Författare Ämne: Wohlgarts Krönika.....  (läst 6917 gånger)

Utloggad Admin

• Administratörer
  • Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Wohlgarts Krönika.....
« skrivet: december 31, 2017, 05:40 »
Här startar Wohlgarts nya tråd....
väl bekomme...

Admin,

Utloggad Admin

• Administratörer
  • Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: Wohlgarts Krönika.....
« Svar #1 skrivet: december 31, 2017, 05:44 »
WOHLGARTS INLÄGG

Nu börjar jag skriva om annat dravel, lägg det på rätt sida, det har inget med Gropungar att göra.
Lägger ut det här ifall det finns travintresserade på forumet.

Äntligen dags för megajackpoten som jag planerat för länge. Den här mannen kör min spik, den är stor favorit, men jag spikar ändå. Vill man ha en roligare spik så kan man ju välja Highland Park bara på namnet, den är dock galoppbenägen emellanåt.

Nr 1 eller 4 i sista är en ännu roligare spik för den modige.
Minst en favorit har segrat i 91% av omgångarna, två favoriter har segrat i 82%. Man kan lika gärna ha två spikar och tro på den statistiken. Minst en skräll, sjundehandare eller lägre, har segrat i: 55%, så det kan vara bra att fylla ut mer i övriga lopp.

Normalt på de flesta banor är spår 5 i autostart det bästa spåret på de olika travbanorna. Dock är det inte det på Örebro. Hittade gammal statistisk från 2015 på vilka startspår som är bäst på Örebro. Det har gjorts statistik sedan 2008, då man gjorde om starten. Den gamla myten om att ”innerspår på Örebro är iskallt” kan i alla fall avfärdas, då detta läge överlag lyckas bättre här än i riket i stort. Startspåren att luta sig mot är i jakten på statistikvinnare är 4 över 2 100 meter och 2, 4 eller möjligen 3 över sprinterdistans. Så jag spikar väl efter den här statistiken då.

STARTKOMMENTARER
V75:1 Jag gillar inte att spika i första, gjorde jag det skulle jag spika Frankie Brodda, jag tror den vinner trots bakspår. Vem som spetsar är svårt att sia om, men nr 2, 7 och 13 har bra form. Noterar dock hög galopp% på nr 7. Med fem hästar borde man klara loppet.

V75:2 Spik får det istället bli här, det är tre som sticker ut i loppet, Fritjof tror jag får trafikproblen och nr 2 chansar jag bort, ett smidigt sätt att hitta en lämplig spik. Övriga tror jag är chanslösa mot dessa.

V75:3 En skrällbenägen lopptyp där jag tar med 8 stycken. Nr 3 och 6 är snabbast i starten, men överlag många minus på de flesta här.

V75:4 Finns en stor favorit, men lopptypen är även här skrällbenägen, sådana lopp brukar jag gärna gardera i. Favoriten är dessutom galoppbenägen.

V75:5 Här väljer jag min andra spik, den enda som jag ser det som kan utmana är nr 9, Tudor Kronos tar nog inte spets, men kan bli släppt dit när han kommer. Med två hästar borde man klara sig långt om man vill gardera den stora favoriten.

V75:6 Här hade jag länge Highland Park som spik, men loppet är för öppet för det, jag målar på istället, då detta också är en skrällbenägen lopptyp. Nr 2 sitter nog i ledningen efter ett tag

V75:7 En rolig chansspik kan nr 4 vara, den är konstigt nog inte favorit vilket den borde vara.

Så summa summarum gardera rejält i lopp 3, 4 och 6 och välj spik i något av de andra loppen.

MIN RANK
V75:1 13, 7, 2, 12, 5, 11
V75:2 9, 2, 8, 3, 7, 5
V75:3 3, 6, 8, 9, 6, 7, 10, 2
V75:4 2, 3, 5, 6, 9, 10, 12
V75:5 4, 9, 6, 3, 5, 11, 10
V75:6 6, 9, 2, 10, 7, 3
V75:7 4, 5, 1, 2, 12, 6

SYSTEMET
V75:1 13, 7, 2, 12, 5
V75:2 9
V75:3 3, 6, 8, 9, 6, 7, 10, 2
V75:4 2, 3, 5, 6, 9, 10,
V75:5 4
V75:6 6, 9, 2, 10, 7, 3
V75:7 4, 5, 1, 2, 12, 6

SPELVÄRDA OUTSIDERS
V75:1 5
V75:2 2
V75:3 8, 9
V75:4 6, 5
V75:5 3
V75:6 7, 10, 2
V75:7 1, 4, 6, 12

KUSK & TRÄNARINTERVJUER
V75 1
7 Platon Face – Lutfi Kolgjini: Han var normal igen senast och vann på ett bra sätt. Han känns fin efter det också och distansen är den rätta, men jag vet inte alls vad han möter. Han kan kliva iväg rätt så bra första biten i voltstart och han duger som bekant bra i sin klass. Inga ändringar.
13. Frankie Brodde – Peter Untersteiner: Han var positiv i comebacken. Han hade inte glänst i träningen men skärpte sig väldigt i loppet. Allt är bra i träningen och normalt sett ska han inte vara sämre till den här starten. Distansen passar bra och jag ändrar ingenting

V75 2
8 Fritjof – Niklas Robertsson: Han kändes mycket bra i ett jobb i onsdags. Han börjar nu orka med sin grova kropp och då har det börjat lossna för honom. Han vann senast på ett bra sätt och gjorde det bra även starten innan mot tuffa hästar. Nu fick vi ett trist spår men det blir full laddning mot spets där han gör sina bästa lopp. Dödens klarar han inte utan blir då alldeles för het. Det är sista loppet innan vila så nu kör vi för vinst. Det blir helstängt huvudlag och bike som senast.
6. Restless – Åke Lindblom: Hon har varit ute i hårda sällskap och inte räckt till, men hon har sprungit 1.12 sista varvet flera gånger. Hon kan öppna medel bakom bilen och stämmer det fullt ut kan vi överraska, för detta lopp håller inte så hög klass. Jag ändrar inget och hon är en typisk outsider.

V75 3
6 Going Diablo – Peter Untersteiner: Hon gick bra senast. Jag hade väl hoppats på ett spår ett par hack längre ner i banan men vi är med och kör om det. Jag är lite spetssugen och kort distans är nog idealiskt för henne. Jag är lite optimistisk utan att veta motståndet. Inga ändringar.

7. Greece Boko – Preben Sövik: Jag vann med henne i Drammen i lördags och hon kändes väldigt fin. Hon tog ledningen direkt och eftersom det är en 800-metersbana var det bara att öka farten i kurvorna. Segern blev lätt och jag behövde inte vara efter henne till slut. Hon gick barfota då men nu blir det förstås skor igen och det är väl ingen fördel. Spåret är lite långt ut men hon är snabb ut och över 1600 meter måste väl Robert ladda lite. Är hon som i lördags tycker jag inte hon ska vara borta men det är en humörbetonad dam som inte alltid tar i för fullt.

V75 4
M.T.Mighty Winner – Peter Untersteiner:: Han svarade för sin överlägset bästa insats hittills i senaste starten. Han har gått med handbromsen i tidigare men har mognat i psyket och vi har ändrat lite smågrejer efterhand. Han kan öppna medium bakom bilen och jag ändrar inget. Med senast insatsen på näthinnan tycker jag att man kan ta honom på lite allvar.
Minnestads Ecuador – Jesper Hedqvist: Han gick intervalljobb i tisdags och känns lika fin som inför loppet senast. Då tyckte jag nog att han gjorde ett av sina två-tre bästa lopp i karriären, så jag hoppas han ska duga en bit igen. Det är ett vettigt läge här och kusken får nog söka sig framåt direkt då hästen är mera stark än tvärspeedig. Han gick med sommarbalans senast och jag hoppas fortsatt kunna köra så. Öppet huvudlag med rycktussar som tidigare och med klaff dyker han upp där framme.

Easy Tiger Pellini – Petter Lundberg: Det har strulat mycket med honom, i grunden är han riktigt bra. Men det har varit en del komplikationer även efter han gick omkull som fyraåring och vi får hålla efter honom. Jag var inte nöjd med honom på Hagmyren utan att vi hittade några fel. Sen så behandlade vi en has under hösten och efter det började han fungera igen. Han bör ha gått framåt med senaste loppet och han har kapacitet för att segerstrida. Inga ändringar.

9. Red White N Blue – Reijo Liljendahl: Jag tycker att han gick bra som tvåa senast. Förutsättningarna var inte de bästa den dagen och han fick dessutom stryk av en häst som var riktigt bra. Jag tycker att han är under utveckling och läget är jag nöjd med. Han har gjort bra lopp bakifrån och kanske är det så att han är allra bäst med rygglopp. Utan att ha någon riktig koll på vad han möter så tycker jag att det är en häst som ska duga en bit i den här klassen.

V75 5
Dreambreaker – Thorsten Tietz: Allt verkar som det ska med honom i träningen. Senast fick han inget fäste alls på en dålig bana så den starten är det bara att glömma. Nu har han fått ett bra utgångsläge och eftersom han är snabb ut så bör det bli en bra position direkt. Han är dock bättre bakifrån så mot ett ganska tufft motstånd är det inte aktuellt att köra honom i ledningen. Det blir inga ändringar i balans eller utrustning gentemot den senaste starten.
Tudor Kronos – Preben Sövik: Han var riktigt fin vid segern i förra veckan och han ska normalt sett gå framåt ytterligare med de två lopp han har fått i kroppen efter långt uppehåll. Vår förhoppning är att han ska kunna klättra en bit genom klasserna. Spåret är bra och jag tycker att det ser ut som en bra chans och vår bästa i omgången. Inga ändringar är planerade.’

9. Mack Dragan – Morgan Wilhelmsson: Han tog loppet på Solvalla på ett mycket bra vis, han vann senast lätt från ledningen och Calle behövde aldrig dra norsken på Axevalla. Jag har haft tur med spåren många gånger med honom, så att vi fick bakspår den här gången gör inte så mycket, vi fick i alla fall bästa bakspåret. Jag har inte pratat med Calle om vi ska köra med bike än, från bakspår kanske det blir så att vi struntar i den och sparar jänkarvagnen tills det blir framspår istället. Det kanske är så att hästen är bäst i ledningen, det ser ut som att Bergh tidigt kommer till spets och det blir nog att bli svårt att besegra hans häst. Dragon tävlar med norskt huvudlag igen och med samma skor som på Axevalla.

V75 6
6 Highland Park – Preben Sövik: Han satt fast med allt sparat i lördags och såg fin ut. Han var även bra vid segern gången före så formen är där den ska vara. Det är en fördel att det inte är så många hästar på startvolten och har han bara lite mer tur än i lördags så tycker jag att han är en av de som kan vinna loppet.

9. Athos Race – Åke Lindblom: Han var tvåa senast trots att han travade bedrövligt och det var starkt gjort av honom. Han har varit ifrån och är behandlad i en has efter den insatsen och fick vila ett tag. Jag har inte kört några snabbare farter med honom, men hästen är bra i grunden och när han är fräsch duger han fint i sin nuvarande klass. Spåret kommer inte att ställa till det och jag tror att han duger långt i denna omgivning, helt klart min bästa segerchans i omgången.

V75 7
Man At Work – Mercedes Balogh: Han vann lätt från ledningen på Mantorp och jag tycker att hästen känns smidigare i jobben efter den starten. Han hade tåbrodd senast och fungerade över förväntan med skor. Han är snabb från start och jag är nöjd med spåret, men tydligen finns det snabba hästar invändigt. Ulf får ladda vad som går från början, Man At Work har ju bra statistik från ledningen. Hästen trivs bäst med jämn och hård fart, inte uppullade lopp. Det lyser harmoni om honom för dagen och det blir åter helstängt huvudlag. Den vagn han hade senast får man ju inte använda, men det blir en liknande och det spelar mindre roll.
¨
6. Pacific W.F. – Preben Sövik: Han går jämnt och bra hela tiden och eftersom han fungerar fint med skor så är det lite av hans årstid nu. Spåret är lite långt ut på vingen men skulle han hitta ner här så tycker jag att han ska ses som en av flera som kan dyka upp i striden.

Ha nu ett trevligt nyår, det kan bli riktigt trevligt om du sätter rätt siffror på rätt ställe.

Utloggad Wohlgart

• Jag har faktiskt ett liv vid sidan också..
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 31, 2017, 15:53 »
Bra, 3 i alla fall som gillar trav. Det är inte så ofta jag skriver om det längre, men då fortsätter jag lägga ut det när jag gör det.
Vill ni ha en Thailandresa i 4 delar?
Eller vill ni ha något vanligt dravel bara?
Jag fick ju i alla fall heta Wohlgarts Krönika, TACK FÖR DET
Det får mig att känna press, en krönika måste ju vara en gång i veckan åtminstone :> :>

Utloggad Pudmak

• Antal inlägg: 269
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 31, 2017, 18:40 »
Bra, 3 i alla fall som gillar trav. Det är inte så ofta jag skriver om det längre, men då fortsätter jag lägga ut det när jag gör det.
Vill ni ha en Thailandresa i 4 delar?
Eller vill ni ha något vanligt dravel bara?
Jag fick ju i alla fall heta Wohlgarts Krönika, TACK FÖR DET
Det får mig att känna press, en krönika måste ju vara en gång i veckan åtminstone :> :>
Trav är intressant så fortsätt gärna. Jag är ingen spelare men kan kan köpa en Harry Boy någon gång ibland. Men inte sjutton har det genererat någon storvinst hittills, enbart kaffepengar.
Skjut gärna upp till morgondagen det du kan göra idag.

Inloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 9886
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #4 skrivet: december 31, 2017, 18:46 »
Ja skriv om din thailandsresa, låter skitkul.... Och ja travet är kanon kul...

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #5 skrivet: december 31, 2017, 20:13 »
Satt och kollade ATG play och din travrad, alltid kul att ha något framför sig när man kollar loppen. 5 rätt kunde det varit om du nu hade rätt reservhäst i 6:e avdelningen (nr 12 vann)...

Men annars gjorde du bra ifrån dig Wohlgart.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #6 skrivet: januari 01, 2018, 05:26 »
Ja skriv om din thailandsresa, låter skitkul.... Och ja travet är kanon kul...

legolas

Då måste jag få utbildning i hur jag lägger upp bilder, den blir inte bra utan

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #7 skrivet: januari 01, 2018, 05:28 »
Satt och kollade ATG play och din travrad, alltid kul att ha något framför sig när man kollar loppen. 5 rätt kunde det varit om du nu hade rätt reservhäst i 6:e avdelningen (nr 12 vann)...

Men annars gjorde du bra ifrån dig Wohlgart.

legolas

nr 12 i lopp 6 var svårfunnen, den hade jag bara haft vid helgardering

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #8 skrivet: januari 01, 2018, 05:39 »
Då måste jag få utbildning i hur jag lägger upp bilder, den blir inte bra utan

Det är enkelt, har för mig att jag skickat instruktioner till dig tidigare. Men gör det gärna igen.... Mitt förslag är att vi PM;ar varandra. ty jag vill visa dig hur man gör när du vill ha in bilderna i texten, istället för undertill inlägget.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Jorgen

• Antal inlägg: 1788
  • Immigrant
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: januari 01, 2018, 11:00 »
Jag fick hela två rätt. SKIIIIIIIIT. Aldrig blir man rik
 ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Jag ber aldrig om tillåtelse, men om förlåtelse

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #10 skrivet: januari 01, 2018, 11:49 »
Det är enkelt, har för mig att jag skickat instruktioner till dig tidigare. Men gör det gärna igen.... Mitt förslag är att vi PM;ar varandra. ty jag vill visa dig hur man gör när du vill ha in bilderna i texten, istället för undertill inlägget.

legolas

Skicka det igen, jag har inte sett det

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #11 skrivet: januari 01, 2018, 11:54 »
Bli med i mitt lilla lag, för en hundring får du vara med i fem omgångar

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/PRW3-WHN6-26492

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #12 skrivet: januari 01, 2018, 12:14 »
Bli med i mitt lilla lag, för en hundring får du vara med i fem omgångar

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/PRW3-WHN6-26492

OK ge mig via PM eller mail ditt bankkontonummer..

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #13 skrivet: januari 01, 2018, 14:15 »
Du har väl ett ATG konto, laget finns på Vi tillsammans

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #14 skrivet: januari 01, 2018, 14:33 »
Du har väl ett ATG konto, laget finns på Vi tillsammans

Yes glömde helt detta.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #15 skrivet: januari 02, 2018, 08:21 »
Har du skickat instruktioner.
Har inte kommit något

wohlgart.andersson@outlook.com

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #16 skrivet: januari 02, 2018, 15:19 »
Har du skickat instruktioner.
Har inte kommit något

wohlgart.andersson@outlook.com

Sorry Wohlgart varit i Khorat på sjukhuset hela dagen idag. Men här kommer det då på din mail....

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #17 skrivet: januari 07, 2018, 06:57 »
                                                                                     Metoo och LO

Metoo är en rörelse som dragit med sig en hel del obehagligheter för en del kända personer. Tanken från början var nog bra, men sedan har det spårat ur totalt.
Man jagar någon som klappat någon på stjärten för 15 år sedan, det är inte normalt. Jag försvarar absolut inte om det hänt något på allvar, då ska de naturligtvis straffas. Här går det till överdrift, bara för det oftast är kända personer.

Jag känner en som nyligen blivit anmäld. Det var inte kvinnan han berörde, utan en annan kvinna som anmälde! Så på det sättet vidgas detta ytterligare ett steg! Killen är lite flörtigt lagd, men har absolut inga sexistiska tankar, när han klappar någon på stjärten. Det är fara för hans anställning, men han säger nog inte nej tack till ett par årslöner och pension heller!
Det här är mycket väl något jag skulle kunna synda mot också. Jag klappade ofta min f.d. fru på stjärten när hon var sur eller behövde uppmuntran. Men samhället förändras, nu får vi inte vi glada göra det längre.

Ny lag kommer

Nu ska det ju som bekant komma en ny samtyckeslag, från 1 juli. Det har länge varit svårt att döma personer som anklagas för våldtäkt. Det vill regeringen ändra på med en ny lag. Lagen gör det förbjudet att ha sex med någon om inte personen säger eller visar tydligt att den vill ha sex.

Betyder det här nu att det är fullt lagligt att ha sex mot någons ovilja fram till 1 juli? Tycker ju det verkar vara så eftersom de flesta ärendena läggs ner? Förutom då om någon kändis klappat någon på stjärten förstås, det måste naturligtvis utredas vidare.

Nu något helt annat

Av Socialdemokraternas senaste årsredovisning framgår att LO förbunden gav S omkring 11,5 miljoner kronor. Tittar man på lite fler årsredovisningar framgår att S de senaste fyra åren, från och med 2014, mottagit omkring 50 miljoner kronor i så kallade ”fackliga anslag”.
LO förbunden borde istället ge sina medlemmar en julklapp om de nu har så gott ställt.

Det tas ut skyhöga avgifter för att få vara med i facket. Under min tid som arbetare valde jag att gå ur facket på slutet, och bara vara med i Arbetslöshetskassan.
Är det här verkligen lagligt? Vad kallas det när man ger politiker pengar, och samtidigt ställer krav? När man i samma stund som man går ut med storsatsningar till förmån för ett visst parti också talar om att kräva något tillbaka?

Dessutom röstar allt färre LO-medlemmar på S och det lutar nog åt ännu sämre siffror i nästa riksdagsval. Ändå finns det ingen möjlighet för en enskild LO-medlem att avstå från att vara ofrivillig socialdemokratisk partifinansiär.
I Danmark finns en möjlighet att för fackföreningsmedlemmar att säga nej tack till dylika upplägg. Varför kan inte den möjligheten finnas också i Sverige? Varför ska en LO-medlem som röstar på Sverigedemokraterna eller Moderaterna, eller till och med ställer upp som kandidater för något av dessa partier, vara med och finansiera Löfvens återvalskampanj?

Nu är ingalunda Socialdemokraterna ensamma om det här, det förekommer hos de borgerliga också, men likt förbannat tycker jag det är fel! De har ett partistöd som vi skattebetalare betalar, det ska räcka med det anser jag.

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #18 skrivet: januari 07, 2018, 08:54 »
Bra "rutet" Mr Wohlgart, håller helt med dig....

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Birger

• Antal inlägg: 1721
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: januari 07, 2018, 12:47 »
Bra "rutet" Mr Wohlgart, håller helt med dig....

legolas

Också!

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #20 skrivet: januari 17, 2018, 09:51 »
Jag har varit allför slapp att skriva här, men jag har haft mycket omkring mig ett tag, jag har dessutom inte utbildat mig att lägga in bilder.
Fick instruktioner på mail hur jag skulle göra, men så kom ett annat mail som sa jag skulle kasta det jag fått, jag fick sedan ett nytt.
Därefter blev jag förvirrad, jag märkte ingen skillnad på dem. Men ska hugga tag i det framöver.

Såg att det kommit ett besked från Boverket att det ska bli svårt, för att inte säga omöjligt att installera en vedspis numera.

Det här görs när åtminstone delar av Regeringen vill betona vikten av att vi ska ha beredskap i Sverige vid oförutsedda katastrofer, kanske i värsta fall krig, så ägnar sig alltså en svensk myndighet åt att jaga människor som vill kunna värma sig och tillaga mat i situationer när det är strömavbrott. En ekvation som jag tycker rimmar dåligt.

Man skyller det här på EU i vanlig ordning för att slippa stå för det själva. Egentligen är det inte ett förbud utan man gör på sant myndighetsmanér, man ställer utsläppskraven så höga, att de inte går att uppnå. Det är ett listigt sätt för att slippa säga det rent ut!

Man gör som när ett avlopp skall installeras, först skall det anläggas, sedan kommer myndigheten och kollar upp så allting är som det ska. Så var det iaf. när jag skulle installera mitt avlopp på 80-talet, det var inte fråga om att istället vara rådgivande för att slippa göra misstag!

Nej, det är bättre att få göra fel, så myndigheten kan komma efteråt och tala om hur det skall vara, de blir antagligen lyckliga av det. Det blir svårare och svårare för vanliga människor att leva i verkligheten utanför de skyddade skrivbordsverkstäder där dessa helt tanklösa förslag utformas. Den ena handen vet inte vad den andra gör.

Det går alltså inte att med trovärdighet påstå att Sveriges långsiktiga miljöarbete står och faller med huruvida vi tillåter vedspisar eller inte! Om så hade varit fallet hade boverket knappast valt att behålla undantaget för öppna spisar, som alltså fortfarande får finnas och installeras trots att verkningsgraden i dessa är sämre!
Som i så många andra sammanhang där denna typ av föreskrifter meddelas gäller de små stegens tyranni. Det ska göra ont, men inte så ont att det väcker folkstorm!

Det är dags att en gång för alla ta kampen med myndighetssveriges helt ohämmade regleringsiver. Rör inte våra vedspisar, inget gott kommer ur det.

Utloggad Idealen

• Antal inlägg: 1343
  • Gör det i dag för i morgon kan det vara förbjudet.
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: januari 17, 2018, 10:57 »
Håller helt med och avskyr när myndigheter kommer med beslut som verkar fullkomligt meningslösa.En av orsakerna till att jag flyttade från Sverige för alltid.
Jag önskar att mina pengar kunde ha sex i min plånbok och föröka sig.

Utloggad Birger

• Antal inlägg: 1721
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: januari 18, 2018, 01:20 »
Håller helt med och avskyr när myndigheter kommer med beslut som verkar fullkomligt meningslösa.En av orsakerna till att jag flyttade från Sverige för alltid.

Mig förelade dom att gräva upp delar av tomten och ta jordprover på åttio cm djup, för att säkerställa att marken inte var kontaminerad med garvämnen, jag hade ju haft konservatorfirma i huset.... Jag vägrade och sen flyttade jag och har ingenting mer hört. Miljöfjantan i Vaggeryd är inte klok.

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #23 skrivet: februari 12, 2018, 19:58 »
754             

Trav

Har varit dålig att skriva här på ett tag. Men jag kommer under veckan att skriva om Jackpoten på Axevalla.
Min enkelrad ser ut så här 6, 14, 11, 11, 9, 1, 4.
Jag ser att spelarkollektivet inte delar min uppfattning,
så jag får under veckan kolla varför. Jag ger mig så fort jag blir överbevisad, så den här raden ändras nog.

Lopp 1 grundar jag på Takter från springspår, men visst är Ohlsson farlig

Lopp 2 med en dam som tar för sig mer och mer, nu över Axelallas långa upplopp

Lopp 3 Är väl Unterstiener, Örjan och Kontio de mest rutinerade. PU på lång distans över Axevallas långa upplopp

Lopp 4. Svårt val mellan 3, 1 och 11. Också en tjej som roddar bra, men här har hon Oskar emot sig

Lopp 5. Lång distans och spår 9 med Adielsson i sulkyn. Han sitter i andraspår direkt. Är favoriten så bra? För mig är det en chansspik

Lopp 6 Ska verkligen favoriten knäcka detta från spår 13 över kort distans?. Visst, det är ett långt upplopp. Man ska heller inte underskatta Karlstedt isf.

Lopp 7 Stefan Persson har det bästa spåret, men visst, 2 och 5 är också farliga

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #24 skrivet: februari 15, 2018, 14:24 »

Lopp 4
1 Prosperous var jag nöjd med i årsdebuten senast. Han hade en trög häst framför sig och fick lite problem när han togs ut i banan då det är en stor herre. Ska gå framåt med loppet i sig och han kan öppna. Ska få ett skarpare jobb tisdag denna vecka. Det är en kapabel herre som räknas med chans. Ingen ändring, säger Marcus Lindgren.
2 Desefinado gick ända in i mål som tvåa senast, detta efter att ha fått öppna tufft för spets. Hästen har toppform. Sandra har också lyckats bra med honom tidigare. Läget är perfekt för en startsnabb häst och han ska räknas. Ingen ändring, säger Anton Sverre.
3 Castleman har varit duktig vid två raka segrar som tagits via rejäla avslutningar. Jag kan inte klaga på formen och dessutom blev utgångsläget riktigt intressant. Spåret känns guld värt i denna typ av lopp och han kommer säkert sluta långt framme om det inte strular på vägen. Vi kör med samma utrustning som vanligt, säger Peter G Norman.
6 Iris Palema krigade fint senast och det gör hon när hon känner att hon rår på dem. Hon är hyfsad iväg, men snabbare i voltstart. Jag tycker hon ska duga en bit. Hon kommer att gå med jänkarvagn för första gången och det har jag inte ens testat i träningen, säger Pär Hedberg.
7 Carame sköt till bra senast och har fin form. För att hon ska vinna ett sånt här lopp skulle hon behöva komma ner i vinnarhålet och få lucka till slut, men det lär inte hända här-ifrån. Jag är nöjd med en peng och ändrar inget, säger Sofia Aronsson.
11 Wingait Erik fick äntligen utdelning senast och han stod för en kanoninsats. Han har faktiskt stått för fina insatser en längre tid nu och formen är på topp. Han börjar bli van med dessa lägen och nu känner dessutom Henriette hästen väl. Jag tycker att vi möter ett par hyggliga motståndare, men helt borta tror jag inte att han är. Däremot krävs det en hel del tur för att han ska komma till. Inga ändringar, säger Kevin Oscarsson i stallet.
13 Coffie U.N.G. var kanske inte som bäst senast utan att han för den delen var dålig. Han har fått tagit det vackert efter det och kanske är inte formen som allra bäst just nu. Läget gör att vi dessutom måste ha stolpe in på vägen och att vinna detta blir inte lätt. Vi kör som vanligt, säger Svante Båth.
14 Crazy Foot Mambo var rejält tränad inför comebacken senast och har nog inte gått framåt så mycket med loppet. Han är kortspeedig och fick gå lite för tidigt. Han ska smygas i ryggar och sedan får vi se hur långt det räcker. Ingen ändring, säger Mimmi Elfstrand.
15 Above All Ås höll bra från ledningen senast och stretade emot länge mot en duktig motståndare. Hon blev dessutom lite het på vägen, men känns uppåt för dagen och kommer med stigande form. Spåret gör att vi måste ha tur med tempo och positioner, men i lärlingslopp kan det ju gå undan. Det blir ändå tufft att runda samtliga och vi är nöjda med pengar. Inga ändringar, säger Jan Björkqvist.
Lopp 5
1 Firewire höll bra bakom oslagbara Southwind Feji senast och var långt före trean i mål. Bra läge här, men vi får se om hon kan behålla ledningen. Hon är allround vad gäller distanser och får ett fint lopp. Ska räknas och vi ändrar inget, säger Niclas Stenquist.
2 Mr Perfect har gått kanonbra på slutet och sprang med full fart över mål senast. Nu går han ut på rätt distans och dessutom blev spåret det allra bästa tänkbara. Jag tycker att vi möter tre-fyra konkurrenter som normalt är huvudet högre än honom, men skulle de komma bort ur loppet kan han bli farlig. Det blir i alla fall att chansa invändigt och hoppas att det klaffar maximalt. Det kan bli så att vi testar en sådan här mask med helstängt, säger Kevin Oscarsson.
3 Drogba Bob följde godkänt via open stretch senast. Ska ha sådana lopp och vi smyger igen. Ingen ändring, säger Peter Untersteiner.
4 Sambuca Knight stod för en okej insats i lördags och gör allt som oftast sitt i loppen. Från sidan såg det ut som om det var svårt att få fart på honom igen över upploppet men nu ser förutsättningarna klart intressanta ut. Uppgiften ser inte alls omöjlig ut och han ska räknas. Inga ändringar, säger Preben Sövik.
5 Comte du Pommeau galopperade senast, vilket konfunderade mig men sen visade det sig att han trampade igenom på en bakkota. Han har tränat på som vanligt efter det och känns jättefin. Det här blev ett rätt tufft lopp men han har vunnit V75 på Axevalla tidigare och man kan ju alltid hoppas att han gör det igen. Förutsättningarna ser okej ut och långt upplopp är en fördel. Vi ändrar inget, säger Peter G Norman.
7 Rafiki Fri var jag nöjd med senast för han fick ett sådant där lopp som han inte ska ha. Den här hästen trivs allra bäst om han får lite draghjälp på vägen och sen får spela ut speeden över upploppet. Formen är det inga som helst fel på och jag tror att han vinner på V75 snart vilket han skulle förtjäna. Den här gången står han lite tufft inne, men samtidigt är han härdad och det var dessutom flera konkurrenter som också var hårt anmälda. Det långa upploppet är en fördel och om banan blir hård är det ytterligare ett plus i kanten. Inga ändringar, säger Hans Karlsson.
8 Taffy vill dom tydligen sänka för han får nästan alltid dåliga spår. Har form annars och lång distans är definitivt ingen nackdel. Vi hänger på en jänkarvagn nu vilket är ett plus, men läget gör att vi får vara nöjda med pengar, säger Fredrik Wallin.
9 Louie Brodde fortsätter visa fin form och vann lätt senast. Nu tycker jag att det var synd på utgångsläget som ställer till det men hästen går bakifrån också. Däremot krävs det ju mer tur och vi är utlämnade till vad som händer på vägen. Vi hoppas på tempo och tur. Inga ändringar, säger Svante Båth.
10 Ryan Kronos var jag väldigt nöjd med senast. Han fick ett allt annat än ett passande lopp och kunde ändå vinna trots den tuffa resan. Jag gillar faktiskt utgångsläget den här gången och han trivs bäst att smyga med i ryggar. Jag hoppas vi kan haka på Louie Brodde under slutvarvet så ska min häst säkert kunna spurta ner ett gäng. Inga ändringar, säger Peter G Norman.
Lopp 6
1 Ile Saint Louis höll klart godkänt i comebacken senast och ska gå framåt med loppet i sig. Läget blev fint och hon ska komma iväg bra från innern. Långt framme och ingen ändring, säger C-G Björkroth.
2 Am I Wrong stod med bakspår på tillägg senast och hade heller ingen bra dag. Hon trivs med att vara där framme och det har vi läge för nu. Hon är stabil och startsnabb och jag kör mot spets. Kommer vi dit, behöver de andra inte göra sig besvär. Kan vara bland de tre och vi byter från norskt till öppet huvudlag, säger Tommy Karlstedt.
3 Under the Counter har fin kapacitet och jag tycker hon gick bra i comebacken för oss; har varit i vår träning tidigare. Det är svårt att säga hur mycket hon hade sparat i mål men hon var tunt jobbad innan och ska gå framåt rejält med loppet. Hon har inte startat så mycket i volt, så det är svårt att säga hur hon kommer iväg. Känslan är att hon kan öppna bra och skulle hon komma till ledningen så kör jag gärna där. Hon är väl en av flera som räknas bakom Southwind Feji. Gick med jänkarvagn senast men det kan bli tal om vanlig vagn denna gång. Det är dock inte helt bestämt än, säger Oskar J Andersson.
5 Charmante Amok var sjuk näst senast. Kändes fin i comebacken senast, men det blev fel på vägen och vi blev fast med lite sparat. Ska vara vassare nu och hon är inte så tokig. Spåret bör klaras och det kan i alla fall bli fina pengar. Ingen ändring, säger Leif Witasp.
8 Simb Ratita står tufft inne på pengar, men hon har toppform med två lopp i kroppen efter vila. Satt fast med rubbet senast och blev så ivrig att hon felade till slut. Smygläget passar och med klaff kan hon vara en bit fram. Vanlig vagn nu, säger Thomas Dalborg.
12 Legoholm Zon har hittat en härlig form och verkar ha bättre självförtroende. Hon krigar mer i loppen och är alldeles hopplös här hemma, vilket ju känns positivt. Hon slår väl inte Southwind Feji, men där bakom kan hon dyka upp. Ingen ändring, säger Sofia Aronsson.
13 Southwind Feji har jag inget negativt att säga om efter senaste vinsten. Hon var lika bra som vanligt och hon borde väl ha fin chans här också. Visserligen är det tufft att stå med tillägg på kort distans, men hon kommer iväg bra från början och att det är långt upplopp gynnar oss också. Det blir ingen ändring, säger Pär Hedberg.
14 Makera spurtade vasst i skymundan senast och håller sin form. Med de rätta ryggarna fäller hon som vanligt många, men slår inte Southwind Feji. Vanlig vagn när det är voltstart, säger Peter Untersteiner.
Lopp 7
2 Actual Star spurtade vasst senast och visade form. Banan var bra och det är ett måste för honom, gången innan funkade han inte alls. Perfekt läge och kan vara långt framme igen, även om det är tufft att vinna i V75. Ingen ändring, säger Kenneth Haugstad.
3 Smokey Herman har tagit två raka segrar på bra sätt och kommer med formen på topp. Nu lottades han till ypperliga förutsättningar och det ska bli intressant att se honom mot V75-motstånd igen. Vi siktar mot ledningen och sen får man hoppas det håller hela vägen. Det blir all-in med utrustningen också med jänkarvagn och hela kittet. Möjligtvis kör vi utan bomull i öronen, säger Ulf Stenströmer.
4 Cantona Mearas vann åkandes med tussarna kvar senast och vi var riktigt nöjda med insatsen. Jag tycker att hästen håller knallform för dagen och kommer säkert göra en plusprestation igen. Tyvärr fick Smokey Herman läget invändigt om oss, och kommer den till ledningen kan den bli svårtuggad. Just det scenariot gör nog att det blir svårare, men vår häst har form nog för att vinna om det skulle stämma. Inga ändringar, säger Kevin Oscarsson.
5 Bonnies Celebrity gjorde ett bra lopp senast och vi har inget att klaga på från stallet. Kanske är formen inte som allra bäst men jag tror ändå inte att han kommer göra bort sig här. Som jag ser det är nog fyra-fem hästar bättre än honom, så det blir att smyga med och hoppas på rejält tempo. Vi kör med samma utrustning som vanligt, säger Kevin Oscarsson.
8 Urchin har verkligen tagit sig i kragen och jag är nöjd med hans prestationer på sistone. Nu ställer dock utgångsläget till det rejält och härifrån har jag svårt att se honom komma till ordentligt. Det blir att köra på chans och får vi med oss pengar har han gjort det bra. Inga ändringar, säger Svante Båth.
9 Reverend Wine var jag nöjd med senast, det fattades lite i honom efter uppehållet. Ska inte vara sämre med loppet i kroppen och fungerar lika bra bakifrån som i ledningen. Bör vara där framme och vi ändrar inget, säger Diederik Meilink.
10 Eelis är ju en fin löphäst och han tränar fint i backen inför den här comebacken. Har ett klurigt läge, men med lite flyt kan han ändå vara långt framme. Han duger långt i denna klass. Ingen ändring, säger C-G Björkroth.
11 Demolition Man F går strålande varje gång och spurten till dött lopp i V75 senast var vass. Tror på en ny fin insats, men läget sätter ned chanserna rejält, säger Peter Untersteiner.
12 Simb Senta åkte på en svullnad i käken efter nyår ocjh fick strykas inför en tänkt start på Romme. Comebackade i lördags och var lite seg, men jag räknar med att hon ska vara klart vassare med loppet i kroppen. Är dock ute på djupt vatten här, hon möter hingstar och har ett uselt läge. Startar mest för att det är hemmaplan. Vi smyger för pengar, men hänger på en jänkarvagn vilket är ett stort plus för henne, säger Thomas Dalborg

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #25 skrivet: februari 15, 2018, 14:26 »
Även om jag ännu inte är helt uppdaterad, så inser jag att det finns brister från mina tankar i måndags. Men det är alltid kul att följa upp sina tankar från början, och ser hur mycket det skiljer när man kompletterat med alla upplysningar.
Lopp 1 står jag fortfarande kvar med nr 6. Eventuellt spikförslag
Lopp 2 får nr 14 vara kvar, men har nedgraderats i ranken. 2, 3, 6, 7, 10, 14
Lopp 3 lämnas utan åtgärd, spikförslag,
Lopp 4 spikförslag
Lopp 5 Borde vara fulltecknat med 4, 9
Lopp 6 Garderingslopp 1, 5, 13
Lopp 7 1, 2, 3, 4, 7, 10
Har gjort ett jokersystem på detta i ett lag på Vi Tillsammans. Det kostar 100 kr. Andelarna kostar hiskeliga 3 kr/andel, 25 andelar är sålda det finns alltså 9 andelar lediga. Blir det flera lägger jag på fler hästar på systemet. Kopiera länken till din webläsare
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/39JB-5S48-36712
Raden ser ut så här, det blir 384 rader, om du nu är så gniden att du ska ha hela kakan själv.
Lopp 1 spik 6
Lopp 2   2, 3, 6, 7, 10, 14
Lopp 3   4, 8, 11, 12
Lopp 4   spik 11
Lopp 5  4, 9
Lopp 6  1, 13
Lopp 7   3, 4, 7, 10
Nu skiljer man ju som bekant på spikar och skruvar. I lopp 4 är det en skruv.
Kusk och tränarintervjuer

Lopp 1
1 Raggamuffin har toppform så vi valde att gå ut här i stället för ett vanligt lopp på Halmstad dagen efter. Senast blev upplägget väl passivt och hästen gick i mål med gott om krafter kvar och både norsken och urryckarna oryckta. Gången innan fullföljde han duktigt som tvåa bakom Ready Ribb och hur bra den är såg vi ju i lördags. Fint läge här och jag tror min häst ska komma iväg rätt snabbt från innerspåret i voltstart. Kan till och med vara spetschans om det inte finns några startraketer utanför. Tror han kan duga en bit och vi kör med hans vanliga ”halvjänkarvagn” igen, säger Lars Järpedal.
2 Globalsatisfaction startade senast för ett år sedan den här tävlingsdagen och då blev det seger. Comebackar här och tränar fint i intervallerna i backen. Det är ju en mycket bra häst och jag tror han kommer att prestera direkt. Spåret bör gå bra och någon ändring är inte aktuell, säger C-G Björkroth. 3 Jonathan Palema var klart förbättrad senast och är uppfräschad efteråt. Han går framåt för varje start och känns glad och alert i jobben. I det här gänget siktar vi på plankan och bra pengar. Den enda förändringen är att han kanske får gå med norskt istället för helstängt, som han hade senast, säger Pär Hedberg.
5 Quantum Outlook hade vunnit utan störningen senast och kommer med full form. Det är kanske tufft för honom att gå ut i Silverdivisionen men det var så få anmälda och det kan säkert bli fina pengar ändå. Hästen är riktigt på tårna just nu och det kan ju lösa sig till vår fördel. Han är kanske inte jättevan vid voltstart, men Jepson är ju bäst i landet i det momentet så det ska inte vara några problem. Vi kör som senast, säger Eric Martinsson.
6 Linus Boy har varit ifrån ett tag, men tränar nu fint i backen. Bör komma iväg bra från springspåret och han kan vara långt framme, det är ju en stark och kapabel häst. Den av våra två som får bästa loppet är troligen längst fram. Ingen ändring, säger C-G Björkroth.
9 Dizzy Broad gick helt ok senast och märren blir allt bättre. Satt ju fast med sparat gången innan. Tycker hon ska duga i den här typen av lopp, men från bakspåret är vi nöjda med i första hand fina slantar. Ingen ändring, säger Anton Sverre¨
Lopp 2
2 Mellby Euphoria är en fin märr som tränar bra inför den här uppgiften. Gick i dödens senast och var ursäktad. Spåret är inget problem och hon ska räknas. Ingen ändring, säger C-G Björkroth.
3 Hermine Boko stånkar på skapligt, men hon har inte riktigt blommat ut än och jag har väl inga större vinstförhoppningar på lördag. Ingen ändring, säger Per Lennartsson.
6 Chantilly tappade formen helt för ett år sedan, utan att jag vet varför. Efteråt har jag givit henne snälla lopp och det kanske är därför som hon åter har kommit i form. De senaste två loppen har hon varit jättebra och då har hon gått med broddar, så jag hoppas det blir kallt på lördag. Det är alltid tufft i V75 och mycket hänger säkert på löpningsförloppet, men jag åker inte till Axevalla och känner mig helt chanslös. Det blir ingen ändring, säger Stellan Lundqvist.
8 Roly Poly springer i princip lika fort året om och det räcker liksom längre på vintern. Hon har visat fin form i de två senaste och då ska man också komma ihåg att vinnarna i dessa lopp varit duktiga. Min häst ska köras på chans, men det är svårt att se henne vinna på V75 och kan hon vara trea-fyra är jag helnöjd. Inga ändringar, säger Eric Martinsson.
10 Sunna Love stod bara och studsade senast så det loppet glömmer vi. Springspår nu ska gå bra och hon kan öppna vettigt. Har spurtat vasst för Henriette innan senast och formen finns där. Kan vara en bit fram, men vinner ju sällan. Ingen ändring, säger Peter Untersteiner.
11 Luna Nera Doc fick ett lite för tufft lopp senast och blev ambitiös på kuppen. Med tanke på det tycker jag att hon höll stilen godkänt. Hon ska ha lopp på rulle och då kan hon avsluta rejält. Hon är ganska rask från start, utan att vara någon raket och jag hoppas och tror att hon kommer ner i ett vettigt läge. Skulle det lösa sig maximalt kan hon nog dyka upp på fotot, för formen är det inga fel på. Det blir inga ändringar, säger Håkan B Svensson.
14 Helena Klipp vann i minicomebacken och gjorde det enkelt. Hon var faktiskt bättre än jag hade väntat och kändes dessutom jättefin efter loppet. Hon duger i den här typen av lopp men nu är vi utlämnade till vad konkurrenterna hittar på. Jag tycker hon känns som en av flera med chans och vi kör som sist, säger Preben Sövik i stallet
Lopp 3
1 Earn n’Burn hade tränat bra innan han gjorde första starten i vår träning senast och vi trodde han skulle vinna direkt. Gjorde en fin insats, men fick stryk av en häst som var mycket bra den dagen. Vår häst ska gå framåt med loppet i sig och läget är fint, även om jag inte vet hur fort han kan öppna. Distansen visade han ju senast att han klarar och han ska räknas, det är en bra häst. Ingen ändring, säger Anton Sverre.
2 Lord L.S. gick bra senast men blev tempotorsk. Han har pausat lite, men vi har siktat hit och då var det ju tacksamt att det blev ett bra spår. Han är stark och gynnas av den långa distansen. Jag tycker att han duger bra i klassen. Ingen ändring, säger Anders Svanstedt.
3 Highdrive går jämnt och fint varje gång mot Solvalla-motstånd och jag tycker det var läge att testa V75. Han känns kanonfin i jobben och fick dessutom ett bra utgångsläge. Distansen passar också fint och jag tror absolut inte att han kommer göra bort sig. Däremot är det kanske lite svårt att sätta in honom i sammanhanget ännu. Inga ändringar, säger Peter G Norman.
6 Quite a Turbo har gått riktigt bra slutet och jag tycker han ryckt upp sig rejält. Nu är det väldigt tufft att vinna på V75 och samtidigt kan utgångsläget innebära att han hamnar illa till för han är inte särskilt startsnabb. Det blir att köra på chans och skulle han bjudas in i matchen kan det säkert bli fina pengar. Vi kör som senast, säger Jan Björkqvist.
8 Roofer satt fast med sparat i ”Margareta-loppet” senast och är under fin utveckling nu. Läget drar ner chansen, men det är å andra sidan lång distans och ett långt upplopp. Med klaff tror jag han är riktigt långt framme och vi ändrar inget, säger Kenneth Haugstad.
9 Frisco Runner har varit jättefin på slutet och jag kan inte klaga på något. Det var bara synd på läget, eftersom han är väldigt effektiv i ledningen och det blir nog tufft att vinna det här. Med klaff kan det ändå bli en hygglig peng men vi behöver tur. Samma utrustning som senast, säger Ulf Stenströmer.
10 Itooma fick ett snällt lopp i comebacken och gick med krafter kvar i mål. Han fick en paus då han var dålig i sista starten. Hans akilleshäl är benen, men nu känns han bra och han känns överlag starkare än före uppehållet. Det är ett jämnt lopp men jag har en bra häst och hoppas vara med därframme. Ingen ändring, säger Ann-Carin Bronsman.
11 Arsenal var riktigt bra i comebacken senast, då han vann via tredjespår fram till dödens. Ska inte vara sämre med loppet i sig och lång distans är ett plus. Med de rätta ryggarna fäller han många över upploppet och vi ändrar inget, säger Peter Untersteiner.
12 Global Undecided hade inget flyt i loppet senast, men kändes bra och trots läget kan han vara riktigt långt framme, detta är en fin häst. Lång distans ser jag inte som något problem. Ingen ändring, säger C-G Björkroth.

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #26 skrivet: februari 15, 2018, 16:27 »
Tack för all information Wohlgart, skall bli kul att höra vad du själv tycker på riktigt innan lördagens start av loppen.

En sak slog mig dock som gammal lirare på hästar. Och det var den andra varningen jag fick, den första var att man kan inte lägga för mycket uppmärksamhet på upphämtningar efter galopp, hästarna är ju flockdjur..

Och den andra varningen då var ju att det får INTE finnas 2 hästars-lopp... Den gamla regeln gäller väl tror jag fortfarande; när 2 slåss, så vinner en tredje.... Så i ett 2 hästars-lopp antingen spika eller ta 3 vovvar....

Hoppas OK att jag kidnappade din tråd Wohlgart, menar inget illa alls.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #27 skrivet: februari 16, 2018, 07:55 »
Jag ser fram emot flera kidnappningar.

Utloggad Wohlgart

• Visa profil
« Svar #28 skrivet: februari 17, 2018, 05:23 »
Har gjort ett mindre system också

lopp 1. nr 6
lopp 2.  Alla utom 1, 8, 12 15 statistiskt skrällbenägen lopptyp
Lopp 3. 1, 3, 8, 11, 12
lopp 4. 11 chansspik,  statistiskt skrällbenägen lopptyp
lopp 5. 3, 9
lopp 6.  1, 3, 5, 13
lopp 7  Bästa hästen från bakspår, blir en chansspik. Mycket talar för ett högt tempo i starten, vilket gynnar nr 10