Författare Ämne: HEALTH INSURANCE FOR LONG STAY - MOT-ELD  (läst 186 gånger)

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10156
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
HEALTH INSURANCE FOR LONG STAY - MOT-ELD
« skrivet: maj 14, 2019, 12:50 »
HEALTH insurance has been made mandatory for foreigners aged 50 years and above seeking long-term stay in Thailand.

The insurance policy must offer up to Bt40,000 coverage for outpatient treatment and up to Bt400,000 for inpatient treatment.

This is one of the measures the government has introduced to ease the financial burden placed on state hospitals by foreigners, many of whom have not paid for treatment.

“The Cabinet has already approved the new rule,” Health Service Support Department director-general Nattawuth Prasert-siripong revealed yesterday.

Medical insurance for expats in Thailand

According to Nattawuth, the new rule applies to both new applicants for the non-immigrant visa (O-A), which offers a stay of up to one year, and those wishing to renew their visa. Each renewal is valid for one year.
Overseas policies okay too

“Such health insurance is good for foreigners too,” Nattawuth said.

Foreigners can buy valid health insurance from longstay.tgia.org or if they wish to use health insurance that they bought overseas, they must ensure that the coverage amount is no less than what is required by the rule. “We are going to discuss with relevant authorities on to how to check the validity of health insurance bought from overseas,” Nattawuth said.

Asked about foreigners who cannot buy health insurance because their health risks are considered too high, Nattawuth said relevant authorities might consider requiring them to have higher deposits in bank accounts so as to make sure that they have enough to live in Thailand.

THE NATION
Source: http://www.nationmultimedia.com/detail/national/30369323
thenation_logo.jpg

-- © Copyright The Nation 2019-05-14
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
SV: HEALTH INSURANCE FOR LONG STAY - MOT-ELD
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2019, 12:59 »
Det är säkert många av Er läsare som läst detta ute på nätet, och många många av Er som blivit förskräckta utav alla kommentarer som utmålar panik, skrämsel, rädsla, och uppgivenhet.....

Men precis som vanligt, 99,9999% av alla som skrämsel-kommenterat detta, har inte någon aning, och orkar heller inte ta reda på fakta, utan bara glatt förmedlar de vanliga skrönorna.

Detta med obligatorisk hälsoförsäkring gäller vid ANSÖKAN AV NON IMMIGRANT O-A i våra hemländer, absolut inget annat. Lagen som gäller i dessa fall med våra extension of stay/uppehålls-tillstånd, har funnits allt sedan 1979, och det har aldrig under denna tid sedan dess, skett några lagändringar, och så heller inte nu.....

Så relaxa, alla expats som bor här nere, allt är vid det gamla.. Sparka det lokala stenbordet, antingen det står i parken i Er thailändska hemby, eller om det står på ett thai grannforum...

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Hangnam

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 764
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: maj 15, 2019, 07:26 »
Gött jag blev lite rädd när jag läste detta på skitforunet (thaisnack). Men jag har ju 5 stenbord i min trädgård , måste jag sparka på dom det kaommer att göra ont: (")  A

Utloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2019, 08:09 »
5555 ta på trätofflorna först.....

legolas
www.glegolo.com