Författare Ämne: enkelresa  (läst 343 gånger)

Utloggad Kalle

• Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
enkelresa
« skrivet: oktober 07, 2019, 06:16 »
Ska resa till Thailand med Norweigan och har en enkelbiljett finns det några problem?

Utloggad Naja

• Jag kan inte mera.. (Kanske jag inte vill heller ??)
  • **
  • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
SV: enkelresa
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2019, 18:04 »
Det kan bli problem, då du ska kunna bevisa att du har en utresa innan det är dags att lämna landet (dvs innan det visum löpt ut). Dock reser jag alltid på enkla biljetter men har en enkel hemresa också. Aldrig haft några problem och aldrig behövt bevisa att jag har en till.

Varför köper jag två enkla och inte en tor? Jo för om man skulle få förhinder på ditresan kan man köpa ny biljett lite senare och ändå ha hemresan kvar, men Norwegians billigaste biljetter kan man inte ändra och åker man inte ut så är biljetten ogiltig (i varje fall har det varit så), så med Norwegian köper jag alltid enkla.

För dig så köp på dig en full återbetalningsbar returresa och har som bevis, i Thailand så avbokar du denna och får pengarna tillbaks.

Utloggad Kjell T

• Jag kan inte mera.. (Kanske jag inte vill heller ??)
  • **
  • Antal inlägg: 238
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 09, 2019, 22:43 »
avi har aldrig haft problem till Thailand men min fru fick inte åka från THAILAND utan returbiljett (Thai) med kort visa tid

Utloggad legolas

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10422
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #3 skrivet: oktober 10, 2019, 01:49 »
Har du ett Non Imm "O"-VISA, så skall det INTE vara några problem Kalle....

Har du däremot ingenting, och skall köra med det de kallar Tourist-VISA excempt eller ett Turist-VISA, så bör du nog följa grabbarnas förslag här ovan.

Men kommer du ned som jag gjorde, på ett Non Immigrant "O" 90 dagars t.ex. så är det inga problem med att behöva ha en utresebiljett...

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com