta töser i 20;års åldern arbetade där, fick se oss två falanger, och fnittrade sig igenom hela mötet. Ja dessa thai med sina bristande kunskaper och vana att ha med utlänningar att göra, ligger dom så i fatet, att dom är helt och hållet i händerna på oss utlänningar och VÅRA kunskaper i att kommunicera.

Dan efter 11 års boende här, han kan absolut noll och ingenting annat än engelska, så jag tror att han hade stor glädje av att jag, också ganska kass på thaispråket var med honom. Dock så kan jag antagligen kommunicera hyggligt, dock utan att kunna prestera en endaste mening...

Men jag klarar ju saker flytande som; siffror, jag kan flytande klockan med sekunder, minuter och timmar. Jag kan alla färger, och månadernas namn, och på detta kanske 50 ord, så jag lyckas ofta kunna få ett samtal att sakta och brutalt ta sig framåt s.a.s. Så vi löste detta ganska enkelt.

Vi betalade kalaset vilket kostade 200 baht per kilo, alltså 600 baht för mig, och 1.000 baht för Dan. Väl hemma, så stack jag snabbt ned till Big C, för att köpa brännvin till att göra likören på dessa bär. Dan hade redan köpt, och han valde att handla på sig ren jäkla äcklig skitsprit, bara för att den var billig, “den skulle ju bara bli likör” sade han..

Ja men är du inte rädd för bismak på likören då.... Jag fick då “onda ögat” av honom, att jag bara tordes kritisera honom...hahaha gubben köpte tydligen en äcklig billig sprit ,som hette något med “Onkel Tom” tror jag det var. Dan sade också att den var 100 baht billigare än den andra vodkan, och var värt att köpa den.

Då skall ni veta att denna skitsprit var 100 baht billigare än den fantastiskt billiga Gilbeys Vodka, som ligger på 394 baht för en liter, Riktig vodka ligger upp emot 7-800 baht minst, så där skiljer det nog mer 600 baht minst mellan skräpet Dan handlade, och vår västerländska vodka..

Väl hemma igen, så tog jag mina mullbär, tryckte ned så många jag kunde i 2 stycken vinflaskor, och fyllde sedan i så mycket Vodka jag kunde i flarrorna, det blev exakt totalt 1 liter vodka som gick åt. Nu skall detta tydligen stå 1 månad, sedan skall jag göra sockerlag, men först sila och ta bort fruktköttet, och blanda med sockerlagen, och låta likör-blandningen stå till sig ett tag. Ju längre desto bättre sägs det...

Jag smakade avslutningsvis på Mullbären, och att dom inte slagit an i våra västerländska länder har jag full förståelse för. Jag trodde ju i min enfald, att dessa bär skulle vara Guds svar på våra Björnbär eller Hjortron eller nåt sånt, men ack vilken smaklös upplevelse detta var. Om ni tänker Er följande smak; Björnbär, men med endast 10% av sötman, och lite smak av sågspån från bäret.

Dessutom så satt det kvar en irriterade bit stjälk på vareviga bär. Jag kommer nog inte mer att köpa detta bär, dock kan jag ändra mig om det skulle visa sig att likören blir något i hästväg gott, men inte annars....

Jag hade säkert 2 kilo av de 3 kilona över efter jag gjort likören, så jag gav bort vardera 1 påse bär till; Håkan, Baoo och Teacher A (2 grannar) samt Namkaeng gillade dom, ändå hade jag kvar 4 stora påsar som jag frös in, skall pröva att käka till glass, kanske gott där....

Handskak
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2659 skrivet: december 06, 2018, 02:26 »
Chaiyaphum MMMCDXXXII, Thailand
6 december 2018
88,1 kilo – 87,4 kilo (20 km) 1 timme 27 minuter
ATM-kurs; 3,651 (uppåt)

"Hem är ett ställe du kommer till,
 när du inte har något bättre att göra."

Tiden rullar på, inte längre kanske i så sakta mak, men i en hyggligt snabb takt måste jag säga!! Jag har ju alltid tidigare i mitt liv haft full kontroll på vilken veckodag som det varit, och vad klockan varit, alltså varit “närvarande”. Men här i Thailand sedan jag flyttade hit, så händer det stundtals, alltså flera gånger i månaden, att jag sitter här och undrar vilken dag det verkligen är..

Skrämmande javisst, och ännu mer skrämmande, om man som jag har arbetat på kontor i hela mitt liv, och verkligen haft full koll tidigare. Nu mer och mer så är dagarna exakt detsamma, de hållpunkter man hade hemma försvann ju helt och hållet när man kom hit, ja hjälpsamma hållpunkter.

Typ tisdag och torsdag klockan 18.30 träning i fotbollen och söndag match... Detta var oftast de grova hållpunkterna. Sedan fick man ju påminnelser om att det var fredag, och lördag när man av kompisar kanske blev hembjuden på käk och goa groggar.... Då visste man ju att det var helg... Travet håll en också på rätt köl med vecko-dagarna...

Men nu är det mest blurrigt här. Thailändarna verkar skita absolut fullständigt i vilken dag det är. Dom verkar ju inte ha en endaste hållpunkt i livet mer än 3 middagar om dagen, och dricka brännvin lite då och då.. Några måsten verkar inte dessa människor ha alls här i detta landet, alltså inte här där jag bor skall sägas...

Så idag då, vilken veckodag det än nu var (onsdag tror jag), så träffades jag och York för kaffe på det nya Robinsonb-mallet.. Kongo-Kent var med han också, ty han var nere och hälsade på mig här i Chaiyaphum. Vi gick på upptäcktsfärd där inne, och vi upptäckte i stort sett hela 4 stycken olika ställen att dricka kaffe på.

Det billigaste kostade 20 baht för kaffet, och 19 baht för donuten... Vilket ju är ett kanonpris... Det finns sittplatser lite varstans, så det blir nog mer ett stamlokus denna shoppingmall, i takt med att tiden löper tror jag!! Jag hoppas också att det nu om några dagar lugnar ned sig med musik-skränet, och mikrofon-skränet ifrån alla brudar som skriker och gapar i dessa mikrofoner precis hela tiden..

Jag var ju nere på Tops i förrgår och beställde Rye-flour av dom, ty deras var slut. De lovade att ringa när de fick in det igen, vilket skulle ta 3 dagar. Idag då lite oförhappandes så hamnade vi återigen då som sagt var på Robinson, och jag tog chansen att kolla om något hänt med mjölet, trots att det bara hade gått 1 dag....

Där låg 6 nya paket med rye flour (rågsikt), jag köpte 5 stycken av dessa 6.... Sedan gick jag bort till deras informations-disk, och strök bort mitt namn och telefonnummer, som dom ju hade och skulle ha ringt mig och meddelat att mjölet kommit, vilket dom alltså fullständigt sket i....

Men jag sade inget, dom fattar inte denna grej alls med service, och göra vad man lovar att göra. Jag bara strök namnet och gick därifrån. Killen som såg mig ta bort ett namn på listan frågade inte ens vad jag höll på med, han sket i vilket. Ja så intresserade är dessa människor...

Handskak
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2660 skrivet: december 07, 2018, 00:36 »
Chaiyaphum MMMCDXXXIII, Thailand
7 december 2018
88,6 kilo – 88,2 kilo (15 km) 1 timme 4 minuter
ATM-kurs; 3,655 (uppåt)

Ingen skulle minnas den barmhärtige samariten,
om han bara hade goda avsikter.
Han hade pengar också."

Så kom då testet tillbaka, och det skall sägas med en gång. Jag är mestadels skandinav med ett starkt inslag av väst-europe´...... Att det också finns 2% från brittiska öarna, dock skall detta sista inte tas för allvarligt sägs det, utan i dessa sammanhang, så kan det mest ses som ett “bakgrunds-oväsen” ur DNA synvinkeln...

Så¨testet föll alltså ut med detta... 19% The West and Central Europe, vilket då inkluderar; France, Belgium, Netherlands, Luxembourg, Switzerland, Austria, Czech Republic, and Germany...  74% Scandinaviska gener och DNA, plus ynka 2% från brittiska öarna....

Så här fanns inget Indianblod, inget negerblod inget romantiskt alls, utan bara en bekräftelse på att mitt arv i majoritet är skandinavisk, med ett starkt inslag av väst-europa. Vågar jag tyda det då ur Vallon-hållet kanske, då man ju är mörkhårig, och har bruna ögon, och bra pigment mot solen? Jag tror faktiskt det... (utan att veta förstås).

Man kan alltså dra detta i långbänk och söka hit och dit, men jag undrar om det egentligen förändrar någonting alls för mig och mina känslor.... Jag vet nu med bestämdhet varifrån mammas svarta hår och ögon kommer, och varifrån pappas ljusa hår och blå ögon kommer ifrån. Lägg ihop det med en fantastisk uppväxt, så tror jag att jag lägger locket på med detta.. OM jag nu inte ändrar mig senare....

Så nu kan mina 2 systrar sluta fundera, och vi har ganska klart för oss blodsmässigt. Inte lite mysko som jag tycker är att vi var 2 pojkar som föddes sist, och det var 2 systrar som föddes först... Systrarna var nästan rödhåriga och dom har båda taskigt pigment mot solen och är blåögda, ja typiskt svenska i utseendet...

Vi 2 pojkar som båda hade mörkt hår med bruna ögon med ett starkt pigment mot solen och vi blev alltså bruna i solen medans systrarna intog med kräft-färgen i solgasset... Skall man tyda detta annorlunda än rena tillfälligheter i arvsmassan, eller är några av oss adopterade... Hahaha  ja inte fan är vi adopterade, så det får då skyllas på en orolig arvsmassa...

Fick en himla kul video inne på facebook, ni måste bara se denna, hav stort nöje.....

Handskak
www.glegolo.com

Utloggad Hangnam

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 727
    • Visa profil
« Svar #2661 skrivet: december 07, 2018, 02:39 »
Ingen arabgen. Fan vad skall man då tracka dig för A  O0

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2662 skrivet: december 07, 2018, 03:17 »
Ingen arabgen. Fan vad skall man då tracka dig för A  O0

Duger inte Tranås-dna (pappa) plus göteborgs-dna (mamma)???

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6530
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #2663 skrivet: december 07, 2018, 05:38 »
Blöteborgare har väl sitt stamträd från Holländarna som byggde fiskebyn..??
Så det är väl därifrån Mamma din fick sitt DNA..??
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2664 skrivet: december 07, 2018, 07:36 »
Ja kanske det var så,,, eller så var det vallonerna som också kom i mängder till Sverige under den perioden, de var ju skickliga hantverkare, och DET har ju verkligen INTE gått i arv till mig i alla fall...

legolas
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2665 skrivet: december 08, 2018, 01:13 »
Chaiyaphum MMMCDXXXIV, Thailand
8 december 2018
88,6 kilo – (0 km)
ATM-kurs; 3,630 (nedåt)

Mästare, om en man rakar sitt arsle,
är han bög då?
Mästaren svarar; Om man städar sitt hus,
så förväntar man sig besök!!

Lite sjuk-rapportering igen då, verkar ju vara en ständigt återkommande grej. Snart är man väl så himla gammal, så vardags-lunken blir sjukdomar, och de roliga mellanspelen blir sjukfria dagar..... Jag fick ett litet pytte-sår på min högra tinning. Det var 3,5 månader sedan. Jag har alltsedan dess försökt alla möjliga saker för att få detta att läka ihop, och sluta att prestera en blodsdroppe ibland.

Det kan gå 1-2 dagar inget blod alls, men så plötsligt kommer det tillbaka igen. Jag gick ju till läkaren för mer än en månad sedan. “Det ser ju fint ut” tyckte han, och sade att jag skulle hålla press på det, så skulle det läka. Jag t.om. stoppade min blodförtunnings-medicin i 3 dagar, för att ge det chansen att läka upp ordentligt, och sluta blöda.

Idag så skall jag ta mig till Ram Hospitalet, så får jag träffa en infektions-läkare eller vad det kan heta, så skall jag be dom att kolla om det kanske är hudcancer som spökar i det lilla pytte-såret. Kanske bättre att få svar snabbt, innan man blir för jäkla vanställd... Såret är kanske 5 millimeter, men det kan ju bli större med otur..

Böjde mig ned och skulle sätta på datorn i går morse, “knak” i ryggen och ryggskott... Fint som ögat precis vad jag behövde. Dock så kan jag sitta ned och inte ha ont, men när man sedan reser sig så ser man ut som en 67;årig gubbe ju. Nu idag har det gått en hel dag, och börjar kännas bättre. Kan också promenera utan problem, vilket är gött...

Julfirandet på Bens Bar går framåt med stormsteg. I dagsläget så är vi 19 stycken människor, som skall käka utav julmaten, alltså betala för den. Gratis-ätarna hoppas jag att vi fått kollen på, detta är ju bra, så vi kan beställa korrekt mängd mat till julbordet. Jag själv gjorde ju en egen beställning, så gjorde ju även Håkan.

Jag beställde hit hem; 1 st Edamer 1 kilo, 2 skinkor a 2 kilo styck, 1 räkost, 1 ärtsoppa, 1 vaniljsås, 1 påse skorpor, 1 paket hårt bröd (WASA), 1 påse Bearnaise-sås, 1 vörtbröd, 1 paket köttbullar, 2 st rågbröd,  Kebab-kryddor, diskborste, samt en smygande Mjölkchoklad-kaka (Marabou)....

Så det blir mycket att stoppa in i kylen, och dessutom så blir det en garanterad viktökning, vilket sedan i januari månad måste prioriteras hårt, för att försöka komma ned i en vettig matchvikt igen.. Som tur är, så är man ju inte så himla hård på brännvinet och ölen, så det brukar gå ganska snabbt att hitta viktminskning igen.

OK helt nöjd är man inte, det är ju de där sista 5 kilona som man vill få bort, som är dom riktigt jobbiga. Jag tror inte att jag är tillräckligt tuff och motiverad i den "trane-dansen" känns det som.. Det var lite enklare på den tiden när man var ungkarl, och mer aktiv ute med såta damer o.s.v. Däri låg ju också den riktiga motivationen till viktminskning, och sixpack PÅ magen, och inte i kylskåpet..

Handskak
www.glegolo.com

Utloggad Anubaan

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 574
    • Visa profil
« Svar #2666 skrivet: december 08, 2018, 01:39 »
Apropå
 viktökning, så skall man komma i håg att det är inte vad man äter mellan jul och nyår som är det avgörande. Utan det man äter mellan nyår och jul

/Annuban

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

“People are like stained-glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in, their true beauty is revealed only if there is a light from within.”

Utloggad Birger

• Antal inlägg: 1702
    • Visa profil
« Svar #2667 skrivet: december 08, 2018, 01:41 »
Prova att göra som jag: hoppa över frukosten och behåll "nattfastan" till lunch. Jag har aldrig ätit frukost och egentligen aldrig haft viktproblem heller, fasta är en utmärkt metod. Det kanske inte passar alla, men det passar mig.

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6530
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #2668 skrivet: december 08, 2018, 05:22 »
 :> :> :> :>
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2669 skrivet: december 08, 2018, 05:30 »
ollonborre ;D ;D ;D ;D ;D ;D

legolas
www.glegolo.com