Författare Ämne: NY GRUPP PÅ FACEBOOK GÄLLANDE INKOMSTINTYGET  (läst 492 gånger)

Inloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10270
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
NY GRUPP PÅ FACEBOOK GÄLLANDE INKOMSTINTYGET
« skrivet: juli 10, 2019, 04:08 »
Jag stötte på en kille som startat en grupp som enbart pysslar med en endaste fråga på facebook, och det gäller detta med att vi måste åka personligen till ambassaden i Bangkok för att få våra inkomstintyg.

Ambassaden eller konsulatet vägrar ju att posta detsamma hem till oss, med hänvisning att UD förbjuder dom detta. Tydligen är detta in riktigt sant sägs det.

Så om vi anmäler oss så kan ju de i gruppen som tar ansvar för det, kontakta UD eller vem de nu skall kontakta, för att försöka få till stånd en ändring åtminstone under vår egna livstid.

Gruppens nämn är:
"NEJ till resor för inkomstintyg "

Ni finner sidan på facebook om ni klickar på denna länk:
https://www.facebook.com/groups/844344262606762/

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6783
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
SV: NY GRUPP PÅ FACEBOOK GÄLLANDE INKOMSTINTYGET
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2019, 08:45 »
Jag gick med som stöd....  (") (")

Nu har jag ju möjligheten att ha stålarna som krävs på en bankbok istället..
Så det blir inga sådana resor för mig hoppas jag... (Dom kan ju ändra i allt senare)
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2019, 09:02 »
Bra ledarn, skulle ju faktiskt vara underbart om man slapp den årliga turen ned till Bangkok enbart för a4 papper som istället kan skicka via datorn som bifogat....

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Antal inlägg: 6783
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2019, 09:10 »
Förhoppningsvis kommer väl även Bank-ID till Thailand och Svenska Ambassaden..??
Då kan man ju kanske få det skickat..??
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad Anubaan

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 599
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juli 11, 2019, 04:31 »
 Vi skall nog vara försiktiga med vad vi önskar oss och i stället vara glada att vår ambassad utfärdar inkomstintyg som immigration i Thailand godtar.
Jag tvivlar på att myndigheterna här skulle godta ett printat dokument. De kräver nog ett original. Se bara vad Hangnam råkar ut för. Hans imigration kräver ju att intyget dessutom skall vara vidimerat av Ministry of foregin affairs.
Samma sak är det ju för ambassaden, vi ger ju dom originalen på de handlingar vi får från skattemyndigheten och våra pensionsutbetalare.
Det skulle ju vara hur enkelt som helst att scanna ändra och maila ett sådant intyg.
Bank-id bekräftar ju enbart att du är du och ingen annan.
/Anubaan

“People are like stained-glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in, their true beauty is revealed only if there is a light from within.”

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #5 skrivet: juli 11, 2019, 06:01 »
Finns ingen som kan se om ett original är printat eller inte, det är ju i blåtext underskiften ju.... Sedan så har vi pratat om just den grejen som du tar upp nu. Det handlar inte så mycket egentligen om att vara nöjd med hur det är nu, för annars så kanske det händer???????

Om du går in på gruppen ifråga på facebook så kan du se att det handlar mer om att göra handläggningen så enkel som möjligt för kunden (medborgarna). Fan det är ju inte rätt när folk får åka upp till 100 mil T/R bara för att hämta ett jäkla papper, ja jag själv då endast 70 mil med buss...

legolas
www.glegolo.com

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #6 skrivet: juli 11, 2019, 06:06 »
Sedan som fortsättning på min förra post, så jämför helst inte vår situation med bedragarna och ljugeri-mästarna ifrån Australien USA och England, dessa gubbar har fan inte ett endaste dokument att visa upp för sin ambassad, de skriver ut en inkomst, och lovar på sin "heder" som inte finns, och på sin döda moder, att de verkligen tjänar 100.000 kronor i veckan....

Vi har underlag ifrån våra olika inkomstkällor, ja jag vet i dessa tider så går allting att photo-shoppa, men vi försöker i alla fall vilket de andra inte GÖR. Deras ambassad intygar alltså inte någon inkomst, de intygar endast att det var Herr John Smith som skrev under inkomst-bekräftelsen, och ingen annan.... .

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Naja

• Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • *
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: juli 11, 2019, 06:34 »
En del av oss gillar ju Bangkok och söker skäl till att åka dit :)

Men visst skulle myndigheterna ha en tjänst vi BankId så de skickar informationen till ambassaden och ambassaden skickar pappret. Men är inte detta också ett levnadsintyg, eller kan du gå det från polisen eller thaimyndighet?

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #8 skrivet: juli 11, 2019, 10:26 »
En del av oss gillar ju Bangkok och söker skäl till att åka dit :)

Men visst skulle myndigheterna ha en tjänst vi BankId så de skickar informationen till ambassaden och ambassaden skickar pappret. Men är inte detta också ett levnadsintyg, eller kan du gå det från polisen eller thaimyndighet?

Jag hängde la med första meningen.... Ja ett bankID kanske skulle lösa problemet, så vi skickar in vårt dokument om vår inkomst, och ambassaden returnerar vårt inkomst-brev, som vi sedan langar över till immigration...

Levnadsintyg ja, där har pensionsmyndigheten börjat sedan 2 år tillbaka med Bank ID, så jag behöver inte längre vela runt här i Isaan, och förgäves leta efter någon som ändå inte vågar intyga att jag lever, och så slutar det med personlig inställelse hos ambassaden även för den saken. MEN det slipper vi nu sedan styvt 2 år tillbaka.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Naja

• *
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: juli 11, 2019, 17:44 »
Hur kan man verifiera att en person lever med hjälp av att någon loggar in med BankId?

Utloggad chevrolet-48

• *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: juli 11, 2019, 22:06 »
Tyvärr det kan man inte  o^o

Inloggad legolas

• Moderator
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #11 skrivet: juli 12, 2019, 00:16 »
Hur kan man verifiera att en person lever med hjälp av att någon loggar in med BankId?

Det går väl att fuska med snart allting, men i detta fallet så är det väl ett steg åt rätt håll att jobba med bankID. Om man betänker att målet är att få folk att slippa irra omkring som bålgetingar för att hitta någon som är villig att skriva under på att vi lever, ELLER behöva åka 2x35 mil med bussen ned till Bangkok bara för den sakens skull...

legolas
www.glegolo.com