Författare Ämne: Rayong, Mae Rumpung och koh samet  (läst 27172 gånger)

erik94

• Gäst
SV: Rayong, Mae Rumpung och koh samet
« Svar #105 skrivet: november 19, 2014, 07:33 »
På Samet skal man undvika norra delen av ön, vid stan. Ju längre söderut desto mer oexploaterat (och billigare) så det är bara att välja den grad som passar en själv bäst.

Jag kan förstå det. Men detta inträffade första gången jag var på Samet (2008) Det är nog där i stan som studenterna från Bkk håller till.

Lev väl, alltid!

Jkon

• Gäst
« Svar #106 skrivet: november 19, 2014, 08:17 »
Kanske det, men jag tror det hör var extremt och det var ju camping under palmerna, Jag räknade till ungefär 200 små tält och det krökades och gökades öppet. Jag hade inte i min fantasi kunnat föreställa mig att thai, som normalt är ganska blyga, att uppträda så ogenerat. Men här var det nästan "gangbang" helt öppet.

Lev väl, alltid!
Försökte skapa en snuskig bild i huvudet hur "nästan gangbang" ser ut ;)

Kanske mest fylla på andra platser och slagsmål. Har inte utforskat då jag sett hur det ser ut dagtid och insett hur illa det kan bli på kvällen.

Träffade iofs min fru på Songkran, men hon var nykter som alltid.

erik94

• Gäst
« Svar #107 skrivet: november 19, 2014, 11:01 »
Me nu har jag hittat ett kanonställe på Koh Chang där jag skall fira julen med en god vän familj från Sverige som aldrig varit i Thailand. Det blir i Bang San, nästan längst i söder på ön. Vi provlåg där när vi rekade för svenskfamiljens ankomst. Vi tittade på en del  Resort som skulle ha 5-7000 THB per natt.
Till sist åkte vi till Bang San som är ett favoritställe för en av min frus bröder. Vi betalade 800 THB för en natt så vi bokade tre rum i 7 dagar. Kvinnan som äger stället höjde inte priset för oss. Jag vet inte hur min fru bär sig åt men hon får alltid bra priser när hon förhandlar med thai. Vet inte om det är hennes natur eller professionell förhandlare från den tid när hon jobbade för American Insurance Company, som gav henne resor till USA, Korea, flera länder i Europa, som belöning som bäst säljare. Vet inte vilket, men hon är en oslagbar tillgång när det gäller att förhandla om priser.

Jag menar, titta på bilderna......800 baht per natt under juldagarna.

Lev väl, alltid!

Ps. Den sista bilden, det gröna huset är sjukstugan och det lilla huset intill är den lokala polsistationen, bara några simtag från vår bungalow, så man bor och vistas i säkerhet

[bifogad fil raderad av administratör]

Utloggad Ledarn

• Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 6686
  • Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.
    • Visa profil
« Svar #108 skrivet: november 19, 2014, 11:23 »
Kalas boende....  (") (")

Den där lilla fiskebyn är helt underbar... Var där 2004 och längtar lite tillbaka..
Många män har fallit för en kvinna när ljuset varit så dåligt att han aldrig skulle ha köpt en kostym under liknande förhållande.

javaforsen

• Gäst
« Svar #109 skrivet: november 19, 2014, 11:28 »
Me nu har jag hittat ett kanonställe på Koh Chang där jag skall fira julen med en god vän familj från Sverige som aldrig varit i Thailand. Det blir i Bang San, nästan längst i söder på ön. Vi provlåg där när vi rekade för svenskfamiljens ankomst. Vi tittade på en del  Resort som skulle ha 5-7000 THB per natt.
Till sist åkte vi till Bang San som är ett favoritställe för en av min frus bröder. Vi betalade 800 THB för en natt så vi bokade tre rum i 7 dagar. Kvinnan som äger stället höjde inte priset för oss. Jag vet inte hur min fru bär sig åt men hon får alltid bra priser när hon förhandlar med thai. Vet inte om det är hennes natur eller professionell förhandlare från den tid när hon jobbade för American Insurance Company, som gav henne resor till USA, Korea, flera länder i Europa, som belöning som bäst säljare. Vet inte vilket, men hon är en oslagbar tillgång när det gäller att förhandla om priser.

Lev väl, alltid!

Ps. Den sista bilden, det gröna huset är sjukstugan och det lilla huset intill är den lokala polsistationen, bara några simtag från vår bungalow, så man bor och vistas i säkerhet

Jäkligt häftigt boende Erik, kunde man hyra en liten båt också?

Själv har jag bokat Ko Samui i mellandagarna mitt i Chaweng smeten, känner för lite liv å russel ett par dagar men ett par dagar på ett ställe som Bang San är inte helt fel  :ok:

Utloggad legolas

• Antal inlägg: 10097
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #110 skrivet: november 19, 2014, 12:06 »
Ett perfekt boende för oss som är vana vid att handskas med ett liv utanför storstan...
Fasen va mysigt!!!

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

erik94

• Gäst
« Svar #111 skrivet: november 19, 2014, 13:12 »
Kanon! Precis i min smak. Skall nog ta en funderare på det till skollovet i Mars.

Gör det, vi kan snacka detaljer på forummötet.
Jag har köpt vinboxen till dig. Hör av mig när vi kommer hem till Korat.

Lev väl, alltid!

erik94

• Gäst
« Svar #112 skrivet: november 19, 2014, 13:15 »
Ett perfekt boende för oss som är vana vid att handskas med ett liv utanför storstan...
Fasen va mysigt!!!

legolas

Mysigt är bara förnamnet. Vi kan snacka vidare på forumträffen. din fru kan prata med min fru så får hon namnet på ägarinnan. Hon är från Korat och vi skall ta med något i matväg som är en specialitet för folk från Korat.

lev väl, alltid!

Jkon

• Gäst
« Svar #113 skrivet: november 19, 2014, 13:18 »
Ser ju skit coolt ut ju . 800 Baht nice!

erik94

• Gäst
« Svar #114 skrivet: november 19, 2014, 13:22 »
Jäkligt häftigt boende Erik, kunde man hyra en liten båt också?

Själv har jag bokat Ko Samui i mellandagarna mitt i Chaweng smeten, känner för lite liv å russel ett par dagar men ett par dagar på ett ställe som Bang San är inte helt fel  :ok:

Det kan man säkert göra. Bang San är det ställe där alla som skall dyka och snorkla åker till på Koh Chang.  Så det finns många ställen för utflykter, Man kan ta dykcertifikat där vilket vi kommer att ta. Men det får bli senare. Under julen skall vi njuta av ledigheten. Jag har beställt matjesill och Kalles kaviar samt knäckebröd, som våra vänner skall ta med sig. En klar, plus en sillbit  och en ostmacka eller ägg och kaviar är ett måste till julen tycker jag.

Lev väl, alltid!

Utloggad legolas

• Antal inlägg: 10097
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #115 skrivet: november 19, 2014, 14:35 »
Det kan man säkert göra. Bang San är det ställe där alla som skall dyka och snorkla åker till på Koh Chang.  Så det finns många ställen för utflykter, Man kan ta dykcertifikat där vilket vi kommer att ta. Men det får bli senare. Under julen skall vi njuta av ledigheten. Jag har beställt matjesill och Kalles kaviar samt knäckebröd, som våra vänner skall ta med sig. En klar, plus en sillbit  och en ostmacka eller ägg och kaviar är ett måste till julen tycker jag.

Lev väl, alltid!

Erik, berätta hur du gör med julskinkan då!!  Kul att veta!!

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Sten

• Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
« Svar #116 skrivet: november 19, 2014, 19:21 »

Lev väl, alltid!

Tja
Ska du ta dykcertifikat? När?

erik94

• Gäst
« Svar #117 skrivet: november 20, 2014, 02:50 »
Tja
Ska du ta dykcertifikat? När?

Ja, jag och gumman har funderat på det. Bang San är ju dykcentrat på Koh Chang. Men det får bli senare, troligtvis i början på nästa år. Vi vill ju umgås med våra gäster under julen. Men en snorklingstur blir det troligen med våra gäster.

Lev väl, alltid!

Idioten

• Gäst
« Svar #118 skrivet: februari 04, 2015, 06:38 »

Lev väl, alltid!

Vad heter denna resort, den heter väl inte Bang San det är väl byn namn??? o^o o^o

erik94

• Gäst
« Svar #119 skrivet: mars 10, 2015, 04:07 »

Vad heter denna resort, den heter väl inte Bang San det är väl byn namn??? o^o o^o

Rätt min vän. Fel av mig.
Bang Bao skall det vara. Det är dykcentrum på ön!

Lev väl!