Författare Ämne: Hundskatt?  (läst 1318 gånger)

Utloggad Birger

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1789
    • Visa profil
Hundskatt?
« skrivet: oktober 11, 2018, 02:38 »
Frugan visade mig nyss ett TV-inslag som verkade handla om att man skall införa hundskatt och att alla jyckar utan skattemärke riskerade avlivning. 300 bath i engångskostnad skulle det kosta. Utmärkt ide, om vi nu fattade saken rätt! Det vimlar ju av hundar i byarna, så till den grad att mängden hundar är en ren ekonomisk belastning för många och ändå kan dom inte få arschlet ur vagnen och åtminstone P-spruta tikarna. Och att diskret avliva de värsta vilddjuren går tydligen inte heller.
Jag avlivade en stackare igår, hon hade kämpat med sin skabb i två år och ingen behandling tycktes hjälpa. Hela jycken bestod av infekterade klisår och det var nog en lättnad för henne att få slippa ifrån. Det var inte svårt och har man djur måste man vara beredd att ta dom svåra besluten också, men jag ser ingen thai som gör det. Hundskatt kan nog få en och annan att göra sig av med åtminstone de sjukaste eller ilsknaste.

Nån som hört nåt om hundskatteförslaget?

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10186
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: Hundskatt?
« Svar #1 skrivet: oktober 11, 2018, 03:13 »
strong gjort av dig Birger. Nä för min del så har jag inget hört, men måste erkänna att i denna fråga, så har jag nog inte "örat emot marken", så den nyheten skulle inte komma snabbt till mig, Men hör jag nåt, så lovar jag skriva.

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com