Författare Ämne: Per's öden och äventyr i Thailand  (läst 3038 gånger)

Utloggad Per

• Jag har bara börjat.... (Eller så stannar jag här ??)
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Per's öden och äventyr i Thailand
« skrivet: oktober 18, 2014, 13:44 »
Jag ber om ursäckt att jag är så jävla korkad att jag inte kan öppna en ny tråd. De flesta av Er skriver om Era vardagliga erfarenheter.

Så väl, men många gånger får jag känslan av att det är någon sorts tävlan om vem som är mest Thailandisiferad. Jag har nu bott här i landet sedan tio år tillbaka och känner inte en enda gång Era problem och dylikt.

Ok jag hyrde ett hus vid kusten utanför Rayon och lämnade landet i regel efter en månad. Men inte alltid, då körde man till gränsen och betalade en springare att med passet gå över bron och stämpla passet.(Det fungerar inte längre) Jag hade Thailand som utgångspunkt från här reste jag till alla världsdelar på våran planet utom Antarktis.

Jag var skilld i Sverige, min exfru som jag fortfarande är skriven hos är vi de bässta vänner. Alkoholen och min ständiga otrohet satte punkt för detta. Jag har varit tillsammans med så många damer att jag kan inte räkna dem alla.

En dam däremot som jag träffade på Goden beer bar utanför Nana hotell var jag faktiskt kär i. Jag hade på den tiden en obegränsad budget och kunde lösa ut många av hennes kolegier. Dom tog hand om min nu tjugiofem åriga son och ibland min nu tjugionioåriga dotter.

Båda två har idag akademiska examinia, min dotter har även givit mig ett barnbarn. Min erfarenhet säger mig att min  dåtida bartjej var ärlig mot mig. Det var inte den lärarinnan som rekomenderades av min svenske kompis som hade arbetat här i landet i fjorton år.

Jag hämtades på Duan Muang av min Thailänska väns chauför och blev förd till mitt hotell. Senare samma dag hämtad till ett party där jag var den siste so anlände, plats bevis en kvinna som var tjugionio år yngre än mig, född samma år som min dotter(inte bra tänkte jag).

Jag var nio år äldre en hennes mor. Jag protesterade men då sa en av delägarne i Kichai Group att det var ingen vid bordet som hade några problem med den här ålderskillnaden. Jag bidade min tid eftersom det här inte skulle fungera.

En Kväll när min kompis chauför körde oss till ett farangställe ganska långt från Rayon blev jag medvetslös och föll i golvet (innan första ölen hade kommit in) min chauför som har ett förflutet som secret service agent och livvackt kastar sig och får en hand under mitt huvud innan det når betongen. En vecka på Bangkok Hospital, Jag hade dengiu feber i sista stadiet. Varje dag som gick kom min så kallade flickvän på besök. Jag hade efter det problem att såga henne.

Jag åkte tillbaka till Saudiarabien och hennes krav på pengar stegrades undan för undan. Även min kompis företags ledaren har anat misstankar efter att hans livvackt (min chauför) har rapporterat) när jag sedan kom tillbaka ville den lilla skollärarinnan ha en milijon till sin mamma.(hon hade en pojkvän vid sidan om)

Om någon av Er som läser detta har någon kunnskap om hur underättele arbete går till skulle Ni skratta ihjäl Er om jag skulle gå in på detaljer. Hon hotade mig öppet om vad som skulle hända om jag inte betalade och jag svarade med att jag kanche tänkte vålta henne om hon inte försvann omedelbart.

Den natten som min kompis livvackt med sin gamla inte återlämnade colt 45 automatic i gästrummet. Men inget hände. När den Sandviks anställdes fru senare frågade mig om jag ville träffa en kvinna från Isan (hon var själv från Muktahan) sa jag nej. Det här har jag en gång tidigare berättat men jag återkommer på slutet vad jag vill säga.

Jag blir av min granne som har varit i Bangkok tillfrågad att komma övre. Jag kliver över den provisoriske landgången och ser en helt normal kvinna i nornala kläder men väldigt utslitna skor. Hon sover över hos mig eftersom jag hade ett rum mera en min svenske vän. Jag vaknade vid fyratiden av något ljud och gick ut i köket, 

Där satt hon med en tandvärk som var av den värsta sorten. Jag höll hennes hand och sa att vi måste vänta tills tandläkaren öppnar 0800 hon ville inte följa med mig, men jag tog hennes hand och även om hennes engelska var en månad gammal så förstod hon när jag sa att jag inte ville3 vara ihop med en tandlös käring.

Vi gifte oss ett senare och efter ett år till blev hon gravid i Kina. Vi har nu en son på 2/5 år som babblar på fyra språk. Jag oroar mig idag för rasismen i Sverige. Jag oroar mig för den en större rasismen  i Tailand. Men Jag är begåvad med två äldre barn som inte många förståndiga människor skulle komfrontera.

Vi flyttar till Sverige så snart min frus permanenta uppehållstillstånd är beviljat. Fan ta den som frågar min fru om thai masage. De var inte så här jag hade planerat men min son är vktigare en allt annat. Vad jag ville egentligen säga är att jag var mycket lycklig med min bartjej men att ödet ville anorlunda.

Jag fyllr sextio år dagen före nyår. Gå inte på varandra och ifrågasätt hur dom har träffat sina fruar ty det angår ingen. Min tjugiofemåriga son som nyss har fått sin Masters i internationell marknadsföring har enflygledare utbildad kvinna som just nu för att lära sig världen jobbar som flygvärdinna hos Quatar Airvays.

Hon ansökte om att få börja flyga på Stockholm och därmed kunde dom umgås en gång i veckan, nu kommer hon till Bangkok efterssom hennes boyfriend lives here. Jag vill bara säga, Jag har varit en horbock, men med åldern rätt har det avtagit. Jag  tror att många av Er här har varit det samma. och sluta att tävla om vem som är mest Thailänskrfaren.

Jag lider av Dyslexi så komentarer om min stavning är överflödiga.
Det är bättre att vara rik och frisk än sjuk och fattig.

erik94

• Gäst
SV: Per's öden och äventyr i Thailand
« Svar #1 skrivet: oktober 19, 2014, 07:39 »

Så kan det vara här i livet Per. Jag tror att de flesta av oss som rest runt här i sydostasien kan berätta en liknande livshistoria.

Du behöver heller inte skämmmas för att du varit en horbock, det har och fortfatande troligen är en del av oss fortfarande här på detta forum. Så misströsta inte, Det har ju gett oss en hel del goda minnen som man kan sitta och flina lite snett åt den dag när viljan finns att synda lite till men när omständigheterna sätter stopp för dessa eskapader.

Då kan man le åt de ljuva minnena och inte ångra en dag av det man varit med om. Den karamellen kan vi suga på länge!  () () ()

Lev väl!

Utloggad legolas

• Moderator
  • Jag lever för detta.... (Det här är roligt eller hur ??)
  • Antal inlägg: 10186
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #2 skrivet: december 04, 2014, 02:11 »
Per, är det inte dags snart för inlägg nummer 2??? Gillade det du skrev och gillade din ärlighet och öppenhet, vilket kan ofta vara en bristvara lite här och där....

Låt nu inte din enda startade tråd ruttna av overksamhet, delta och berätta lite mer om dig själv...

Lycka till
legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

sawasdee69

• Gäst
« Svar #3 skrivet: februari 01, 2016, 10:22 »
Thailand Jag har turnerat ganska mycket det verkligen, och förmodligen den vackraste i världen.

PadthaiFalang

• Gäst
« Svar #4 skrivet: februari 16, 2016, 03:08 »
Sawasdee69 och PER, vore kul att höra av Er igen..... jag själv är ju väldigt ung och oerfaren mina år till trots vad det gäller Thailand, men uppskattar det jag läser här om detta mitt Thailand och dess människor..

Utloggad legolas

• Moderator
  • Antal inlägg: 10186
  • Livet e tufft, å sen dör du!!
    • Visa profil
    • www.glegolo.com
« Svar #5 skrivet: augusti 25, 2017, 12:20 »
Synd när gubbar dyker upp, och lika snabbt är dom försvunna igen....

Skulle vara kul som sagt var om ni ville skriva lite igen...

legolas
Transport till Thailand av flyttsaker - Hör av Er, så får ni proffshjälp.....
www.glegolo.com

Utloggad Idealen

• Antal inlägg: 1363
  • Gör det i dag för i morgon kan det vara förbjudet.
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: augusti 25, 2017, 12:31 »
Den här tråden hade jag missat helt.Hoppas Per lever och vill fortsätta berätta om sitt liv här (")
Jag önskar att mina pengar kunde ha sex i min plånbok och föröka sig.