Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 178 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 183 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 184 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 220 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 223 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 235 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 250 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 252 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 257 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 268 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 270 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/d/9/8/sawatdee.se/httpd.www/forum/Sources/Load.php on line 273 Vad jag gör idag

Författare Ämne: Vad jag gör idag  (läst 1060457 gånger)

Rolf

• Gäst
SV: Vad jag gör idag
« Svar #15 skrivet: juni 30, 2013, 07:14 »
Dom ringde vid midnatt och sa att det var över....
Hon var inte ensam när det hände utan en sjuksköterska satt med henne under natten.
Pratade med sköterskan och det hade gått lugnt och smärtfritt..

Själv satt jag med henne under nästan hela dagen igår och fick ta ett fint farväl av Mamma..
Så för mig känns det bra trots allt...
Det hon upplevde under sina sista veckor var inte ett värdigt liv...
Men dom sista dygnen på Palliativa Avdelningen vid Södertälje Sjukhus höjde hennes status enormt..

Så idag börjar eländet med att fixa allting...  :'( :'(
Skönt att höra att Mamma fick det bra på slutet. Det tycker jag är viktigt.
Mammor är nåt speciellt för oss män, märkligt.
Ha det så bra som det går. :'(

Utloggad legolas

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10490
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #16 skrivet: juni 30, 2013, 08:00 »
Dom ringde vid midnatt och sa att det var över....
Hon var inte ensam när det hände utan en sjuksköterska satt med henne under natten.
Pratade med sköterskan och det hade gått lugnt och smärtfritt..

Själv satt jag med henne under nästan hela dagen igår och fick ta ett fint farväl av Mamma..
Så för mig känns det bra trots allt...
Det hon upplevde under sina sista veckor var inte ett värdigt liv...
Men dom sista dygnen på Palliativa Avdelningen vid Södertälje Sjukhus höjde hennes status enormt..

Så idag börjar eländet med att fixa allting...  :'( :'(

Ja nu kan du börja sortera alla minnen du hade av din mamma och placera dom i ditt huvud där du vill ha dom, alltså alltid närvarande men positivt då....

ha det bra
legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Ledarn

• Moderator
  • Antal inlägg: 6864
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: juni 30, 2013, 09:13 »
Det som gör mig riktigt förbannad är ju hur mycket utsugarna (Begravningsbyråer) vill ha för att hjälpa till...

Näääää... Det blir till att försöka fixa det mesta själv, även fast det kommer att kosta tid och tårar...

Ska börja med att ringa Församlingen hon tillhörde imorgon Måndag..
Dom ska tydligen kunna hjälpa till med mycket som inte kostar "skjortan"....
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

phonta

• Gäst
« Svar #18 skrivet: juni 30, 2013, 09:18 »
"Myrorna" hämtade min mors bohag när hon gick bort för två år sen , jag vet hur det känns och kan endast beklaga , men som någon sade det är ju normalt att man någon gång faller ifrån , gäller bara att det går hyfsat smärtfritt och under drägliga förhållanden vilket Du verkar ha sörjt för med Din Mor . mer kunde du ju knappast ha gjort ..

Utloggad Ledarn

• Moderator
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: juni 30, 2013, 09:49 »
"Myrorna" hämtade min mors bohag när hon gick bort för två år sen , jag vet hur det känns och kan endast beklaga , men som någon sade det är ju normalt att man någon gång faller ifrån , gäller bara att det går hyfsat smärtfritt och under drägliga förhållanden vilket Du verkar ha sörjt för med Din Mor . mer kunde du ju knappast ha gjort ..

Det får lov att bli något likande här också...
Något kyrkligt samfund som får hämta det vi inte ska behålla själva..
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

Utloggad legolas

• Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #20 skrivet: juni 30, 2013, 10:11 »
ledarn, tycker du gör helt rätt och inte böjer dig för att dessa jävvla gamar som florerar i alla dessa branscher där det är känsligt. Tänk alla dessa stackars människor som inte kan med att ifrågasätta, de kan inte ens med att ifrågasätta varför de skall lägga 50.000:- på en kista när de kan ta en enkel sak som lika bra passar sitt syfte...

Men dock inget fel att det finns alternativ, en del vill ju köra imponerastilen även ända in i döden. Men bra ledarn att du kollar priserna,, finns otroligt mycket pengar att hämta där. Och din stackars saliga mor lär ju inte bry sig om det är ek eller redwood eller plywood.

Vi själva hade för mamma en faktiskt mycket bra kaffe med mat efter begravningen i församlingshemmet, och det sköttes snyggt och propert och kostade inte alls mycket i jämförelse emd ordnade "tillställningar" som man erbjöds av andra gamar.

legolas
www.glegolo.com

Utloggad Frank

• Jäklar vad jag skriver.. (Men det räcker inte)
  • Antal inlägg: 763
  • Behandla din nästa som du själv vill bli behandlad
    • Visa profil
    • bengtsfors@live.se
« Svar #21 skrivet: juni 30, 2013, 13:09 »
Sitter på hotellrummet och tycker synd om mej själv!..Vi körde ner en bit på motorbiken från hotellet och köpte lite hämtmat. Jag gillar skarpt den där partajen(ursäkta stavningen) med seafood dom har här i "södern"...frugan skulle ju ha papaya pock pock ..dottern kyckling och "sticky rice". Så allt väl så långt men...inte nog med att en grön ormusling ringlade före in i foajen...utan..ett skal i "partajen" knäckte en tand i min underkäke...håhåjaja..! Blir tandläkarn när vi kommer upp till Buriram! >:(

Ha det bra alla!

Frank

Utloggad magnus

• Antal inlägg: 512
  • Jeet Kune Do
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: juni 30, 2013, 13:14 »
Vilken otur,hoppas den håller ihop några dagar till. Du får ta några gt.

Utloggad Ledarn

• Moderator
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: juni 30, 2013, 15:15 »
ledarn, tycker du gör helt rätt och inte böjer dig för att dessa jävvla gamar som florerar i alla dessa branscher där det är känsligt. Tänk alla dessa stackars människor som inte kan med att ifrågasätta, de kan inte ens med att ifrågasätta varför de skall lägga 50.000:- på en kista när de kan ta en enkel sak som lika bra passar sitt syfte...

Men dock inget fel att det finns alternativ, en del vill ju köra imponerastilen även ända in i döden. Men bra ledarn att du kollar priserna,, finns otroligt mycket pengar att hämta där. Och din stackars saliga mor lär ju inte bry sig om det är ek eller redwood eller plywood.

Vi själva hade för mamma en faktiskt mycket bra kaffe med mat efter begravningen i församlingshemmet, och det sköttes snyggt och propert och kostade inte alls mycket i jämförelse emd ordnade "tillställningar" som man erbjöds av andra gamar.

legolas

Från mig blir dom inte "tjockare" kan jag garantera..

Ska ringa församlingen i morgon som sagt och kolla vad dom ställer upp med..
Dom ska tydligen ha ett rackarns tjusigt kisttäcke som man får låna..
Blir tydligen onödigt med en massa dyra blomarrangemang om man använder det...
(Även blomster handlaren lever på olycka hos sörjande)

Har dessutom redan kommit överens med några andra att vi fixar fikat själva i församlingshuset..

Mamma ville ju inte ha vare sig begravning eller urna... Bara bli utspridd av kyrkan någonstans..
Hon ville inte heller finnas namngiven i någon minneslund utan de skulle bli upp till var och en att minnas henne..

Detta var något hon och jag pratade mycket om efter att Pappa dog för en massa år sedan...
Mamma mådde pyton av att ha en grav hon kände sig "tvingad" att besöka i ur och skur..

När jag äntligen fick henne att ta bort gravstenen kom hon gråtande till mig och sa att det var bland det bästa hon gjort i livet..
Det var en stor, stor sten som försvann ifrån hennes samvete..

Den stenen ville hon inte hänga på någon annan efter att hon gått bort..

Blir väl någon krona som går till Banken som jag nog låter sköta ekonomin..?? (Bouppteckningen)
Eller "blåser" jag även dom på stålarna och gör den själv..??

Utloggad Anubaan

• Antal inlägg: 610
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: juni 30, 2013, 15:22 »
Ledaren!

Du är en förståndig människa.
Kanske tycker jag så för att mycket av det du skriver har jag nyligen upplevt.
Jag och min syster resonerade precis på samma sätt som du.

Det blir karma från mig också.

/Anubaan
“People are like stained-glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in, their true beauty is revealed only if there is a light from within.”

Utloggad legolas

• Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #25 skrivet: juni 30, 2013, 17:13 »
Från mig blir dom inte "tjockare" kan jag garantera..
Blir väl någon krona som går till Banken som jag nog låter sköta ekonomin..?? (Bouppteckningen)
Eller "blåser" jag även dom på stålarna och gör den själv..??

Min syster skötte bouppteckningen själv och tog en liten procentsats av oss andra 3 syskon i betalt för det jobbet. Tror du att du klarar av att sköta den biten själv, så gör det, och spara dom pengarna...

legolas
www.glegolo.com

Rolf

• Gäst
« Svar #26 skrivet: juni 30, 2013, 18:53 »
Dagens jobb med slänten och byggtimret har nu resulterat i att vänster armen har sagt upp sej ::)
Kan inte för mitt liv få upp den och tex. klia mej i huvudet.
Får ta Hö. i stället, inte lika bra ;D ;D
Får se hur det är i morgon :-\

Utloggad Ledarn

• Moderator
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: juni 30, 2013, 18:54 »
Min syster skötte bouppteckningen själv och tog en liten procentsats av oss andra 3 syskon i betalt för det jobbet. Tror du att du klarar av att sköta den biten själv, så gör det, och spara dom pengarna...

legolas

Ska kolla med banken vad dom kan tänkas ta...??  Om det är värt mödan menar jag....
Mamma hade en bostadsrätt som är värd lite pengar..
Men annars vet jag inte mycket om hennes ekonomi.... Mer än att hon var en ganska fattig pensionär.. (Som dom flesta tyvärr)

Rolf

• Gäst
« Svar #28 skrivet: juni 30, 2013, 19:06 »
Ska kolla med banken vad dom kan tänkas ta...??  Om det är värt mödan menar jag....
Mamma hade en bostadsrätt som är värd lite pengar..
Men annars vet jag inte mycket om hennes ekonomi.... Mer än att hon var en ganska fattig pensionär.. (Som dom flesta tyvärr)
Vad jag har förstått är det inte så märkvärdigt. Min kusin som är revisor skötte morsans bouppteckning och det var inte så märkvärdigt.
Hon satt i samma båt som din. Bostadsrätt och inget mer.
Har du kollat på nätet, bör finnas en uppsjö med info där.
Till begravningen hade vi en spånskive kista och kyrkans täcke det vart hur bra som helst. Sen bara fika med landgång.
Alla var nöjda.

Utloggad Ledarn

• Moderator
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: juni 30, 2013, 19:11 »
Vad jag har förstått är det inte så märkvärdigt. Min kusin som är revisor skötte morsans bouppteckning och det var inte så märkvärdigt.
Hon satt i samma båt som din. Bostadsrätt och inget mer.
Har du kollat på nätet, bör finnas en uppsjö med info där.
Till begravningen hade vi en spånskive kista och kyrkans täcke det vart hur bra som helst. Sen bara fika med landgång.
Alla var nöjda.

Blanketter laddar man ner ifrån Skatteverkets hemsida....

Men om banken tar 500:- så får dom det... t,ex....