Författare Ämne: Thaifamiljen-När pengar går före blodsband  (läst 664 gånger)

Utloggad Idealen

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 1343
  • Gör det i dag för i morgon kan det vara förbjudet.
    • Visa profil
Thaifamiljen-När pengar går före blodsband
« skrivet: december 27, 2018, 07:04 »
Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva detta med min gamla frus pappa och ena systern då de i nu 29 års tid varit bra i mina ögon.För 10 år sedan så bröt jag och min fru upp vårt 19 år gamla förhållande då jag hade lite svårt att hitta hem på nätterna utan kompass i Hua hins nöjeskvarter men vi har haft en jättebra relation efteråt och vi båda har nya partners och vi har ju 3 gemensamma barn och de sätter vi främst hela tiden.

Hennes mamma dog för drygt 3 Månader sedan och då bröt helvetet ut.
Den ena systern bor i samma by som pappan och han bor i vårt hus sedan 1997 på en 2 rai stor mark (3200 kvm) med massor av fruktträd och grönsaker och detta hus är min fd frus hus i mina ögon då jag dör av tristess av att bo där utanför Chiang Mai.Nu har systern övertalat hennes gamla far att huset är hans så att han kan ge det till henne innan han dör TROTS att vi har stöttat och försörjt mamman och pappan och även systern ekonomiskt sedan 1990.
Huset står ju i min fd namn på lagfarten så de kommer ingenstans med det men nu har hon beslutat att kasta ut pappan då han inte är tacksam för den hjälp han fått i 29 år och det applåderar jag då nog är nog.
Snart får han flytta in hos sin älsklingsdotter som plötsligt fick habegär över min fd frus ägor och hon bor aldrig i det huset men nu ska det bytas lås och gamarna får hållas på avstånd.
Men tanken slår mig varför kan man visa en god sida i 29 år och sedan plötsligt kommer en helt annan sida fram?
Mycket oväntat och tråkigt men nu får de klara sig utan vår hjälp-Inte helt idealiskt men gränsen är nådd.

Jag önskar att mina pengar kunde ha sex i min plånbok och föröka sig.

Utloggad legolas

• Antal inlägg: 9886
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: Thaifamiljen-När pengar går före blodsband
« Svar #1 skrivet: december 27, 2018, 08:49 »
Trist det där idealen, jag förstår dig....
jag tänkte på det, lyckas ni hålla barnen borta ifrån eländet,
så dom inget märker då??

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Moderator
  • Antal inlägg: 6570
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 27, 2018, 10:53 »
JA usch....

Jag är lite orolig för att något kommer drabba min fru den dagen jag går bort..??
Hon har två äldre systrar som är betydligt starkare än min fru..
Men så länge jag lever vågar dom ingenting..
Men dom har försökt att både låna och lura frugan på stålar genom åren..
Dom där jävla blodsbanden är av ondo helt enkelt...  /8\ /8\
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad Idealen

• Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 27, 2018, 13:18 »
Trist det där idealen, jag förstår dig....
jag tänkte på det, lyckas ni hålla barnen borta ifrån eländet,
så dom inget märker då??

legolas

Mina barn är 20,22 och 27 så de får direkt info så de inte blir lurade senare

Utloggad Idealen

• Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 27, 2018, 13:19 »
JA usch....

Jag är lite orolig för att något kommer drabba min fru den dagen jag går bort..??
Hon har två äldre systrar som är betydligt starkare än min fru..
Men så länge jag lever vågar dom ingenting..
Men dom har försökt att både låna och lura frugan på stålar genom åren..
Dom där jävla blodsbanden är av ondo helt enkelt...  /8\ /8\

Jag vet känslan och stärk upp henne emot de innan om möjligt........

Utloggad legolas

• Antal inlägg: 9886
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #5 skrivet: december 27, 2018, 13:52 »
Men om vi skall vara rättvisa, jag tror inte detta är sant, jag drar mig från att generalisera, vart fan är världen på väg???

I alla fall alla är faktiskt inte så jäkla illa. Jag hatar att ta min egna familj som exempel, det låter så jäkla fjantigt, men jag måste säga att jag INTE har hittat ett enda svart får här i gänget. Men som ledarn och du Idealen säger indirekt, man vet ju aldrig förrän det blir aktuellt, och våra damer står där oss förutan, och pressen och lånandet kommer. Och visst det kan ju lika gärna komma ifrån sådana som då börjar kalla sig vänner till våra fruar....

jag tänker ju på den där biten där jag nu intensifierat mitt sparande, allt i akt och mening att kunna ge en slant till Yongan när jag slutat andas... Och det sista jag vill se är ju att detta slösas bort på bara ett eller ett par år.... Jag vill ju att mitt sparande skall ge henne en hygglig ålderdom, med hus och bil, och lite slantar varje månad, Då är ju jag lycklig i alla fall...

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Moderator
  • Antal inlägg: 6570
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: december 27, 2018, 18:36 »
Men om vi skall vara rättvisa, jag tror inte detta är sant, jag drar mig från att generalisera, vart fan är världen på väg???

I alla fall alla är faktiskt inte så jäkla illa. Jag hatar att ta min egna familj som exempel, det låter så jäkla fjantigt, men jag måste säga att jag INTE har hittat ett enda svart får här i gänget. Men som ledarn och du Idealen säger indirekt, man vet ju aldrig förrän det blir aktuellt, och våra damer står där oss förutan, och pressen och lånandet kommer. Och visst det kan ju lika gärna komma ifrån sådana som då börjar kalla sig vänner till våra fruar....

jag tänker ju på den där biten där jag nu intensifierat mitt sparande, allt i akt och mening att kunna ge en slant till Yongan när jag slutat andas... Och det sista jag vill se är ju att detta slösas bort på bara ett eller ett par år.... Jag vill ju att mitt sparande skall ge henne en hygglig ålderdom, med hus och bil, och lite slantar varje månad, Då är ju jag lycklig i alla fall...

legolas

Youngans syskon har ju jobb och egna pengar...
Men det kan snabbt förändras om du lämnar pengar kvar till henne och hon berättar det...
Då kryper det nog fram en "Svarte Petter" även i din familj..??
(Men då är du redan borta och kan inget göra ändå)
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.